Laptop advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

flutterby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Hoi allemaal,

Ik heb deze vraag ook al op een ander forum gesteld, maar zou graag nog wat meer meningen willen horen. Ik wil binnenkort graag een nieuwe laptop aanschaffen. Mijn budget is maximaal 650 euro, en ik zoek een systeem waarop ik goed kan photoshoppen, films bekijken, en af en toe niet veel-eisende games kan spelen. Ik zit te twijfelen tussen de volgende twee laptops, en vroeg me af of jullie nog vergelijkbare of betere laptops in dezelfde prijsklasse kennen?

Dell Studio 15: N0053502
Prijs: 545 euro
Processor: Intel® Pentium® Dual-Core Processor T4300 (2.1GHz, 800MHz, 1MB cache)
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT
Ondersteuningsservices: 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
LCD-scherm: 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768 ) met TrueLife™
Geheugen: 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Harde schijf: 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Grafische kaart: 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Optische stations: Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Hoofdbatterij: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draadloze connectiviteit: Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Webcam: geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera

Asus N61VG-JX006V
Prijs: 650 euro
Intern geheugen: 4096 MB
Harde schijf capaciteit in GB: 500
Processor: Intel Core 2 Duo T6600
Aantal processoren: 2
Intel Centrino Technologie: Centrino Duo (CMT DUO)
Kloksnelheid in MHz: 2200
RAM Soort: DDR2 SDRAM
Form Factor: Portable
Soort harde schijf: Harddisk drive
Beeldschermgrootte in inch: 16
Resolutie: WXGA
Beeldverhouding: 16:9
Merk video kaart: nVidia
Model video kaart: GEF GT220M
Video kaart geheugen in MB: 1024
Geïntegreerde webcam: Ja
Aantal USB poorten: 3
Kaartlezer: Multi-kaartlezer
Wireless LAN: Ja
TV uitgang: Ja
Merk chipset: Intel
Chipset Type: 45PM
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium

Is de Asus de 100 euro extra waard t.o.v. de Dell? Ik denk het wel, maar weet het nog niet helemaal zeker.

Alvast bedankt!

Mvg,

Stefanie

Laatst bewerkt:
Ik zou volmondig ja willen zeggen. Alleen al de processor scheelt een 'slok op de borrel'. Vergis je niet: een Pentium dual core is heel wat anders dan een Core 2 duo. Daarnaast is de videokaart van de Asus net even 'beter' en heeft de Asus een veel grotere harddisk. Persoonlijk zou ik dus voor de Asus gaan. Hoe zit 't met de CD/DVD brander in de Asus, die mis ik in je beschrijving?

Laatst bewerkt:
Vergeet daarbij niet dat de Dell nog verzendkosten krijgt (ik neem aan dat je die nog niet hebt opgeteld) en die kunnen (meen ik te herinneren) behoorlijk hoog uitvallen. Ik zou ook voor de Asus gaan, tenzij je echt die 100 euro liever aan iets anders besteed.

Bedankt voor jullie meningen! Ik heb besloten om voor de Asus te gaan. :) Ik ben benieuwd. Nogmaals bedankt!

Goed zo.
Asus heeft de beste videokaart en processor.
Voor de rest vind ik dat het ook een veel beter merk is.
Ik heb laatst voor een kennis ook een Asus laptop gekocht.

Laatst bewerkt:
Goed zo.
Asus heeft de beste videokaart en processor.
Voor de rest is het ook een veel beter merk.
Ik heb laatst voor een kennis ook een Asus laptop gekocht.

@Stormbreaker: hetgeen je schrijft over Asus "dat het een veel beter merk zou zijn", moet ik een beetje met je oneens zijn. Dell bouwt prima machines en als de videokaart in die Asus niet het dubbele aan geheugen had gehad én het relatief grote verschil in opslagcapaciteit hdd, dan had ik waarschijnlijk flutterby de Dell geadviseerd. Honderdenvijf Euros zijn tenslotte best wel veel centjes (Al gauw 6x Babi Pangang met kroepoek op de zondag tijdens Studio Sport)
Waar baseer jij de mening op dat Asus 'beter' is dan Dell?
Ik zie aan je datum van inschrijving én het aantal berichten dat je het naar je zin hebt op de Helpmij. Het betekent ook dat je anderen dus kunt helpen op terreinen waar jij veel verstand van hebt.
Als gewone leden onder elkaar wil ik je een advies geven:
probeer je zoveel mogelijk te onthouden van uitspraken als "is beter dan............" maar gebruik meer de kreet "Ik vind deze veel beter dan die ander.........". Met de eerste uitspraak doe je de wereld geloven dat iets een feit is en met de tweede uitspraak laat je zien dat het jouw mening is.
Er zijn héél veel bezoekers op de Helpmij die helemaal geen kaas gegeten hebben van pc's en hier voor advies komen. Als jij dan iets als een feit neerzet dan zou dat mensen op een verkeerd been kunnen zetten. Handiger is om veel meer de kreten :
ik vind
volgens mij
waarschijnlijk
te gebruiken, tenzij iedereen op het w w w het erover eens is dát iets zo is.
Nogmaals, vat het niet als negatieve kritiek op, maar beschouw het meer als een positief advies van een gewone Helpmijbezoeker naar een andere Helpmijbezoeker.

Laatst bewerkt:
Oké.
Al vind ik wel dat Asus met kwalitatief betere onderdelen werkt als Dell omdat zij ook goede onderdelen (videokaarten bijvoorbeeld) voor computers maken.

Ja, misschien is dat zo, alleen ben ik altijd dan ook zo eigenwijs om te vragen:
wáár kan ik daar meer over lezen? (dat Asus met kwalitatief betere onderdelen werkt dan Dell) Want als dat namelijk ergens door onafhankelijke bronnen kan worden bevestigd dan héb je een punt en is dat leerzaam voor een ieder die meeleest.

Aanschaf asus

Beste Stormbreaker,

En bevalt de Asus nu ?
Heb je hem voor de € 650 kunnen kopen, ik ben benieuwd waar je hem hebt kunnen kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan