Geen XP scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Laptop van broer start op en geeft alleen Asus en Intel Centrino en daarna een zwart scherm met cursor en daarna blijft het scherm geheel zwart. Er gebeurt niets meer. In de boot volgorde heb ik de hardeschijf als eerste gezet maar geen ander beeld als hierboven beschreven. Zou de harde schijf gecrasht zijn? En hoe zou ik nog wat kunnen controleren of veranderen om toch nog in het XP startmenu te komen of normaal op te starten?

Hoi !

CD/DVD-speler als eerste zetten in de boot-volgorde en dan opstarten van de XP-CD.

Kiezen voor R(eparatie).

Herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl

Achter de prompt trommel je:

fixboot

fixmbr

exit.

Alle bovenstaande commando's uiteraard gevolg door "enter"

Als het goed is start je lappie nu weer op.

Greetz,

Harry.

het zou kunnen dat er een virus in zit.
je moet je dan xp ff opnieuw installeren.
Mag ik ook ff weten wat je sys spec zijn??

En goed alternatief zou kunnen zijn Windows 7 starter edition.
Kun je downloaden met torrents en branden op een dvd'tje:D
Link windows 7: *KNIP*

Met dit kun je de torrent downloaden: *KNIP*

Gr Patryk vd meulen

Laatst bewerkt door een moderator:
het zou kunnen dat er een virus in zit.
je moet je dan xp ff opnieuw installeren.
Mag ik ook ff weten wat je sys spec zijn??

En goed alternatief zou kunnen zijn Windows 7 starter edition.
Kun je downloaden met torrents en branden op een dvd'tje:D
Link windows 7: *KNIP*

Met dit kun je de torrent downloaden: *KNIP*

Gr Patryk vd meulen

Waar haal je toch in Godsnaam deze onzin vandaan?!? Dit biedt écht geen oplossing voor de topicstarter zijn probleem.

Aan de topicstarter: probeer wat Harry Snor aanraadde, die weet (in tegenstelling tot patrykvdmeulen) wél waar hij het over heeft.

Hallo Harry,

Bedankt voor je snelle reactie, we gaan dit uitproberen van het weekend. Ik heb de laptop op dit moment niet bij mij thuis.

Echter is XP door iemand anders er ook al geheel opnieuw opgezet, zodat hij alles weer opnieuw kon installeren. Na 1 week deed de laptop weer hetzelfde als wat ik heb aangegeven.

Reparatie van XP is niet gelijk nodig want ik zou dan de gehele XP er weer opnieuw op kunnen zetten toch?

Of zouden er bad sectors in de HD kunnen zitten? Want eventuele virussen zouden bij een clean install toch weg moeten zijn?

Groeten Jane

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan