Juzzz
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jan 2008
- Berichten
- 281
Ik ben een game applet aan het maken en wil het verdelen onder meerdere classen.
nu weet ik het één en ander wel van meerder classen maar niet met applets en graphics.
wat ik wil een een aparte classe waar je de plaatje mee inlaad.
achtergonden en knoppen waar je natuurlijk ook op kunt klikken.
wat ik heb (wat het niet doet):
main.java
Graphics.java
*ik heb er al een beetje mee zitten spelen dus er kunnen wat stomme fouten in zitten
alvast bedankt
EDIT:
omdat niemand reageert constateer ik dat mijn vraag te onduidelijk was.
Vraag
Ik wil een game maken, daar heb je meerdere schermen (bv. main, single player, opties, etc)
hoe maak ik die schermen en knoppen en hoe roep ik deze dan op?
voorbeeld:
een tip van mijn java leraar was om verschillende classes (files) te maken met een JPanel en die adden of removen?
..kon het niet vinden op het net.. en zelf kon hij ook geen voorbeeld geven.
kan iemand mij daar een voorbeeld voor geven?
nu weet ik het één en ander wel van meerder classen maar niet met applets en graphics.
wat ik wil een een aparte classe waar je de plaatje mee inlaad.
achtergonden en knoppen waar je natuurlijk ook op kunt klikken.
wat ik heb (wat het niet doet):
main.java
Code:
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.image.*;
public class Gundam extends Applet
{
public void init()
{
}
public void start()
{
}
public void paint(Graphics g)
{
Graphics.background(g);
}
}
Graphics.java
Code:
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.image.*;
public class Graphics extends Applet
{
private Image imgBackground;
private void getImg(String path)
{
imgBackground = getImage(getCodeBase(), path);
}
public void background(Graphics g)
{
//getImg("images/background.png");
imgBackground = getImage(getCodeBase(), "images/background.png");
g.drawImage(imgBackground, 0, 0, this);
}
}
*ik heb er al een beetje mee zitten spelen dus er kunnen wat stomme fouten in zitten
alvast bedankt
EDIT:
omdat niemand reageert constateer ik dat mijn vraag te onduidelijk was.
Vraag
Ik wil een game maken, daar heb je meerdere schermen (bv. main, single player, opties, etc)
hoe maak ik die schermen en knoppen en hoe roep ik deze dan op?
voorbeeld:


een tip van mijn java leraar was om verschillende classes (files) te maken met een JPanel en die adden of removen?
..kon het niet vinden op het net.. en zelf kon hij ook geen voorbeeld geven.
kan iemand mij daar een voorbeeld voor geven?
Laatst bewerkt: