Eigenlijk is uit jou woorden niet goed op te maken, wat UPC nu tegen jou heeft gezegd. Je geeft aan: upc die een monteur langs sturen omdat er te veel fouten in zitten
Als dat fouten zijn in de verbinding met de modem, geen probleem, maar ga dan in de tussentijd ook niet zelf zitten modderen zolang ze niet langs zijn geweest. Mogelijk is namelijk dan alle moeite helemaal voor niks. Bedoelen ze 'fouten' die mogelijk ook in de instellingen router/pc zitten dan heb je een probleem, want mag jij de kosten van de monteur betalen !!!!
Je bent daar echter niet duidelijk in. Maar aangezien je aangeeft dat de problemen zijn ontstaan ná installatie van Win7 .... dikke kans dat het daaraan ligt en dat je de kosten van de monteur aan UPC moet gaan betalen.
Wil je vrijwel uitsluiten dat de problemen 'aan jou kant' zitten - dus aan de modem van upc de wijten zijn, handel dan onderstaande procedure af.
Het eerste wat je bij de door jou gesignaleerde problemen moet doen is het volgende:
1. Vanwege de wijziging van Windowsversie alle beveiliging in je router opheffen, want dat kan tot conflicten leiden. Dat doe je dus door de router (en niet de modem) te resetten.
2. Om evt. conflicten tussen modem en router op te lossen schakel je ook enige tijd je modem uit.
Kortom: ik denk uiteindelijk een 'gecombineerd' probleem.
De stappen die je doet:
1. Verwijder uit Win7 de netwerkverbinding uit het netwerkcentrum.
2. Reset de router op de door de fabrikant aangegeven manier. Je hebt dan als het goed is, tijdelijk geen 'last' meer van evt. draadloze beveiligingsproblemen
3. Schakel na deze reset zowel de kabelmodem van UPC áls de router, áls de computer uit.
4. Schakel nu éérst de modem in en heb even geduld totdat deze volledig online is.
5. Schakel hierna de router in.
6. Indien mogelijk, test nu eerst of er internettoegang is middels een bekabelde verbinding tussen computer en router. Werkt dit niet, dan heeft het ook geen zin om tóch een draadloze verbinding te proberen; je weet dan zeker dat er iets met de combi modem/router niet goed zit.
7. Werkt de bekabelde toegang tot internet via de router niet, herhaal dan de procedure van uit- en weer inschakelen (vanaf stap 3 dus), maar haal je router er tussenuit. Je sluit dus de computer rechtstreeks aan op de modem met een kabel en zet hierna pas weer de modem aan en wacht tot deze volledig is opgestart en zet daarna pas weer de computer aan. Werkt de internettoegang nu wel, dan weet je dat het aan de router(-instellingen) ligt.
8. Werkt de bekabelde toegang via de router tot internet wél, dan test je in dit stadium of er ook draadloze toegang is. Werkt deze niet en de bekabelde verbinding (via de router dus) wel, dan weet je dat het mogelijk aan de (driver van) de netwerkkaart ligt. Vaak helpt het om na installatie van Win7, de driver van Windows XP voor de draadloze netwerkkaart te installeren (dit is namelijk hetzelfde probleem als na de installatie van SP1 onder Vista, dat werd opgelost door de driver van de draadloze netwerkkaart opnieuw te installeren)
9. Werkt de draadloze toegang, stel dan pas in dit stadium opnieuw de beveiliging van je draadloze netwerk in.
Werkt de toegang tot internet nog steeds niet goed (eigenlijk al vanaf stap 6, en je hebt bovenstaande procedure nauwkeurig en correct gevolgd, dan weet je zeker dat het niet aan mogelijke problemen 'aan jou kant' ligt, zodat de enige conclusie moet zijn dat je internettoegang/modem niet in orde is.
Maar ik weet bijna zeker dat het niet daaraan ligt, maar aan de gevolgen van de installatie van Win7. Dus tussenkomst van een monteur van UPC komt voor jou rekening .... !!!!