Hoe kan ik .PDF-bestanden verkleinen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0109

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Ik ben druk bezig mijn persoonlijke administratie te digitaliseren, en gebruik hierbij Readiris pro 12. Die zou kleinere bestanden moeten maken dan versie 11, die ik eerst had, maar helaas valt dat bitter tegen. Als je kijkt wat een kleine bestandjes CutePDF maakt als je bijvoorbeeld een Word-bestand "print", moet dat veel beter kunnen.

Bestaat er een klein programmaatje dat niets anders doet dan PDF'jes comprimeren? Of weet misschien iemand een andere oplossing?

Truus

Ik ben druk bezig mijn persoonlijke administratie te digitaliseren, en gebruik hierbij Readiris pro 12. Die zou kleinere bestanden moeten maken dan versie 11, die ik eerst had, maar helaas valt dat bitter tegen. Als je kijkt wat een kleine bestandjes CutePDF maakt als je bijvoorbeeld een Word-bestand "print", moet dat veel beter kunnen.

Bestaat er een klein programmaatje dat niets anders doet dan PDF'jes comprimeren? Of weet misschien iemand een andere oplossing?

Truus

Deze gebruik ik.

http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

PDFcreator is net zoiets als CutePDF: beide maken pdf'jes van bestanden die je print. Het gaat mij er om dat ik de gescande documenten wil verkleinen.

CutePDF maakt op zichzelf heel mooi kleine bestanden van Windows-bestanden, maar als je een groot PDF-bestand er doorheen haalt, komt het er met CutePDF net zo groot weer uit. Garbage in, garbage out.

Of kan PDF-creator wel grote pdf-bestanden verkleinen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan