Harde schijf geblokeerd onder Mac OS-X

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenreisch

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Hallo,

Ik had een probleem en hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een externe harde schijf die ik normaal alleen gebruik onder Windows.
Maar nu moet ik op een Mac OS-X systeem werken op school omdat er alleen deze machines zijn.

Nu wil ik bestanden op mijn schijf zetten op deze Apple, maar dit blijkt niet te kunnen.
Mijn schijf blijkt te staan op: "alleen lezen". ik heb geprobeerd op een Windows computer dit te wijzigen maar kan nergens vinden waar ik dit kan wijzigen.
Ik heb nooit een beveiliging op mijn schijf gehad en heb ook nooit problemen ondervonden onder Windows dat de schijf op: "alleen lezen" zou staan.

Zouden jullie mij kunnen vertellen hoe ik mijn externe harde schijf wel optimaal kan laten werken onder Macintosh?

alvast heel erg bedankt!

Groeten Koen

Om een harde schijf zowel op Windows als op Apple te gebruiken moet je hem instellen als FAT32 schijf. Jouw schijf staat waarschijnlijk op NTFS en daar werkt Apple/Mac niet mee.

1 nadeel:
De maximale bestandsgrootte in een FAT32 is 4 Gb / 4096 Mb

Om een harde schijf zowel op Windows als op Apple te gebruiken moet je hem instellen als FAT32 schijf. Jouw schijf staat waarschijnlijk op NTFS en daar werkt Apple/Mac niet mee.

1 nadeel:
De maximale bestandsgrootte in een FAT32 is 4 Gb / 4096 Mb

mijn schijf is 1 TB groot dus dit is geen optie om ze op beiden systemen te laten draaien!?
Is er niet een andere mogelijkheid om ze wel op Windows én Apple te gebruiken?

Of even bij de eigenaar van de Mac (systeembeheerders van school?) aankaarten dat ze er NTFS for Mac op zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan