Kan geen systeemkopie terugzetten; wordt niet gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Op de pc van mijn vrouw, met Windows 7 Home Premium, heb ik een systeemkopie gemaakt en wel op een aparte interne harde schijf, dus niet de schijf waarop Windows is geïnstalleerd. Deze is ook duidelijk terug te vinden onder de naam WindowsImageBacup met daarin de nodige submappen. Wanneer ik echter probeer daarvan te herstellen, dan wordt die backup niet gevonden. Ik start Herstel in het Configuratiescherm, kies geavanceerde herstelmethoden , uw computer herstellen met een systeemkopie........> Overslaan (mbt backup) > opnieuw opstarten.
Na het opstarten en het venster voor de taal en het toetsenbord krijg ik de melding: "Systeemkopieschijven zoeken", maar er wordt niets gevonden.
Zekerheidshalve heb ik nog eens een systeemkopie gemaakt en dan op een andere interne harde schijf, maar ook daarmee hetzelfde probleem.
Waar kan dit aan liggen ? Gelukkig is het nog niet noodzakelijk geweest om te herstellen, maar ik wil het toch kunnen ALS het nodig is.
Voor alle duidelijkheid: Op mijn pc met 7 Professional werkt alles perfect en zo te zien zijn alle instellingen hetzelfde

Maak eens een opstartbare herstel dvd, in hetzelfde menu.
Vandaar zou het wel moeten lukken.

Bedankt voor je reactie.
Zo'n dvd had ik al eens gemaakt. Heb het net daarmee geprobeerd en werkt ook niet. Er wordt weer geen systeemkopie gevonden.
Ik snap er niets van. Er staan wel degelijk 2 WindowImageBackups op 2 verschillende harde schijven.

Volgens mij moet je in configuratiescherm de optie "Back-up maken en terugzetten" selecteren i.p.v. "Herstel" want van daaruit maak je ook de systeemkopieën en kun je ze ook weer terugzetten.
De optie "Herstel" is het "oude" systeemherstel van de vorige versies!

Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je in configuratiescherm de optie "Back-up maken en terugzetten" selecteren i.p.v. "Herstel" want van daaruit maak je ook de systeemkopieën en kun je ze ook weer terugzetten.
De optie "Herstel" is het "oude" systeemherstel van de vorige versies!

In beide gevallen kom ik uiteindelijk toch bij hetzelfde uit, namelijk "Uw computer herstellen met een systeemkopie", waarna ik moet herstarten en er naar een systeemkopie wordt gezocht. Maar die wordt niet gevonden terwijl ie er wel degelijk op staat.
Op mijn pc doe ik het op precies dezelfde manier en dan werkt het wel.

Het is inmiddels opgelost.
Achteraf blijkt de systeemkopie toch gevonden te worden. Het duurt alleen erg lang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan