Call of Duty

• Onderwerp starter Onderwerp starter canaQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

canaQ

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2005
Hoi,

Ik heb sinds kort weer even Call of Duty geïnstalleerd op mijn laptop (Windows 7 / 1,60 GHz / 1GB RAM). Het spel speelt prima, totdat ik een minuut of 10 aan het spelen ben. Dan gaat ie ineens heel erg traag en is het gewoon niet meer te spelen. Als ik vervolgens het spel afsluit, 10 minuutjes wacht en het weer probeer, kan ik wederom 10 minuten spelen en dan krijg ik weer hetzelfde probleem. Ik heb de laptop al een keer opnieuw opgestart, alle andere programma's afgesloten (behalve Norton), maar het helpt niks.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Met vriendelijke groet,
Dirk

Norton sowieso even verwijderen en een andere installeren. Deze schijnt namelijk nog steeds het systeem langzamer te maken. (Bijvoorbeeld: AVG Free, Avast, Avira)

Verder, laptops zijn niet bepaald bedoelt om spelletjes op te spelen. Word de laptop te warm? Dan is er weinig aan te doen.

Ik weet dat laptops niet ideaal zijn om spellen te spelen, maar dit spel moet ie toch wel trekken (minimaal 600Mhz, 128MB RAM). En het vreemde vind ik dat hij het in eerste instantie prima doet, hij loopt gewoon soepeltjes, en dan ineens gaat ie heel erg traag. Dus het lijkt me dat de laptop het wel aan moet kunnen.

En de warmte van de laptop?

Die is inderdaad erg warm, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet als rede van dit probleem, want hij is, als ie aanstaat, altijd zeer warm. Ik heb een tijdje geleden op deze laptop probleemloos andere spellen gespeeld (die minimaal even zwaar zijn voor de laptop), dus het is pas recentelijk dat ie dit probleem geeft.

Die is inderdaad erg warm, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet als rede van dit probleem, want hij is, als ie aanstaat, altijd zeer warm. Ik heb een tijdje geleden op deze laptop probleemloos andere spellen gespeeld (die minimaal even zwaar zijn voor de laptop), dus het is pas recentelijk dat ie dit probleem geeft.
Maar toch, zijn kloksnelheid is niet snel en ook 1 gb ram is niet veel.

Maar heb je een goede videokaart?
Een Ati of nVidia?

Nee, het is gewoon een onboard videokaart, dus dat stelt niet veel voor. Ik snap ook wel dat deze laptop niet erg veel voorstelt, en dat ik er niet de nieuwste spellen op kan spelen (dat probeer ik ook niet), maar CoD 1 met lage instellingen moet toch lukken zou ik zeggen. En al helemaal als ik zie dat hij het in eerste instantie gewoon doet, en dat ik een tijd geleden ook vlekkeloos gelijkwaardige spellen kon spelen.

En de drivers zijn echt up2date? (Reminder: Eerst oude helemaal verwijderen dan de nieuwe installeren)

En de drivers zijn echt up2date? (Reminder: Eerst oude helemaal verwijderen dan de nieuwe installeren)

Ja, dat weet ik zeker. Daar heb ik toevallig een paar dagen geleden nog naar gekeken, en heb inderdaad eerst de oude verwijdert en vervolgens de nieuwste erop gezet.

Call of Duty Minimum System Requirements

* 3D hardware accelerator card required - 100% DirectX 9.0b compatible 32MB hardware T&L-capable video card and latest drivers*
* English version of Microsoft Windows 98/ME/2000/XP
* Pentium III 600MHz or Athlon 600MHz processor or higher for systems with Windows 98/ME
* Pentium III 700MHz or Athlon 700MHz processor or higher for systems with Windows 2000/XP
* 128MB RAM
* 8x speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers
* 1.4GB of uncompressed free hard disk space (plus 400MB for Windows 98/ME swap file, 600MB for Windows 2000/XP swap file)
* 100% DirectX 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers
* 100% Windows 98/ME/2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers
* DirectX 9.0b (included)​

Op zich zou het dan moeten lukken, alleen in praktijk gelden de recommended system requirements, en dan heb je wel een iets betere videokaart nodig.

Ik ben het helemaal met je eens dat het niet ideaal is, maar dan kom ik nogmaals terug op wat ik al eerder zei; in het verleden (enkele weken terug, sindsdien heb ik, zover ik weet, overigens geen grote wijzigingen aangebracht die hieraan kunnen bijdragen) draaide hij gelijkwaardige spellen prima, en ook in de huidige situatie doet hij het de eerste 10 minuten prima. Dus ik zou toch zeggen dat het ergens aan moet liggen. Als ik hier geen antwoord vind (ik heb nog steeds veel vertrouwen in de deskundigen hier op het forum ;)), ga ik toch maar eens Windows opnieuw installeren, alhoewel ik dat liever niet doe vanwege tijdgebrek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan