• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocko

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Wie kan mij helpen met hetvolgende probleem?

Sinds enige tijd kan ik in een bepaald excel-bestand geen stappen meer ongedaan maken (of soms nog 1 stap, maar in elk geval niet meer 10 stappen zoals vroeger). Heeft er iemand enig idee waar dat in kan zitten? Of nog beter hoe ik het op kan lossen?

Alvast hartelijk bedankt!

Wie kan mij helpen met hetvolgende probleem?

Sinds enige tijd kan ik in een bepaald excel-bestand geen stappen meer ongedaan maken (of soms nog 1 stap, maar in elk geval niet meer 10 stappen zoals vroeger). Heeft er iemand enig idee waar dat in kan zitten? Of nog beter hoe ik het op kan lossen?

Alvast hartelijk bedankt!
Ik denk dat je dit in de opties kunt instellen.

ja, dat denk ik zelf ook. Maar als ik nu ook nog wist waar....want ik kan het nergens vinden

Vlgs. deze link zou je dat in de registry moeten kunnen instellen, door een registry DWORD waarde aan te passen of aan te maken: UNDOHISTORY
in de volgende registry-sleutel

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Excel\Options

Dit is voor Excel2003.

Of het werkt voor Excel2007 weet ik niet; als iets dergelijks bestaat zou UNDOHISTORY voor Excel2007 in de volgende sleutel moeten (komen) staan, lijkt me:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Excel\Options

Hopelijk werkt het, want ik heb het niet getest.

Tijs.

Oke,

het zit dus blijkbaar in een VBA die in een van de tabbladen zit. Kan ik hier nog wat aan wijzigen zodat hij het wel weer doet? Is VBA om een logo aan/uit te schakelen.

Option Explicit
Private Sub Worksheet_Calculate()
Dim oPic As Picture
Me.Pictures.Visible = False 'verander True in False
With Range("H1")
For Each oPic In Me.Pictures
If oPic.Name = .Text Then
oPic.Visible = True
oPic.Top = .Top
oPic.Left = .Left
Exit For
End If
Next oPic
End With
End Sub

Neen, dat is nog één van de nadelen van zulke VBA-codes.

Je zal zelf je eigen routines moeten schrijven die de Undo stack gaan biijhouden.

Wigi

Dat is mooi waardeloos dan.

Is er dan misschien een andere manier dan via VBA waarmee ik wel een figuur kan in/uitschakelen?

draai deze macro:

Code:
sub herstel()
  CreateObject("wscript.shell").regwrite "HKCU\Software\Microsoft\Office\" & Application.Version & "\Excel\Options\UndoHistory", 16, "REG_DWORD"
End Sub

Wil je me misschien even uitleggen hoe ik dat doe? Ik ben een beginnend leek...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan