Server thuis via internet bereikbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanBakkers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Ik wil graag mijn server thuis via het internet bereiken. Ik heb internet via Ziggo (@Home), een Linksys WRT54GL en een server met W2003. Heb thuis het netwerk draaien maar zou graag (bijvoorbeeld vanaf het werk) mijn server thuis willen benaderen.
Hoe kan ik dat het beste doen? Via een VPN verbinding en zoja, hoe stel ik dat in?

Heb de zoekfunctie al gebruikt maar heb zo geen antwoord gevonden. Wie kan me hiermee helpen?
Alvast bedankt! :)

Welkom op Helpmij.:)

Wat wil je doen met het bereik van je Server? Remote Desktop Connection (RDC) Zou je kunnen gebruiken om de server op afstand te kunnen bedienen.

Welkom op Helpmij.:)
.
Dank u! :)

Wat wil je doen met het bereik van je Server? Remote Desktop Connection (RDC) Zou je kunnen gebruiken om de server op afstand te kunnen bedienen.

Bijvoorbeeld ja. RDP'en naar de server, daar een download aanzetten bijvoorbeeld of iets opzoeken. FTP lijkt me ook wel handig maar eerst maar eens die server thuis zien te bereiken...:) En daarvoor zal ik denk ik de router moeten configureren.

Laatst bewerkt:
Zelf maak ik geen gebruik van een router, maar de pc die bij mij als server dient (WinXp pro) kan ik via remote desktop bereiken. Ik moest daarvoor wel op het systeem remote desktop instellen, zodat ik vanaf andere pc's de server mag bereiken.

Mogelijk heb je al wat aan de volgende uitleg om RDC in te schakelen op je Win2003 systeem;
http://support.microsoft.com/kb/814590

FTP is handig, als je bestanden van en naar de server wil zetten, vanaf een andere locatie.

[edit]Kwam nog een site tegen met een stap voor stap uitleg hoe je RDC kan inschakelen in Windows 2003;
http://www.visualwin.com/Enable-RD/
[/edit]

Laatst bewerkt:
Op je router moet je poort 3389 forwarden naar je server als je rechtstreek via RDP wilt werken.

Veiliger is om eerst een VPN verbinding te maken. Hiervoor moet Routing and Remote Access op de server geinstalleerd zijn.
Voor de VPN moet je poort 1723 forwarden naar je server. 3389 moet je dan niet forwarden want de RPD loopt dan over de VPN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan