minder spam op laptop dan op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik heb twee laptops 1 op XP pro, 1 op Windows 7, en een desktop op XP home.
Allen gebruiken Outlook 2007 met dezelfde instellingen.
De laptops hebben gemiddeld 3 of 4 spamberichten terwijl de desktop soms op 100 komt.
Hoe kan dit?:shocked:

Dag,

Daar kunnen een aantal oorzaken voor zijn:
- Er zijn op de pc ándere mailaccounts ingesteld dan op de andere twee computers.
- Op de andere twee zijn andere antivirus en -malware programma's geïnstalleerd en/of anders ingesteld.

Bij het eerste is het zinvol om te kijken via welke mailprovider (-account) de spam binnenkomt. Bij de provider is mogelijk een spamfilter niet of nog niet ingeschakeld.

Dag,

Daar kunnen een aantal oorzaken voor zijn:
- Er zijn op de pc ándere mailaccounts ingesteld dan op de andere twee computers.
- Op de andere twee zijn andere antivirus en -malware programma's geïnstalleerd en/of anders ingesteld.

Bij het eerste is het zinvol om te kijken via welke mailprovider (-account) de spam binnenkomt. Bij de provider is mogelijk een spamfilter niet of nog niet ingeschakeld.

Dat is juist het merkwaardige. Het is hetzelfde account met dezelfde provider. Ook op de desktop zit meer antivirus en -malware dan op de laptops.:rolleyes:

Er zal toch ergens een verschil zitten. Het is namelijk niet mogelijk om op één e-mailadres verschillende hoeveelheden mail binnen te krijgen.
Sowieso heeft de hoeveelheid spam niks te maken met de beveiliging van de computer, aangezien Outlook alleen maar de opdracht krijgt om de e-mail van de server(s) te halen. Die spam staat dan sowieso op de server(s).

Ik vind het echter zelf niet handig om mijn mail op meer dan één plaats op te halen. Wanneer ik mijn mail bijvoorbeeld zou ophalen op mijn laptop en direct daarna op mijn desktop, ontvang ik niet dezelfde mail. Omdat deze maar 1 keer van de server worden geplukt.
Misschien is dit bij jou niet het geval, maar ik raad je toch aan (indien het mogelijk is natuurlijk) je e-mail maar op één plaats op te halen.

Er zal toch ergens een verschil zitten. Het is namelijk niet mogelijk om op één e-mailadres verschillende hoeveelheden mail binnen te krijgen.
Sowieso heeft de hoeveelheid spam niks te maken met de beveiliging van de computer, aangezien Outlook alleen maar de opdracht krijgt om de e-mail van de server(s) te halen. Die spam staat dan sowieso op de server(s).

Ik vind het echter zelf niet handig om mijn mail op meer dan één plaats op te halen. Wanneer ik mijn mail bijvoorbeeld zou ophalen op mijn laptop en direct daarna op mijn desktop, ontvang ik niet dezelfde mail. Omdat deze maar 1 keer van de server worden geplukt.
Misschien is dit bij jou niet het geval, maar ik raad je toch aan (indien het mogelijk is natuurlijk) je e-mail maar op één plaats op te halen.

Oké. maar waar kan dat verschil in hemelsnaam zitten? Dat is wat ik mij afvraag. Ik kan er echt niets op verzinnen maar ben gewoon uiterst nieuwsgierig.
Dat het niet handig is om op verschillende pc's mail op te halen is duidelijk, maar synchroniseren zo nu en dan werkt wel.

Een antwoord op zulke vraag zit vaak in een klein hoekje, en wanneer men het vind slaat men zich vaak op het voorhoofd met de gedachte "Dat ik daar niet eerder op ben gekomen!".
Hier kan ik je niet verder helpen, aangezien het al lastig is wanneer je zélf met de PC kunt stoeien, laat staan dat het via een forum moet gaan. ;)

Veel succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan