Mijn pc valt met regelmaat uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Neeny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Neeny

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Sinds enige valt mijn pc met regelmaat uit. Ik heb SpeedFan er al overheen laten gaan en daar kwam het volgende uit:

Found Maxtor 6E040L0 on AdvSMART
Found ACPI temperature (79,5C)
End of detection

Fan 1: 2192 RPM (wisselt steeds)
Fan 2: 2519 RPM (wisselt steeds)

Temp1: 28C
Temp2: 80C
HD1: 34C
HD0: 30C
Temp1: 81C

Zelf dacht ik dat het of aan de voeding ligt of dat deze te warm wordt. Ik denk dat het laatste sowieso het geval is. Kan iemand mij adviseren??

De pc is overigens geen nieuwe pc.

Groeten

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je kan om te beginnen voorzichtig alles een beetje stof vrij te maken alle ventilators enzo.
Ik doe dat meestal met klein kwastje waar ik de stofzuiger mond bij hou .Het is niet helemaal ideaal maar is op het ogenblik het enig alternatief. Als je aan de gang gaat wel de pc uit en de stekker uit het stopcontact
Je zou ook eerst even met pc wizard je temps. kunnen kijken want speedfan is niet alles

Heb PC Wizard gedaan, dit kwam eruit:

Hardware Monitoring : Winbond W83697HF
Voltage CPU : 1.36 V
+3.3V Voltage : 3.34 V
+5V Voltage : 5.13 V
+12V Voltage : 11.98 V
Processor Ventilator : 2518 rpm
Chassis Ventilator : 2220 rpm
Processor Temperatuur : 86.5 °C
Moederbord Temperatuur : 28 °C
:
Hardware Monitoring : ACPI
Thermal Zone : 86.5 °C
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf Maxtor 6E040L0 : 30 °C
Harde Schijf Maxtor 2F040L0 : 36 °C

Ga zo de ventilatoren schoonmaken.

Thnx voor reageren en welkom heten

Processor redelijk heet maar dit moet nog kunnen.
Alhoewel mijn processor standaard 40 graden is hoor ik van een klasgenoot dat zijn processor 120 graden is.
Dat is natuurlijk heel riskant maar die pc schijnt het daar wel te trekken.

Wanneer valt je pc uit?
Als je een game aan het spelen bent?
En wat is de temperatuur van je videokaart en je geheugen?
Want als je videokaart uitvalt door hitte doet je pc ook even niets meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Stormbreaker,

Processor van 120°C bestaat niet, daar de meeste processoren een maximale temp tussen de 80 en 90°C hebben.

@Neeny,

Indien de temperatuur van PC wizard juist is, dan is 86,5°C veel te hoog. Heb je de tip van Modag al uitgevoerd?

@Stormbreaker,

Processor van 120°C bestaat niet, daar de meeste processoren een maximale temp tussen de 80 en 90°C hebben.

@Neeny,

Indien de temperatuur van PC wizard juist is, dan is 86,5°C veel te hoog. Heb je de tip van Modag al uitgevoerd?
Die jongen zei echt dat het 120 graden was.
In mijn klas hebben we ook een jongen zitten die echt alles van computers weet en die geloofde het ook al moeilijk.
Maar het is volgens hem wel degelijk waar.

Maar wat ook kan:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?p=536717
Volgens de lui hier, zegt als de sensor niks kan vinden, het automatisch 120 graden.

@Stormbreaker,
Hij valt op verschillende momenten uit. Niet specifiek bij iets wat ik aan het doen ben, het kan al gebeuren bij het aanklikken van een programma, of als ik in Word bezig ben. Het verschilt dus enorm.

@Crash,
De temperatuur staat de temperatuur van de processor staat nu op 83 C.
Ik heb het schoonmaken van de ventilators nog niet gedaan, ben nog op zoek naar een kwast :).

@Stormbreaker,
Hij valt op verschillende momenten uit. Niet specifiek bij iets wat ik aan het doen ben, het kan al gebeuren bij het aanklikken van een programma, of als ik in Word bezig ben. Het verschilt dus enorm.

@Crash,
De temperatuur staat de temperatuur van de processor staat nu op 83 C.
Ik heb het schoonmaken van de ventilators nog niet gedaan, ben nog op zoek naar een kwast :).
Maak de vans maar goed schoon.

En dan moet je ook nog even kijken naar je videokaart, geheugen en eventueel een geluidskaart.
Wat is hun temperatuur?
Kan je zien bij bijvoorbeeld (als je Ati hebt) Catalyst Control, ATI overdrive.

@Stormbreaker,

zal inderdaad een valse meting van software of sensor zijn.

@Neeny,

Zou dat eerst maar even doen, stof vrij maken. Doe dit echter wel heel voorzichtig.

Heb het schoongemaakt en bij PC Wizard wordt het volgende weergegeven:

Hardware Monitoring : Winbond W83697HF
Voltage CPU : 1.38 V
+3.3V Voltage : 3.34 V
+5V Voltage : 5.13 V
+12V Voltage : 11.98 V
Processor Ventilator : 2616 rpm
Chassis Ventilator : 2096 rpm
Processor Temperatuur : 69 °C
Moederbord Temperatuur : 27 °C
:
Hardware Monitoring : ACPI
Thermal Zone : 69 °C
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf Maxtor 6E040L0 : 27 °C
Harde Schijf Maxtor 2F040L0 : 34 °C

@Stormbreaker,
Ik wil je de informatie van de videokaart,geheugen en geluidskaart wel geven, maar die kan ik niet terugvinden bij PC Wizard. Of moet ik dat elders vandaan halen? Misschien een stomme vraag, maar heb dit nog niet eerder bekeken...

@Ittimous
Vind ik hier dan ook de temperatuur van de videokaart, geheugen en de geluidskaart? Vind je daar niet alleen de omschrijvingen van wat er in je pc zit?

Stormbreaker vroeg naar temperatuur hiervan...

@Ittimous
Vind ik hier dan ook de temperatuur van de videokaart, geheugen en de geluidskaart? Vind je daar niet alleen de omschrijvingen van wat er in je pc zit?

Stormbreaker vroeg naar temperatuur hiervan...
Zoals ik al zei vindt je die in Catalyst Center by Ati of bij nVidia Control Panel.

Goedemiddag,

Hoe is het afgelopen al een beetje alles stof vrij? zo ja hoe draait hij nu en anders eens met de kast open draaien misschien helpt dit kan je in ieder geval de temp uitschakelen als hij nu weer uitvalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan