• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke cel eigenschappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Calc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Calc

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Beste mensen,

Ik heb een bestand waar 2 keuzes gemaakt kunnen worden, door de keuze veranderd de data in de twee kolommen (zie voorbeeld bestand adviseur 1 en 2). Echter de details van de twee keuzes zijn anders. Bij een van de keuzes komt er een percentage uit en bij de ander gewoon een cijfer.
Als er eenmaal een keuze gemaakt is gaat het goed, maar na het maken van een andere keuze gaat het bij mij fout. (zie het groene veld).

Is dit d.m.v. een formule o.i.d. te ondervangen?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Bijlagen

Ja, dat is met voorwaardelijke opmaak op basis van een formule op te vangen.

Voor bijvoorbeeld de cel C22 maak je een voorwaardelijke opmaak op basis van een formule. Als C15="Product 1" dan getalformaat normaal, anders getalformaat percentage met 2 decimalen. Eigenlijk net zoals je nu met de tekst doet in kolom B.

Lukt het hiermee Calc?

Alleen de rood gekleurde cellen gedaan.

Ps, Maar nu wil je in het Totaal $E$34 natuurlijk ook een waarde.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met overname van een waarde uit een andere cel wordt nooit het celformaat overgenomen.
Verander de layout van 'Adviseur 1' en 'Adviseur 2' in de zelfde layout als die van 'Totaal'.

@Harry

Leuk bedachte oplossing.

@Harry en @ Calc

Echter denk ik dat je het percentage niet mag vermenigvuldigen met het aantal?

@Harry

Leuk bedachte oplossing.

@Harry en @ Calc

Echter denk ik dat je het percentage niet mag vermenigvuldigen met het aantal?

Dank je Willem,

Maar ik miste het overzichtje "totaal".
Dus nog even knutselen dus.
Maar ik denk dat ik zo vertrek naar m’n bedje. :rolleyes:

Met overname van een waarde uit een andere cel wordt nooit het celformaat overgenomen.
Verander de layout van 'Adviseur 1' en 'Adviseur 2' in de zelfde layout als die van 'Totaal'.

Dit is juist wat ik probeer te omzeilen. Ik kan in mijn originele bestand namelijk niet meer 'details' kwijt, vandaar dat de waarde aangepast moet worden.

Het voorbeeldje van percentage x aantal is ook even een voorbeeldje.

In mijn bestand gaat het om een totaal volume waar een percentage van genomen dient te worden danwel in de andere optie dat er een aantal komt te staan wat vermenigvuldigd dient te worden met een waarde. Beide zorgen er voor dat er een bepaalde bijdrage berekend wordt hetgeen meetelt in de resultaten van de adviseurs.

Laatst bewerkt:
Lukt het hiermee Calc?

Alleen de rood gekleurde cellen gedaan.

Ps, Maar nu wil je in het Totaal $E$34 natuurlijk ook een waarde.

Harry, dank voor de voorzet, ik denk dat ik hier nog eens verder mee moet knutselen of dit tot zijn recht komt in mijn originele bestand.

Ik denk echter wel dat ik morgen ga verder knutselen, ik laat het nog even weten.

Grt

Harry het is gelukt, dank voor je tip! Ga deze zeker goed onthouden.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan