Nieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter xSky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond,

Ik weet niet waar je de pc voor gaat gebruiken denk games maar dat gaat dan niet helemaal lukken wat er zit alleen een onboard videokaart .

Goedenavond,

Ik weet niet waar je de pc voor gaat gebruiken denk games maar dat gaat dan niet helemaal lukken wat er zit alleen een onboard videokaart .
Soms een een spelletje zou leuk zijn, maar dan moet je niet denken aan COD5 ofzo. Verder internet, foto's en video's bewerken. (Niet echt alleen de standaard dingen, wel wat meer multimedia)

Meer reacties?

Graag nog wat meer reacties en eventueel tips!
Ik heb nog een vraag; de pc is 64-bits. Zit hier een voordeel of nadeel aan voor mij? (Ik heb namelijk wel eens gehoord, dat je speciale programma's moet hebben, anders doen ze het niet.

Laatst bewerkt:
Voor foto's en video's bewerken heb je ook beslist een fatsoenlijke videokaart nodig, en die zit niet in die pc!

Daarnaast is de processor al weer behoorlijk verouderd en niet een van de snelste, dus NIET doen!

Voor foto's en video's bewerken heb je ook beslist een fatsoenlijke videokaart nodig, en die zit niet in die pc!

Daarnaast is de processor al weer behoorlijk verouderd en niet een van de snelste, dus NIET doen!
Oké, zou je dan een goede pc willen opzoeken, naar mijn eisen? (ongeveer)
Budget is ongeveer €550,- (Inclusief monitor) Daarom vond ik deze mooi!

Gisteren ook toevallig aan iemand deze van Informatique geadviseerd:

http://www.informatique.nl/IQ00004

Voordelen:

- moderne componenten
- louter bestaande uit A-merk onderdelen
- goede voeding en kast
- zeer behoorlijke videokaart
- voldoende intern geheugen (4Gb)
- snelle moderne processor

Gisteren ook toevallig aan iemand deze van Informatique geadviseerd:

http://www.informatique.nl/IQ00004

Voordelen:

- moderne componenten
- louter bestaande uit A-merk onderdelen
- goede voeding en kast
- zeer behoorlijke videokaart
- voldoende intern geheugen (4Gb)
- snelle moderne processor
Ja, opzich best mooi. Alleen ik ben niet zo van die inelkaar bouw computers. (Ook niet als het bedrijf het doet) Ik heb liever een merk.(Zoals: Acer, HP.) ((GEEN Packard Bell!!!))

Ja, opzich best mooi. Alleen ik ben niet zo van die inelkaar bouw computers. (Ook niet als het bedrijf het doet) Ik heb liever een merk.(Zoals: Acer, HP.) ((GEEN Packard Bell!!!))

Dat is dus de verkeerde insteek....

Juist met de zelfbouw pc's van webwinkels zoals Informatique, Azerty, Alternate enz., heb je veel meer waar voor je geld, ben je veel beter uit, heb je veel meer kwaliteit en heb je een snellere en betere pc voor minder geld.

Met ALLE merk-pc's betaal je veel te veel voor wat je krijgt!!!!

Met name Acer bijvoorbeeld levert belabberde kwaliteit!

Dat is dus de verkeerde insteek....

Juist met de zelfbouw pc's van webwinkels zoals Informatique, Azerty, Alternate enz., heb je veel meer waar voor je geld, ben je veel beter uit, heb je veel meer kwaliteit en heb je een snellere en betere pc voor minder geld.

Met ALLE merk-pc's betaal je veel te veel voor wat je krijgt!!!!

Met name Acer bijvoorbeeld levert belabberde kwaliteit!
Dan moet ik er toch nog eens overna denken. Maar hoe zit het dan met garantie? En als je nieuwere drivers wil downloaden moet je alle sites langs van de merken. Het lijkt mij onhandig.

Weet jij misschien het verschil tussen 32-bits en 64-bits? Ik weet wel dat 32-bits maximaal 3 GB geheugen ondersteund en 64-bits maximaal 16 GB dacht ik. Verder verschillen, voor of nadelen?

Laatst bewerkt:
De garantie is juist uitstekend in zo'n geval.
Zou een onderdeel kapot gaan, wordt alleen dat onderdeel vervangen, en hoef je niet je hele pc op te sturen en daarmee zo'n 6 weken kwijt zijn of zo.

En een 64-bits Windows versie is, buiten het geheugengebruik, sneller dan een 32 bits omdat er optimaal gebruik gemaakt wordt van de processor-kracht van de 64-bits processor

De garantie is juist uitstekend in zo'n geval.
Zou een onderdeel kapot gaan, wordt alleen dat onderdeel vervangen, en hoef je niet je hele pc op te sturen en daarmee zo'n 6 weken kwijt zijn of zo.

En een 64-bits Windows versie is, buiten het geheugengebruik, sneller dan een 32 bits omdat er optimaal gebruik gemaakt wordt van de processor-kracht van de 64-bits processor
Oké, nou ik heb even gekeken voor een winkel in de buurt. (Waar ze ook pc's samenstellen) Ik heb geen verstand van moederbord en videokaart enzovoort. Maar ik had de samenstelfunctie gedaan, ik kwam uit op 674,60 euro. Zou jij eens een goede pc willen samenstellen? (Ongeveer met mijn eisen?) Harddisk ongeveer 500GB. Dit is de site: http://www.amecomputers.nl/ Dan klik je links bij het menu net onder samenstellen.

P.S. Ik ben wel Samsung-fan!!

Zoals mrmusic al zei, is het echt af te raden om je PC bij een merk te kopen. Ik hoef denk ik geen argumenten meer te geven, want hij gaf er al genoeg :p. De drivers installeren is niet zo'n probleem. Toen ik mijn PC twee maanden geleden aanschafte, die ik zelf bij een site heb samengesteld, downloadde Windows Update automatisch bijna al mijn drivers. Het zijn helemaal niet veel drivers die je moet installeren... Wat is er vervelend aan om bijvoorbeeld even naar de website van ATI te gaan, en daar de drivers te downloaden? Dit kost in totaal niet meer dan 5 minuten, en het geld dat je bespaard als je je PC bij een webwinkel koopt i.p.v. een merk, is dat zeker waard.

Edit: Oh je hebt al gepost toen ik aan het typen was :p. Wat is je budget? Wat moet er bij? Monitors, toetsenbord, muis, speakers, besturingssysteem?

Laatst bewerkt:
Edit: Oh je hebt al gepost toen ik aan het typen was :p. Wat is je budget? Wat moet er bij? Monitors, toetsenbord, muis, speakers, besturingssysteem?
Erbij:
Monitor - 19Inch is voldoende
Toetsenbord en muis - het liefst erbij, maar kan ik evt. ook bij kopen.
Speakers - Erbij, ik hoef geen luxe. Als er maar een beetje geluid uikomt!
Besturingssysteem - Erbij. Windows Vista Home Premium of Windows 7 (beetje normale versie, heb ik verder geen verstand van)

Het liefst op deze site: http://www.amecomputers.nl/ Want die winkel zit in de buurt. Budget ongeveer €550,- Hooguit €600,-
P.S. De harddisk wil ik graag 500 GB, want ik maak veel foto's en video's. ((Weet niet of je het al in mijn vorige post had gelezen, maar ik ben Samsung-fan!))

Weet je zeker dat je geen hoger budget wilt nemen? Dit is echt een heel, heel laag budget. Al helemaal omdat je ook een beeldscherm en alles erbij wilt hebben.

Weet je zeker dat je geen hoger budget wilt nemen? Dit is echt een heel, heel laag budget. Al helemaal omdat je ook een beeldscherm en alles erbij wilt hebben.

Nou eigenlijk niet. Daarom zag ik ook die pc van Acer. Die had beeldscherm erbij. Toetsenbord en muis erbij kopen en je hebt een goede pc voor €600,- Maar is dat geen goede pc? Want die past goed in mijn budget. (Voor de link: zie mijn eerste post!)

Nou eigenlijk niet. Daarom zag ik ook die pc van Acer. Die had beeldscherm erbij. Toetsenbord en muis erbij kopen en je hebt een goede pc voor €600,- Maar is dat geen goede pc? Want die past goed in mijn budget. (Voor de link: zie mijn eerste post!)
Nee, de onderdelen zijn verouderd en niet up te graden. Bovendien is de videokaart onboard. Vroeger (10 tot 5 jaar geleden) was dat nog redelijk normaal, maar nu koopt men dat echt niet meer. Je kunt wel een PC voor 600 euro kopen, maar de prestaties zullen velen malen slechter zijn dan van een PC die 200 of 300 euro duurder is. Ook kun je er veel minder lang mee vooruit.

Nee, de onderdelen zijn verouderd en niet up te graden. Bovendien is de videokaart onboard. Vroeger (10 tot 5 jaar geleden) was dat nog redelijk normaal, maar nu koopt men dat echt niet meer. Je kunt wel een PC voor 600 euro kopen, maar de prestaties zullen velen malen slechter zijn dan van een PC die 200 of 300 euro duurder is. Ook kun je er veel minder lang mee vooruit.

Ik kwam net weer een mooie tegen. http://webshop.expert.nl/computer/desktop/acer-x3812x223hqasp?PathCatalog=nl_computer-telecom_pc_sel Maar dan heb ik al sterk het vermoeden dat deze ook verouderde onderdelen heeft en niet meer up te graden zijn?

P.S. Ik ga wel liever voor een merk pc.

Laatst bewerkt:
Ik geef het op

Weer een Acer, slechte kwaliteit zoals al een paar keer gezegd
Weer een pc zonder normale videokaart

enz enz enz

Ik geef het op

Weer een Acer, slechte kwaliteit zoals al een paar keer gezegd
Weer een pc zonder normale videokaart

enz enz enz
Ja, heel simpel. Als jij nou even een paar merkpc's opzoekt voor me, dan kan ik daaruit kiezen. Want ik heb er geen verstand van, daarvoor vraag ik hulp van jullie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan