Laptop loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephanieee

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Sinds een week loopt nu constant mijn laptop vast!
Ik heb al vanalles geprobeerd om dit te verhelpen maar niets mag werken... :confused:
Als ik op veilige modus zit zijn er geen problemen, ik kan gewoon alles doen, maar zodra ik op gewone modus zit slaat hij vast. De ene keer is dit al binnen 5 minuten de andere keer een half uur. Ik weet niet waardoor dit komt, maar wat ik wel weet is dat het heel vervelend is.

Weet iemand een oplossing? :S

licht dat "vastlopen" eens wat beter toe.... wat gebeurt er precies? Wat zie je, wat loopt waar en hoe vast?

lijkt een driver probleem
laatst nog drivers geupdated??
of wat anders veranderd of geinstalleerd?

Het scherm "bevriest" en als ik dat ctrl + alt + del doe komt er een "witte gloed" overheen. Alles wordt dus wel wit maar kan nog wel het scherm zien zeg maar. En dat werkt alles pas weer als ik de computer reset.

lijkt een driver probleem
laatst nog drivers geupdated??
of wat anders veranderd of geinstalleerd?

Nee niet dat ik weet. Ja een week daarvoor heb ik een besturing voor mijn tekentablet geinstalleerd. Maar in die week heb ik verder geen problemen gehad.

Begin eens met het meest simpele, "systeemherstel" en natuurlijk een datum prikken voordat deze ellende begon.

Dit heb ik direct gedaan de eerste dag dat deze elende begon. Dit mocht niet helpen...

Zelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem. Misschien kan iets je redden van een sacherijnige kerst/oud en nieuw. Maak een nieuw account aan en dan geen admin account. Bij mij werkte het misschien 1 week voordat ik de probleem weer kreeg. Sinds kort heb ik het probleem weer MASSAAL en moet ik ook telkens op brutale wijze mijn laptop opnieuw opstarten (start knop ingedrukt houden :confused:). Ik moet in totaal 3 keer opnieuw opstarten voordat hij het weer degelijk doet. Ik had nog een andere oplossing:
Ik heb een externe harde schijf. Kan ik al mijn programma's en files op me harde schijf zetten en vervolgens Vista opnieuw installeren?
Andere oplossingen hoor ik graag :o

Groetjes

Een aantal jaren geleden een soortgelijk probleem met een bepaalde laptop gehad.

Suse (Linux) geïnstalleerd, en nooit geen last meer gehad.

Bij deze een link naar de meest simpele gebruikers distributie, zelfs voor een noob te gebruiken. http://wubi-installer.org/
Je helpt er niets mee om zeep, je krijgt een dualboot.

Dus bij het opstarten kun je kiezen welk besturingssysteem je kiest.

Deze Ubuntu wordt eenvoudigweg in een map geïnstalleerd, dus als het niet bevalt kun je hem zo weer deïnstalleren.

Opgelost

Bij mij is het probleem weer opgelost!

Het kwam door een beschadigde hardeschijf.
Omdat ik nogal veel met mijn laptop loop is er een kras op mijn hardeschijf gekomen waardoor hij deze problemen veroorzaakte. Heb er een compleet nieuwe hardeschijf in laten zetten en hij doet het weer uitstekend!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan