Alleen voor gevorderden, inlog probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo!

ik heb hier een laptop, draaid onder xp en heeft een ctrl+alt+del inlog scherm, nu, wanneer hij op het ctrl alt del scherm staat doet de computer niets meer, ik heb geen cursor en ctrl alt del werkt niet, en enter (voor het hulp schermpje) werkt ook niet.

daarentegen, hij hangt niet, want met 1 keer drukken op de uitknop zegt hij zelf: "windows word afgesloten"
en als ik via de FN toets op slaapstand druk, dan doet hij dat ook.

iemand die dit bekend voorkomt? of weet wat hier moet gebeuren?

PS: het betreft hier een DELL Latitude 6400 laptop.

Ik ben niet gevorderd, dus mag ik eigenlijk niet reageren :

Dit is wat er kennelijk eerder is gedaan:

Configuratiescherm -> Gebruikers Accounts -> 'Verander de wijze waarop gebruikers aan- en af melden'

Schakel de optie 'Gebruik het welkomstscherm' uit om het klassieke login scherm te krijgen.

Alleen wordt het lastiger om het weer te veranderen als je helemaal geen toegang meer hebt tot XP.

Mogelijk kom je met de herstelconsole van XP verder, anders heb je écht een probleem.

In aansluiting op gast0225 en Probleempjes: Misschien ben ik ook geen gevorderde...

Als het lukt om in Veilige modus in te loggen, doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Kijk of in het rechter deelvenster een waarde voorkomt die GinaDLL heet.
Indien ja, dan is die er neergezet door een of andere malware óf een XP-skin die gemaakt is met (wellicht) Logonstudio of gewoon gedownload.
Staat die registerwaarde inderdaad daar, klik erop en druk op de DEL-toets om 'm te verwijderen. Start daarna de computer opnieuw op, en kijk of het allemaal weer werkt dan.

Tijs.

ik had al geprobeerd via veilige modus, maar dat werkt ook niet,,
en degene die ik help heeft wel de mogelijkheid tot een herstelpunt, maar deze wil dit zelf niet ivm data en instellingen verlies.

dus in dat geval mag ze het wat mij betreft zelf gaan uitzoeken dan.

Enige wat verloren gaat zijn programma's die in die tijd geinstalleerd zijn, en inderdaad instellingen. Maar verder geen documenten.

Tsja, kun je een herstelpunt kiezen van een dag geleden of een paar dagen geleden, dan zou de schade wel mee moeten vallen m.b.t. instellingen etc.

Ikzelf zou altijd een herstelpunt proberen.

Wat evt. nog geprobeerd kan worden is een in-place upgrade (ook wel herstelinstallatie van XP genoemd).
hier
hier
hier
wordt (o.a) daarover gesproken. Hiervoor is nodig een volledige XP installatiecd van de juiste soort (OEM, Retail etc. versie moet overeenkomen, Home of Professional moet overeenkomen, taal moet overeenkomen, Service Pack erin moet overeenkomen met de huidige geïnstalleerd XP, evt. SATA-drivers moeten erin geïntegreerd zijn).

Als dat allemaal niet lukt/teveel moeite is, dan ben ik het met je eens dat deze persoon het dan lekker zelf moet gaan uitzoeken!
"De liefdadigheid houdt ergens op", nietwaar? :)

Tijs.

Overigens: Voor het terugzetten van een XP herstelpunt moet je minstens in Veilige modus kunnen opstarten!

Tijs.

Tsja, kun je een herstelpunt kiezen van een dag geleden of een paar dagen geleden, dan zou de schade wel mee moeten vallen m.b.t. instellingen etc.

Ikzelf zou altijd een herstelpunt proberen.

Wat evt. nog geprobeerd kan worden is een in-place upgrade (ook wel herstelinstallatie van XP genoemd).
hier
hier
hier
wordt (o.a) daarover gesproken. Hiervoor is nodig een volledige XP installatiecd van de juiste soort (OEM, Retail etc. versie moet overeenkomen, Home of Professional moet overeenkomen, taal moet overeenkomen, Service Pack erin moet overeenkomen met de huidige geïnstalleerd XP, evt. SATA-drivers moeten erin geïntegreerd zijn).

Als dat allemaal niet lukt/teveel moeite is, dan ben ik het met je eens dat deze persoon het dan lekker zelf moet gaan uitzoeken!
"De liefdadigheid houdt ergens op", nietwaar? :)

Tijs.

Precies,, het is alles of niets hoarrr;)

ik denk niet dat als ze geen herstelpunt wil, dat ze dan wel een in place upgrade wil..
ze komt uit ierland hier op zaken gesprek, dus ik ga sowiezo niet verder met haar laptop aanpielen, als ik het verneuk, dan verneuk ik het ook echt goed.

maar bedankt voor jullie reacties allemaal..

Lijkt me inderdaad moeilijk om een Engelse/Ierse versie van XP te hebben.
En als ze het in Ierland vern**kt heeft, dan moeten ze het dáár maar uitzoeken, toch? :p

Tijs.

Lijkt me inderdaad moeilijk om een Engelse/Ierse versie van XP te hebben.
En als ze het in Ierland vern**kt heeft, dan moeten ze het dáár maar uitzoeken, toch? :p

Tijs.

Precieessss, laat hun het maar lekker uitvinden wat ze allemaal heeft gedaan..

maargoed, ik dank je dus voor je reacties en hulp, mocht ik ooit nog tegen een zelfde soort probleem aanlopen...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan