Print screen werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gierr

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Print screen knop werkt niet meer bij mijn standaard toetsenbord van Acer. Ik heb ook al geprobeerd met ctrl en alt of de printscreen knop het dan doet, maar niets werkt.

Bij dit toetsenbord heeft de knop volgens mij 2 functies want er staat op: prt scrn | Sys Rq. Ik weet niet of dit relevant is om erbij te vermelden maar toch.

Vroeger werkte de knop soms ook al niet maar nu werkt hij dus helemaal niet meer.

Mijn vraag is dan ook weet iemand dit misschien te verhelpen want ik zou graag een printscreen willen maken voor paint.

Dat die toets twee betekenissen heeft is logisch. Als het goed is is dat sysRq in een andere kleur geschreven. Ergens op je toetsenbord staat Fn in die zelfde kleur. Als je Fn ingedrukt houd en dan prnt scrn indrukt dan zal hij de functie aan de computer doorgeven als sysrq. Maar dat is inderdaad niet relevant.

Maar even om tot de kern van het probleem te komen; aller eerst, heb je een pc of laptop, welk type en als je een pc hebt welk type toetsenbord. De toets kan namelijk geblokeerd zijn door een klein voorwerpje, maar dat zal je dan denk ik wel voelen als je toets indrukt. De toets kan ook gewoon stuk zijn. Met een laptop wordt het dan lastig, maar met een los toetsenbord zou ik gewoon een nieuw toetsenbord kopen ;)

EDIT= Ik zou even Gardin downloaden en dan met dat programmaatje proberen een prnt scrn te maken, lukt dat niet dan verwijs ik je door naar: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=244823, diegene heeft exact hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Dus: je drukt PrintScreen en dan in paint op CtrlV of plakken en dan gebeurt er niets?

Gelijk maar een nieuw toetsenbord kopen lijkt me onzin en die fn toets staat over het algemeen alleen op laptops

Ron

Gadwin heb ik inderdaad gedownload maar toch zou ik liever hebben dat print screen gewoon werkt. Verder heeft dat SysRq geen andere kleur en een Fn knop heb ik niet op mijn toetsenbord.

Mijn computer is een Acer aspire M3610 en het toetsenbord kreeg ik er gewoon standaard bij.

Dus: je drukt PrintScreen en dan in paint op CtrlV of plakken en dan gebeurt er niets?

Gelijk maar een nieuw toetsenbord kopen lijkt me onzin en die fn toets staat over het algemeen alleen op laptops

Ron

Inderdaad als ik ook bij paint op bewerken druk kan ik niet op plakken drukken en bij word gebeurt er ook niets.

Ik heb net mij pc opnieuw opgestart en nu doet de knop het weer wel dus de knop is niet kapot maar hij werkt gewoon 9 van de 10 niet.:shocked:

Laatst bewerkt:
Inderdaad als ik ook bij paint op bewerken druk kan ik niet op plakken drukken en bij word gebeurt er ook niets.

Ik heb net mij pc opnieuw opgestart en nu doet de knop het weer wel dus de knop is niet kapot maar hij werkt gewoon 9 van de 10 niet.:shocked:

Dat blijf ik gek vinden :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan