Externe hardeschijf via router beschikbaar maken voor het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casjebasje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Hallo helpers,

Mijn vader en ik zitten voor een raadsel. We hebben recent een externe hardeschijf van 1 terabyte van Western Digital gekocht en hebben deze op onze router aangesloten via USB, dit is namelijk mogelijk met deze router. Nu willen wij via een programma, de naam weet ik niet precies maar het is iets met Share, verbinding maken via het netwerk met deze hardeschijf. Maar dit lukt niet, hij verschijnt namelijk niet!

Hoe kan dit?

Informatie:
* Heb je een adsl of kabel aansluiting
Kabel
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows 7 en Windows XP
* Gebruik je een firewall en zo ja welke
Windows Firewall
* Welk merk en type router of modem gebruik je.
D-LINK DIR-655
* Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan
Niet van toepassing

Als je hem via USB aan een computer aansluit en deelt, is hij ook in het hele netwerk te benaderen, i.p.v. aansluiten op de router.

Maar dan zou die computer 24/7 aan moeten staan, en dat is niet onze intentie.

Dat je router een usb poort heeft wilt nog niet zeggen dat de Harddisk te benaderen is op IP basis. Hiervoor zou je een NAS moeten aanschaffen.
Enigste oplossing: HD delen op een machine.

welke firmware heb je er op zitten? Ik lees hier http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=29181.0 dat iemand met (ergens maart 2009) sinds de firmware van toen, de usb poort kan gebruiken voor bv een harde schijf en dat hij zichtbaar zou moeten worden.

Dus ff checken, via de officiele site van fabrikant, of je de laatste firmware hebt. Zo nee, installeren en opnieuw proberen. Mogelijk dat je zelf iets van een share moet aanmaken.

Uiteraard moet je schijf wel aan blijven staan en je router, maar ik neem aan dat dat voor zich spreekt.

Oke, nieuwe wending in de zaak: de harddisk is nu vanaf alle computers in ons netwerk te benaderen, behalve vanaf die van mijn vader's router/"internet-kastje" waarop de drie computers op zolder zijn aangesloten, inclusief dus die van mijn vader.

ik zit me een zelfde situatie thuis, ook harde schijf op router geplaatst.
ik heb dan van die schijf een ftp server gemaakt en kan er aan via het ip van mijn router
dit werkt allemaal goed in ons persoonlijk netwerk
nu zou ik graag aankunnen van op afstand dus via het internet. kan iemand mij zeggen hoe ik dit het beste kan doen

@thomas lemmens,

Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet netjes en toegestaan om in iemand zijn/haar topic je eigen vraag/probleem te plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan