uitvallen+zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Ik had vandaag iets raars voor met mijn vista laptop. Plots tijdens het surfen viel hij uit. Als ik hem herstartte hoorde je hem wel bezig en ook het lichtje rond de powertoets lichtte op, hij stond dus wel degelijk op, maar het scherm bleef zwart, minutenlang. Ik kon niets doen, geen enkele toets reageerde, resetten ging ook niet en dvd-drive ging ook niet open. Uiteindelijk even de batterij verwijderd , terug gestart. De eerste 2 keer zag ik heel even het opstartscherm van acer en sloot hij terug af. De 3e keer lukte het starten wel en daarna heb ik de hele avond geen problemen meer gehad. Laptop voelde niet warm aan dus ik vermoed geen temperatuurprobleem.
Beetje bizar, iemand een verklaring?

Het gebeurde met mijn Acer eveneens.

Het was de inverter die stuk was: een nieuwe bestelt in Hong-Kong en hij
werkt weer perfect.

acer aspire 7720G met windows vista
2Gb ram
dual core processor

Daarnet sloot hij weer spontaan uit tijdens het surfen. 2 keer moeten starten alvorens hij doorstartte. niemand?

Dit vroeg ik i.v.m. evt. garantie.

Ik vermoed dat je inverter kapot is, dat is een onderdeel wat je beeldscherm aanstuurd.
Zoals John Ross aangeeft, (die heb ik volgens mij ook met dit probleem geholpen) koop je zo'n onderdeel via eBay in Hong Kong.

Ik heb er een gevonden in Duitsland, voor ong. € 30,- incl. verzendkosten.

http://cgi.ebay.nl/Inverter-fuer-Ac...eripheriegeräte_Notebooks?hash=item33585c5ff1

Ik heb oppervlakkig gezocht, dus bij intensiever zoeken, kom je zeker op een van de site's in Hong Kong uit, waar ze ong. € 8,- kosten.

Bij deze ook een handleiding, hoe een inverter te vervangen. Het type is niet precies hetzelfde, maar het gaat grotendeels op voor de meeste type's.

http://www.insidemylaptop.com/remove-lcd-screen-inverter-board-acer-aspire-3620-laptop/

Succes.

PS. Vergeet niet de stroom eraf, en batterij eruit.
Jezelf even "ontaarden" door een niet geverfd stuk leiding van je cv. vast te houden.

Het is wel niet het scherm alleen dat uitvalt, maar gans de computer, misschien toch nog een ander probleem?

Hoi !

Hang er even een extern beeldscherm aan, dan kun je zien of de inverter inderdaad de oorzaakl is.

Greetz,

Harry.

Weer 2 keer daarnet. Gewoon volledig uit, terug opstarten scherm blijft zwart en je kan niets meer doen. Even batterij eruit halen en dan kunnen we weer opstarten.
Zou het ook een softwareprobleem kunnen zijn of lijkt dit meer op een hardwareprobleem?

Probeer eens een atx-reset.
Batterij eruit, stekker eruit en de power (aan/uit) knop een halve minuut ingedrukt houden.

Hoi !

Als je het probleem ook met een extern beeldscherm is ligt het probleem bij je videochip/kaart.

Dit is bij een laptop geen eenvoudige reparatie.....

Greetz,

Harry.

Die atx-reset is nieuw voor mij.
Dus ik haal de accu eruit, trek de stroomkabel uit en 30 sec powerknop indrukken. En wat doet dat juist? Ik voel dat ik hier weer wat ga bijleren.
Ben nu wel eens aan het proberen zonder de accu maar gewoon via de stroomkabel te werken. Ben al bijna 2 uur bezig en hij is nog niet uitgevallen. Is een kapotte accu een mogelijke oorzaak? Kan nog wel gewoon werken op accu en de ontlading blijkt wel normaal.

Een atx-reset ontlaadt je hele systeem.
Dus de power gaat er echt helemaal af.
Dit lost problemen op die te maken hebben met onderdelen die altijd nog een restspanning hebben.
Gewoon uitproberen, baat het niet, schaadt het niet.
Er zijn veel mensen mee geholpen, met een derg. simpele handeling.

heb net de atx-reset eens geprobeerd en we zullen het ff afwachten nu. Hoe weet je eigenlijk zeker of die reset gelukt is, want ik heb gedaan wat je beschreven hebt, maar je krijgt nergens een signaal dat het ok is.

heb net de atx-reset eens geprobeerd en we zullen het ff afwachten nu. Hoe weet je eigenlijk zeker of die reset gelukt is, want ik heb gedaan wat je beschreven hebt, maar je krijgt nergens een signaal dat het ok is.

Krijg je niet.
Je systeem opnieuw opstarten, en je merkt het vanzelf of het gelukt is.
Ik hoop het voor je.:)

ok alvast bedankt :thumb:, voorlopig valt hij niet uit en hij draait nu toch al enkele uren. Maar uit ervaring weet ik dat je niet te vroeg victorie mag kraaien bij een computerprobleem:rolleyes:

voorlopig blijkt het in orde te zijn. Wat zo'n atx-reset kan doen. Hartelijk dank voor de tip!!!
Ik wacht nog enkele dagen af en zet dan het topic wel op opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan