• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

groot lettertype, toch leesbaar op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

Ik maak met behulp van excel 2007 een productieplanning, deze wordt ivm leesbaarheid op A3 formaat geprint, met lettergroote 24 punten.

Wanneer men de planning invoert op de computer is het lastig omdat je telkens in het scherm moet schuiven naar rechts en links vanwege de grootte letters.

Is er een simpele oplossing voor dit probleem? groter beeldscherm is geen optie....

als het kan zonder makro.

Alvast bedankt.

heel basic, maak een 2e tablad aan een weergave/printblad. dit tablad is in de juiste print opmaak ingesteld en laat in elke cel dezelde cel zien op het invulblad. zo heb je een overzichtelijk invulscherm en een goed ingesteld printblad.

heeft alleen als enige nadeel dat je bestand 2 keer zo groot wordt op je harde schijf.

zie mijn bijlage als voorbeeld, je kan zo ook het invulblad beschermen met een wachtwoord zodat anderen het wel kunnen lezen maar niet kunnen aanpassen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
heel basic, maak een 2e tablad aan een weergave/printblad. dit tablad is in de juiste print opmaak ingesteld en laat in elke cel dezelde cel zien op het invulblad. zo heb je een overzichtelijk invulscherm en een goed ingesteld printblad.

heeft alleen als enige nadeel dat je bestand 2 keer zo groot wordt op je harde schijf.

zie mijn bijlage als voorbeeld, je kan zo ook het invulblad beschermen met een wachtwoord zodat anderen het wel kunnen lezen maar niet kunnen aanpassen.

Dat zou een optie zijn.

Bedankt!

weergeven op bv 60%

Peer,

en als je voor de weergave op het scherm nu eens 60% neemt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan