Vraag access 2003 rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tybalt

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Vraag access 2003 UPDATE kijk onderaan topic

Hoi, laat ik vooropstellen dat ik best wel een "noob" ben op het gebied van access.

Mijn vraag,

Ik wil graag van een tabel een hele lijn met informatie afdrukken op een rapport dus alleen bepaalde selecties van de tabel.

KlantID Naam Adres Postcode Plaats Telefoon

4 Henk de Grootte weetnietlaan 45 4878XD Groningen 0511-4444444

ik heb veel dingen in mijn tabel staan maar ik wil graag het dikgedrukte hierboven als output in mijn rapport dus alleen datgene wat hierboven staat. dit wil ik graag krijgen doormiddel van een knop in een formulier die mij dan vraagt naar het in deze zaak "KlantID" en dat ik dus de hele regel van de Klant als output krijg in het rapport.

Ik hoop het duidelijk gemaakt te hebben vind het erg lastig tot nu toe.

Ik zou heel blij zijn met een antwoord!

Met vriendelijke groet,

Tybalt

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen beginnen met een rapport te maken met de Wizard rapporten. Hierbij selecteer je eerst de tabel (Klanten vermoedelijk?), en daarna selecteer je de 4 of 5 velden die je wilt gebruiken. Daarna helpt de wizard je nog met sorteren, groepen aanbrengen etc, en dan heb je alvast een basisrapport.
Op dezelfde manier (met de wizard) maak je een formulier op basis van de tabel, en (gaat-ie weer), met een wizard maak je vervolgens een knop waarmee je het rapport opent. Dan heb je alvast een hoop dingen geregeld...
Wordt overigens niet gelijk blij van de opties die je van Access krijgt bij het maken van de rapporten, want degene die dat onderdeel bij Microsof heeft ontwikkeld, heeft vermoedelijk een veel slechtere dronk als ik, en komt wel hééél vaak dronken op z'n werk...

Je zou eens kunnen beginnen met een rapport te maken met de Wizard rapporten. Hierbij selecteer je eerst de tabel (Klanten vermoedelijk?), en daarna selecteer je de 4 of 5 velden die je wilt gebruiken. Daarna helpt de wizard je nog met sorteren, groepen aanbrengen etc, en dan heb je alvast een basisrapport.
Op dezelfde manier (met de wizard) maak je een formulier op basis van de tabel, en (gaat-ie weer), met een wizard maak je vervolgens een knop waarmee je het rapport opent. Dan heb je alvast een hoop dingen geregeld...
Wordt overigens niet gelijk blij van de opties die je van Access krijgt bij het maken van de rapporten, want degene die dat onderdeel bij Microsof heeft ontwikkeld, heeft vermoedelijk een veel slechtere dronk als ik, en komt wel hééél vaak dronken op z'n werk...

Als eerste bedankt voor je reactie alleen als ik via de wizard een rapport maak krijg ik de output van alles wat in die tabel Klanten. en ik wil kunnen kiezen om alleen maar de output van 1 klant met de daar bij horende informatie op een rapport te krijgen.

Maak een query van je tabel met de gewenste velden. Zet bij de criteria van je klantID bv. [Selecteer klantID]. Maak van deze query een rapport. Maak een formulier met een knop om het rapport te openen. Dan moet het goed gaan.

Inplaats van:

[Selecteer klantID]

Kun je natuurlijk ook verwijzen naar een veld in het formulier waar de knop opstaat. Dan kun je de criteria vanuit je formulier aansturen.

Bijgaand een voorbeeldje.

Bijlagen

Maak een query van je tabel met de gewenste velden. Zet bij de criteria van je klantID bv. [Selecteer klantID]. Maak van deze query een rapport. Maak een formulier met een knop om het rapport te openen. Dan moet het goed gaan.

Inplaats van:

[Selecteer klantID]

Kun je natuurlijk ook verwijzen naar een veld in het formulier waar de knop opstaat. Dan kun je de criteria vanuit je formulier aansturen.

Bijgaand een voorbeeldje.

dit is precies wat ik bedoel hoe heb je dat gedaan dat hij vraagt naar het employeeID?

Heel erg bedankt voor je reactie!

Bovenstaand het vetgedrukte gedeelte. Kijk in het voorbeeld in de ontwerpweergave van de query naar de criteria van de EmployeeID.

Laatst bewerkt:
Bovenstaand het vetgedrukte gedeelte. Kijk in het voorbeeld in de ontwerpweergave van de query naar de criteria van de EmployeeID.

Dit is gelukt! echt heel erg bedankt

nu weer een nieuwe vraag: Ik wil graag in mijn formulier een vakje invoegen waar ik text in kan zetten die hij nadat ik klaar ben met dat verhaaltje automatisch in een tabel zet

dus voorbeeld:

Ik wil graag extra ananas bij mijn pizza en zet dat in het opmerkingen vakje dit moet automatisch in de tabel.

Hoe doe ik dit :D

Alvast bedankt!

Dit is gelukt! echt heel erg bedankt

nu weer een nieuwe vraag: Ik wil graag in mijn formulier een vakje invoegen waar ik text in kan zetten die hij nadat ik klaar ben met dat verhaaltje automatisch in een tabel zet

dus voorbeeld:

Ik wil graag extra ananas bij mijn pizza en zet dat in het opmerkingen vakje dit moet automatisch in de tabel.

Hoe doe ik dit :D

Alvast bedankt!

Ah dit is ook al gelukt!

Nu een wat lastigere vraag waarschijnlijk: Ik heb een tabel met pizza's en een form waar ik een pizza kan kiezen met het aantal wat ik er van wil.. maar is het ook mogelijk verschillende pizza's te kiezen? ik heb een keuzelijst van alle pizza's die in mijn tabel staan maar ik kan er maar 1tje selecteren. Is het ook mogelijk dat ik 1 selecteer dan op een knop druk en die pizza dan in een ander hokje zet met al mijn gekozen pizza's en dan later weer importeert in de tabel met gekozen pizza's?

Ik hoop dat iemand het weet

Misschien is het handiger om hier een aparte vraag van te maken; het wordt nogal onoverzichtelijk als je steeds niewe vragen toevoegt die niets met de oorsrponkelijke vraag te maken hebben... Ook loop je de kans dat mensen je vraag niet lezen omdat ze op het oorspronkelijke onderwerp focussen, dat al is opgelost.
Dat gezegd hebbende: voor je vraag zijn inderdaad wel een paar mooie oplossingen...

Misschien is het handiger om hier een aparte vraag van te maken; het wordt nogal onoverzichtelijk als je steeds niewe vragen toevoegt die niets met de oorsrponkelijke vraag te maken hebben... Ook loop je de kans dat mensen je vraag niet lezen omdat ze op het oorspronkelijke onderwerp focussen, dat al is opgelost.
Dat gezegd hebbende: voor je vraag zijn inderdaad wel een paar mooie oplossingen...
ga ik doen! bedankt voor de tip

Mag je deze vraag nog even op Opgelost zetten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan