Blackberry/HTC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikvH

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo allemaal!

Ik heb op dit moment een LG Shine, maar wil een andere telefoon. Ik heb al wat rondgezocht en een blackberry of HTC lijkt me erg geschikt.

Ik wil het liefst geen telefoon met touchscreen en wel een qwerty toetsenbord. Ik heb een sim-only abonnement, dus ik wil het toestel los (simlock-vrij) kopen. Mijn budget reikt tot ongeveer 350 euro.

Telefoons die me wel geschikt leken waren de HTC Snap: http://www.pdashop.nl/product/68285/htc-snap-qwerty.html

en de Blackberry Curve 8900: http://www.pdashop.nl/product/64279/blackberry-curve-8900-qwerty.html

en de Blackberry Curve 8520: http://www.pdashop.nl/product/72982...hones/blackberry-curve-8520-black-qwerty.html

Misschien hebben jullie andere opties/tips?

Laatst bewerkt:
Als ex-psion 5MX 16 MB bezitter ben ik al ruim een jaar op zoek naar een waardige vervanger voor de Psion. Ik wil dus graag dit draadje volgen.
De blackberry's zijn om verschillende redenen al afgevallen bij mij (varierend van een batterij die na 1 dag leeg is tot andere ellende)

De HTC was ik nog niet tegengekomen tijdens mijn inmiddels 14 maanden durende zoektocht.
Ik ben benieuwd wie er allemaal hoe gaan reageren op je bericht.

Als ex-psion 5MX 16 MB bezitter ben ik al ruim een jaar op zoek naar een waardige vervanger voor de Psion. Ik wil dus graag dit draadje volgen.
De blackberry's zijn om verschillende redenen al afgevallen bij mij (varierend van een batterij die na 1 dag leeg is tot andere ellende)

De HTC was ik nog niet tegengekomen tijdens mijn inmiddels 14 maanden durende zoektocht.
Ik ben benieuwd wie er allemaal hoe gaan reageren op je bericht.

Ik heb HTC touch diamond.
Het is een gsm met vele mogelijkheden. Ik heb ook een blackberry storm. Maar ik zou echt voor de HTC gaan hij is makkelijker en uitgebreider!

Erik,

ik heb mij sinds jouw posting wat verdiept in het e.e.a. en mocht je nog zoekende zijn, dan adviseer ik je ook eens te kijken naar de HTC touch Pro 2. Het toetsenbord wordt door velen als een verademing beschouwd op de priegeltoetsenbordjes van alle andere apparaten.

Ik ben na het lezen van enkele reviews en gebruikerservaringen érg enthousiast over dit machientje en overweeg zelfs het ding te gaan kopen. (Wil 'm eerst nog in net echt zien en met name de agenda functie 'zien' . Die is voor mij nl. bijzonder belangrijk.)

Hallo Erik,

als HTC touch bezitter, kan ik je garanderen dat dit merk kwaliteit levert.
Ik ben er enorm tevreden over. Alhoewel, dankzij windows mobile op de HTC, krijgt het apparaatje een mindere waarde, maar dit is puur door Windows, sorry Bill. Ik hoop dat dit bij de nieuwe HTC touch Pro enigszins verholpen werd, ik heb er nog niets over gelezen, maar de specificaties zijn al verbazingwekkend positief. Ik zou de Snap zeker overwegen, zeker en vast. Een blackberry raad ik dan ook af, zeer onprofessioneel merk t.o.v. HTC.

Succes!

@Ron01 ik zou wat voorzichtiger worden / zijn met HTC. Ik heb wat research gedaan en het volgende ontdekt:

Product range
Main article: List of HTC phones
HTC products are sold under several brand names — HTC, Dopod (HTC's subsidiary company) and Qtek — and are often rebranded by major telecommunication carriers such as Orange, T-Mobile, Verizon Wireless, Sprint Nextel, O2, Vodafone, AT&T, Alltel, Bell Mobility and Telus Mobility.

Bron : Wiki

Goede voedingen
Ook deze voedingen staan goed bekend. De kwaliteit is ook goed en ze werken ook prima. Onderling zijn er wel grote verschillen, maar dat verschilt echt van voeding tot voeding. Hoe dan ook zijn voedingen van dit merk goed genoeg voor elk systeem.

Antec
Asus
Be Quiet
Chieftec
Coolermaster
Corsair
Delta
Enermax
Fortron (FSP Group)
Hiper
Nesteq
OCZ
Nexus
PC Power&Cooling
Seasonic
Shuttle
Silverstone
Silver Power
Superflower
Tagan
Thermaltake
Zalman

Redelijk: (in volgorde van kwaliteit)
Deze voedingen zijn voor de meeste mensen best goed geschikt, maar hebben toch wel wat nadelen. De een is luidruchtig, de ander heeft wel eens minder stabiele voedingen, een derde geeft het verkeerde aantal Watt aan in de specificaties. Toch zijn deze merken niet slecht te noemen. Het is alleen een kwestie van goed opletten.

Scythe
Silentmaxx (***)
Aopen
Akasa (**)
AXP
Enlight
Glacialpower
Sharkoon
Gigabyte
Hec
Huntkey
Tacens (*)
xilence (http://www.xilence-lab.de)
Recom

Nog uit te zoeken:
Dus specs en ervaringen opzoeken.

CWT
Enhance
Levicom
Procase
SilenX
Sirtec
Yesico

Slecht
Voedingen die je eigenlijk niet in je systeem moet willen. Vaak voedingen die niet zo sterk zijn, als dat ze zeggen.

Codegen
Lc Power
Rasurbo

Heel Slecht:
Deze voedingen kunnen je systeem echt in de problemen brengen. Dit soort voedingen zou niemand moeten kopen.

HKC
Linkworld (Yellow Dragon)
MsTech
Q-tec
X-Gear / Xitac
Spire
Sweex
Trust
Techsolo

Bron : Helpmij

Een bedrijf dat zich verlaagd tot het fabriceren van zulke bedroevende hardware, kán simpelweg niet te vertrouwen zijn.

Da's niet wat ik bedoel, ik bedoel het meer in zijn algemeenheid. Ook ik was aanvankelijk zeer enthousiast over HTC en zeker het model dat ik hierboven ergens noem.
Toen ben ik mij gaan verdiepen in dat modelletje. Daarbij kwam ik twee opvallende dingen tegen:
1. ik las in diverse reviews dat het scharniergedeelte van het apparaat wat simpel / goedkoop aanvoelt, tengevolge waarvan de review schrijver zich afvroeg of dit op termijn de achilleshiel van het toestel zou blijken te zijn. Het laatste wat je als bezitter zou willen, is dat het display uitvalt doordat de verbinding tussen toetsenbord en display 'brak' wordt (kabel / connectorbreuk)
2. de andere merknaam van HTC. (Q-tek) Waarbij je je dan nog af kunt vragen of Q-tek hetzelfde is als Q-tec. Dáár moet ik nog even naar zoeken.

Een blackberry raad ik dan ook af, zeer onprofessioneel merk t.o.v. HTC.

Missschien wat offtopic maar wat maakt een Blackberry onprofessioneel en waarin is een HTC beter dan een Blackberry?

Mijn ervaring is juist precies andersom maar ik ben redelijk Blackberry fan en heb wat minder ervaring met HTC.

Zelf al jaren Qtek en HTC gebruiker vind het een prima merk.

Heb de volgende toestellen gebruikt
Qtek 9090 9100
HTC 4350, s620, TYTN, TYTN2, Touch, Touch Pro, Diamond2, en maak nu weer gebruik van mijn oude vertrouwde P3600

HTC leverd in mijn ogen een redelijke kwaliteit toestellen (huh waarom heb je er dan zoveel versleten hoor ik je denken) omdat ook HTC onder druk staat van de markt waardoor ze in mijn ogen een handje hebben van te snel uitkomen met toestellen voordat de software echt goed is. zodra ze de update uitbrengen zijn de toestellen van HTC goede tot zeer goede toestellen.

Maar ja je moet wel van WinMo houden als besturingssysteem

Voor zover ik weet is Q-tec niet gelieerd aan Qtek

Voor zover ik weet is Q-tec niet gelieerd aan Qtek
Als dit zo is (en daar lijkt het inmiddels na een stief kwartiertje Googlen wél op) dan is mijn eerdere posting over de 'twijfelachtige kwaliteit' van HTC onterecht geweest.

Blijft de opmerking van de reviewer omtrent de 'goedkope' uitvoering van het scharniergedeelte over.

Daar ik (zoals ik al eens eerder aangaf) een ex Psion gebruiker ben (heb 1 nieuwe en 2 gebruikte versleten) is het scharniergedeelte een zéér zwaarwegend item voor mij. De reden hiervoor is dat dát namelijk hét zwakke punt van de Psions 5(MX) was.
De reparatiekosten bedroegen elke keer rond de 80 euro.

Hallo,

Ik heb al zowel BB, Iphone als HTC gehad.

HTC vond ik persoonlijk moeilijker dan BB
Iphone is gemakkelijkere interface, maar problemen met datalimiet ( email download altijd de afbeeldingen)

BB: Ik ben altijd terug gegaan naar BlackBerry. Dus ben echt pro. Maar dit is uiteraard een persoonlijke mening, en je zult toch zelf de keuze moeten maken

Daarom maar een slotje. Graag oude topics met rust laten, deze zijn niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan