modem in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo na win7 op mijn comp gezet te hebben alleen maar problemen met mijn verbinding'na eerste install volgens netwerkcentrum verbinding met netwerk en het net
maar kon niet surfen
vanmiddag na drie dagen comp weer opgestart en tada alles werkte
voor het eten comp uitgezet na het eten weer aan
nu geen verbinding met het internet
kan ook niet meer in mijn modem komen na kontakt met upc die een monteur langs sturen omdat er te veel fouten in zitten
nu geeft de opracht ping wel een verkeerd ip adres omdat dat ip adres aan mijn oude mobo behoorde
kreeg na de eerste keert kontakt dus ander ip adres van mijn nieuwe moederbord
wat natuurlijk goed is
wie kan me helpen
ben radeloos

Ik neem aan dat je het onderstaande al geprobeert hebt, maar mocht dat niet zijn, dan heb je er altijd baat bij om daar even naar te kijken.

Heb je Draadloos? Dan is er mischien zo iets als een beveiliging aanwezig.

Anders zou je kunnen proberen het Modem reseten (als er geen knopje ervoor is gewoon de stekker eruit. Of op het ip van het modem kan je hem ook vaak herstarten.) Ik heb dat ook bij mijn win7 wel eens maar bij mij helpt het als ik het modem herstart. Je kan ook nog kijken op het IP van het modem of er iets specifieks ingesteld moet worden. Je kan vaak instellen welke computers toegang hebben tot het modem, en welke niet. Mischien moet dit ingesteld worden. Vaak kun je het anders ook wel op het ip van het modem vinden hoe je het kan oplossen.

IP van de modem vindt je alsvolgt:
Typ in bij uitvoeren: Cmd
Typ dan in bij Cmd: ipconfig
Neem dan de standaart gateway over, en plak die in je adresbalk.

Dan zeggen ze wel dat Win7 alles van xp en vista zou moeten ondersteunen, maar in praktijk schijnt dat toch met lange na niet altijd zo te zijn.

Eigenlijk is uit jou woorden niet goed op te maken, wat UPC nu tegen jou heeft gezegd. Je geeft aan: upc die een monteur langs sturen omdat er te veel fouten in zitten
Als dat fouten zijn in de verbinding met de modem, geen probleem, maar ga dan in de tussentijd ook niet zelf zitten modderen zolang ze niet langs zijn geweest. Mogelijk is namelijk dan alle moeite helemaal voor niks. Bedoelen ze 'fouten' die mogelijk ook in de instellingen router/pc zitten dan heb je een probleem, want mag jij de kosten van de monteur betalen !!!!
Je bent daar echter niet duidelijk in. Maar aangezien je aangeeft dat de problemen zijn ontstaan ná installatie van Win7 .... dikke kans dat het daaraan ligt en dat je de kosten van de monteur aan UPC moet gaan betalen.
Wil je vrijwel uitsluiten dat de problemen 'aan jou kant' zitten - dus aan de modem van upc de wijten zijn, handel dan onderstaande procedure af.

Het eerste wat je bij de door jou gesignaleerde problemen moet doen is het volgende:

1. Vanwege de wijziging van Windowsversie alle beveiliging in je router opheffen, want dat kan tot conflicten leiden. Dat doe je dus door de router (en niet de modem) te resetten.

2. Om evt. conflicten tussen modem en router op te lossen schakel je ook enige tijd je modem uit.

Kortom: ik denk uiteindelijk een 'gecombineerd' probleem.

De stappen die je doet:

1. Verwijder uit Win7 de netwerkverbinding uit het netwerkcentrum.
2. Reset de router op de door de fabrikant aangegeven manier. Je hebt dan als het goed is, tijdelijk geen 'last' meer van evt. draadloze beveiligingsproblemen
3. Schakel na deze reset zowel de kabelmodem van UPC áls de router, áls de computer uit.
4. Schakel nu éérst de modem in en heb even geduld totdat deze volledig online is.
5. Schakel hierna de router in.
6. Indien mogelijk, test nu eerst of er internettoegang is middels een bekabelde verbinding tussen computer en router. Werkt dit niet, dan heeft het ook geen zin om tóch een draadloze verbinding te proberen; je weet dan zeker dat er iets met de combi modem/router niet goed zit.
7. Werkt de bekabelde toegang tot internet via de router niet, herhaal dan de procedure van uit- en weer inschakelen (vanaf stap 3 dus), maar haal je router er tussenuit. Je sluit dus de computer rechtstreeks aan op de modem met een kabel en zet hierna pas weer de modem aan en wacht tot deze volledig is opgestart en zet daarna pas weer de computer aan. Werkt de internettoegang nu wel, dan weet je dat het aan de router(-instellingen) ligt.
8. Werkt de bekabelde toegang via de router tot internet wél, dan test je in dit stadium of er ook draadloze toegang is. Werkt deze niet en de bekabelde verbinding (via de router dus) wel, dan weet je dat het mogelijk aan de (driver van) de netwerkkaart ligt. Vaak helpt het om na installatie van Win7, de driver van Windows XP voor de draadloze netwerkkaart te installeren (dit is namelijk hetzelfde probleem als na de installatie van SP1 onder Vista, dat werd opgelost door de driver van de draadloze netwerkkaart opnieuw te installeren)
9. Werkt de draadloze toegang, stel dan pas in dit stadium opnieuw de beveiliging van je draadloze netwerk in.

Werkt de toegang tot internet nog steeds niet goed (eigenlijk al vanaf stap 6, en je hebt bovenstaande procedure nauwkeurig en correct gevolgd, dan weet je zeker dat het niet aan mogelijke problemen 'aan jou kant' ligt, zodat de enige conclusie moet zijn dat je internettoegang/modem niet in orde is.
Maar ik weet bijna zeker dat het niet daaraan ligt, maar aan de gevolgen van de installatie van Win7. Dus tussenkomst van een monteur van UPC komt voor jou rekening .... !!!!

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je het onderstaande al geprobeert hebt, maar mocht dat niet zijn, dan heb je er altijd baat bij om daar even naar te kijken.

Heb je Draadloos? Dan is er mischien zo iets als een beveiliging aanwezig.

Anders zou je kunnen proberen het Modem reseten (als er geen knopje ervoor is gewoon de stekker eruit. Of op het ip van het modem kan je hem ook vaak herstarten.) Ik heb dat ook bij mijn win7 wel eens maar bij mij helpt het als ik het modem herstart. Je kan ook nog kijken op het IP van het modem of er iets specifieks ingesteld moet worden. Je kan vaak instellen welke computers toegang hebben tot het modem, en welke niet. Mischien moet dit ingesteld worden. Vaak kun je het anders ook wel op het ip van het modem vinden hoe je het kan oplossen.

IP van de modem vindt je alsvolgt:
Typ in bij uitvoeren: Cmd
Typ dan in bij Cmd: ipconfig
Neem dan de standaart gateway over, en plak die in je adresbalk.

Dan zeggen ze wel dat Win7 alles van xp en vista zou moeten ondersteunen, maar in praktijk schijnt dat toch met lange na niet altijd zo te zijn.

Cire, je moet het probleem voor TS niet verwarrender maken dan het is. Je haalt namelijk de acties voor modem en router door elkaar. Advies: niet mee bemoeien dus.
Bovendien is het niet het modem, maar de modem. Het woord modem komt namelijk van modulator/démodulator. Welnu je zegt ook niet het modulator, of het démodulator. Vandaar ...... Wil je wat meer te weten komen over het verschil tussen - en de werking van - een modem en een router, Google daar dan eens op, of kijk op Wikipedia.

Laatst bewerkt:
hallo allemaal bedankt voor jullie reacties
punt 1 het is een combi router/modem van upc
punt 2 gister met de hd gebeld die hheft een signaaltest gedaan en zag in het modem dat er veel fouten in zaten
sinds toen kan ik op geen mogelijkheid meer in mijn modem komen
gebruikersnaam en ww zijn veranderd/verdwenen/geblokkeerd
gistermiddag wel kontakt met internet op de pc boven
na een herstart geen verbinding meer
systeemherstel gebruikt maar hielp nietz
zit nu op help mij via laptop beneden waar alles goed gaat (vista)
is bedraad met modem/router upc
maar ook daar kan ik niet in het modem komen
ondertussen nog steeds niks op de pc kabel er verschillende keren uit en in de netwerkkaart gestopt geen verschil

1. Verwijder uit Win7 de netwerkverbinding uit het netwerkcentrum.
hoe krijg ik dit voor elkaar in win7
dan kan ik de verbinding weer eens opnieuw maken misschien dat dit het probleem verhelpt

Laatst bewerkt:
Ok,

Wist niet dat UPC tegenwoordig combi's modem/router levert, excusez.
Ik neem aan dat ook Win7 het begrip 'Netwerkcentrum' kent .... klik op 'Draadloze netwerken beheren'
Daarin vind je een lijst met gevonden draadloze netwerken.
Klik rechtermuisknop op de naam van jouw verbinding en kies voor 'Verwijderen'.

ik zit echter met mijn pc niet draadloos maar bekabeld omdat die pc op zolder staat kan ik die netwerkverbinding ook verwijderen?

ik zit echter met mijn pc niet draadloos maar bekabeld omdat die pc op zolder staat kan ik die netwerkverbinding ook verwijderen?

Waarom zou je die verwijderen? Daarvoor hoeft namelijk helemaal geen beveiliging te worden ingesteld.
Wat je zou junnen doen is de netwerkkaart uit je hardwareoverzicht verwijderen.
Als je de pc weer opnieuw opstart, wordt de kaart weer gedetecteerd en de driver geïnstalleerd.
Je hebt dan weer 'blanco' netwerkinstellingen.

ben weer terug denk dat ik weet wat het probleem is
nl. dns server probleem
als ik een ipconfig geef dan geeft ie de pc het interne ip adres 192.168.0.13
en het ipv4-dns server adres 192.168.0.11
maar dat is ook het ip adres van mijn laptop draadloze netwerkkaart
dat kan ik me nog herinerren uit mijn modem
wat kan ik hieraan doen terwijl ik niet in mij n modem kan komen
ook modem al verschillende keren gereset

weet het nu zeker hij pakt het verkeerde IPv4 dns server adres dat dus het IPv4 ipadres is van mijn draddloze netwerkaart is van mijn laptop
zou een oplossing zijn om de dns serveradressen handmatig in te stellen??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan