Laptop koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBull

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Beste,
ik heb sinds anderhalf jaar een Amilo-laptop van FUjitsu Siemens.
Al vrij snel begon hij een hels lawaai te maken, veroorzaakt door de ventilator.
Ik ben dan vorige naar de lokale computerwinkel gegaan (eentje die al 15 jaar open is en dus normaalgezien wel te vertrouwen) en ze zeiden dat de ventilator vervangen moest worden.
Goed, ik heb hun dat laten doen, €75 betaald.

Tot vandaag (een week later dus) werkte ie goed, zware spelletjes kon ik muisstil draaien. Een uurtje geleden wil ik een gewoon flash-spelletje starten en de ventilator begint ineens gigantisch te draaien en het helse lawaai is terug. Het lijkt er dus op dat die ventilator het maar 1 week heeft uitgehouden.

Nu zou ik graag weten wat te doen. Logisch lijkt me om terug naar de reparatiewinkel te gaan, maar ik wil niet om de week een nieuwe ventilator moeten betalen...

Iemand een idee?

dan wordt je processor te warm en gaat jou ventilator automatisch sneller draaien als je ventilator kapot is dan zou hij niet meer draaien

Ja goed,
hij is misschien niet kapot maar werkt iig niet meer naar behoren.
Als de ventilator nu harder moet draaien met dezelfde toepassingen die ik al een hele week draai, mankeert er toch iets aan...

er draaien soms meer applicaties op de achtergrond dan je denkt

Van Futjisu Siemens (maakt problemen).
Stappenplan:
1. Ga naar de computerwinkel en leg je probleem uit. Ze zullen je niet nog €75 laten betalen.
2. Stofzuig je pc eens. Een computer trekt stof aan.
3. Vraag aan je computerleverancier wat de oorzaak is.

OF
1. Omdat ie van Futjisu Siemens is, koop je best een nieuwe.
Even je geld doorbijten en dan geluk hebben met een nieuwe laptop...
Verkoop eventueel je FutjiSiemens op eBay... :confused:.

*knip*
-----------------------------------------------------------
Jump in the world

Laatst bewerkt door een moderator:
En windows is even op ruimen helpt ook heel erg. Dan heeft je cpu veel minder te doen en wordt ie niet zo warm.

Offtopic berichten op verzoek verwijderd en 1 bericht aangepast. De vraagsteller vraagt niet wat goede en slechte merken zijn.;)

@JanBull,

Zou ieder geval even terug naar die winkel gaan. Je hebt immers recht op garantie van de gedane reparatie.

Offtopic berichten op verzoek verwijderd en 1 bericht aangepast. De vraagsteller vraagt niet wat goede en slechte merken zijn.;)

@JanBull,

Zou ieder geval even terug naar die winkel gaan. Je hebt immers recht op garantie van de gedane reparatie.

Ja, ik gaf een voorbeeld. WAAR ONS MENEERTJE BEST ZIJN GELD INSTOPT!!!
(inplaats van Futjisu Siemens :d!!!) Hilarisch!!!

Tis MSI dat warm wordt en er staanin totaal 13 programma's op!!! (gezien bij start/configuratiescherm/software) EN TROUWENS, HIJ WORDT GEWOON WARM. MAAR HET PROBLEEM IS DAT HIJ ALTIJD HERSTART EN GEEN CD VERDRAAGT.
Jezus...

Heb ik je vraag gemist? Ik reageerde op Jan bul. Hoe minder je CPU te doen heeft, hoe minder energie die nodig heeft dus hoe minder warmte die produceert. Want energie gaat gelijk op met warmte.

..........

Laatst bewerkt:
Heb ik je vraag gemist? Ik reageerde op Jan bul. Hoe minder je CPU te doen heeft, hoe minder energie die nodig heeft dus hoe minder warmte die produceert. Want energie gaat gelijk op met warmte.

druk op F5 (vernieuwen)

Hallo iedereen,

bedankt voor de antwoorden (sommige al zinvoller dan de anderen).

Ik zal iig binnenkort gewoon terug naar de winkel gaan.

Wederom een aantal offtopic berichten verwijderd.

@ arniby
Het niet opvolgen van het advies van een moderator kan gevolgen hebben voor je.
Lees de forumregels nog even door zou ik zeggen.

Eerst volgende offtopic berichten worden zonder waarschuwing verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan