opslaan powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Als eerste een goede kert (ha ha een witte) gewenst.

Office 2003 - Hoe sla ik mijn diashow inclusief muziek op zodat de ontvanger het direct kan openen. Dankl

Hoi,

Als PPT.
Hiervoor moet de geadresseerde overigens wel powerpoint op de computer hebben, of de powerpointviewer, die gratis bij Microsoft gedownload kan worden.

Regelmatig is je geluidsfragment 'n extern bestandje welke niet opgenomen word in je slide show ... deze zul je dan extra als bijlage er bij moeten doen

Persoonlijk vind ik het versturen van een PPS fraaier. Als de ontvanger de show moet (mag) bewerken dan idd. een PPT, is het doel het versturen van een fraai filmpje met muziek dan is een PPS veel mooier. Een PPS opent veelal in een volledig scherm en gaat spelen, terwijl een PPT in de ontwerpmodus van Powerpoint wordt geopend.
Ik maak uit de vraag van Kappel niet direct op of het een ´werkbestand´ bestand betreft dan wel dat een filmpje met geluid is om te bekijken.
In geval van een werkbestand ben ik het met Tée eens, anders een PPS waarbij dan tegelijkertijd het geluid is geìntegreerd, dan hoef je dus niets apart mee te sturen.

Laatst bewerkt:
sterk afhangkelijk van type geluidsbestand wav is naar ik meen te intregeren maar mp3 weer niet die zal je dus ten alle tijden TOCH als 2e bestand bij moeten voegen

Nee hoor, een mp3 kan geìntegreerd in een .pps(x) worden meegestuurd. Omdat de Helpmij bijlagen uploader geen ppsx toestaat heb ik er even .doc van gemaakt. Download de bijlage, verander de extensie van .docx naar ppsx en geniet van een 1 dia presentatie met de kerstsong van Bryan Adams die ik als MP3 heb ingevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mochten meelezers twijfelen of het wel een mp3 was die ik integreerde (tja, er zijn nu eenmaal wantrouwende mensen...............) kijk dan vooral naar de bestandsgrootte van de ppsx, deze is 64Kb en we weten allemaal dat als we een 3 minuten (of zo) durende mp3 omzetten naar .wav, alleen het .wavje al zo'n 3 mb wordt.

Prettige kerstdagen u allen!

Heb je PP 2007 ?
Ik had vooraf natuurlijk ingecalculeerd dat sommigen hem idd. zouden gaan downloaden en dús heb ik de .doc eerst naar mijzelf gemaild, opgeslagen op hdd en vervolgens de extensie veranderd naar .ppsx en dan kijk ik naar een stomme stilstaande dia en geniet ik van de sound van Bryan Adams.

Ik had gekozen voor automatisch afspelen i.p.v. na een muisklik (dat zijn nl. de 2 opties die je krijgt en bij mij gaat ie automatisch spelen)

Laatst bewerkt:
yep 2007 .... maar zoals ik al eerder dacht geluid laat zich als mp3 niet intregeren althans misschien lokaal wel maar als je dan naderhand je show wil mailen krijg je er trammeland mee

Nee, dat kan ik niet me je eens zijn, want mijn Outlook kan onmogelijk 'bevatten' dat ik een bestand aan mijzelf mail.

je outlook idd niet maar de link van je oblect ( lees mp3 bestand) houd wel vast waar bij jouw lokaal het mp3 bestandje staat

Persoonlijk vind ik het versturen van een PPS fraaier. Als de ontvanger de show moet (mag) bewerken dan idd. een PPT, is het doel het versturen van een fraai filmpje met muziek dan is een PPS veel mooier. Een PPS opent veelal in een volledig scherm en gaat spelen, terwijl een PPT in de ontwerpmodus van Powerpoint wordt geopend.
Ik maak uit de vraag van Kappel niet direct op of het een ´werkbestand´ bestand betreft dan wel dat een filmpje met geluid is om te bekijken.
In geval van een werkbestand ben ik het met Tée eens, anders een PPS waarbij dan tegelijkertijd het geluid is geìntegreerd, dan hoef je dus niets apart mee te sturen.

Hoe sla ik hem op als .PPS?

proef ..... mits je 'n tweede bv laptop hebt stuur het dan maar eens daar naar toe voor je zelf en check maar

proef ..... mits je 'n tweede bv laptop hebt stuur het dan maar eens daar naar toe voor je zelf en check maar

Een laptop heb ik toevallig de 22e december besteld, althans een netbook, maar deze is helaas nog niet geleverd. Mijn 2e pc staat op zolder en als deze een dezer dagen aangaat zal ik idd. de test eens doen. Als het niet zou werken dan is dat in mijn ogen 'weird'. Zijn er nog andere Office2007 bezitters die het docje even zouden willen downen? Als bij niemand de muziek automatisch gaat spelen, dan is daar voor mij een uitdaging om uit te vogelen waaróm dat dan zo is.

het waarom ligt in het feit dat je mp3 bestand niet geintregeerd is in de ppsx enkel de link waar dat bestandje opgeslagen ligt

Ok, naar zolder gaan en de trage AMD uit 2001 opstarten is even geen optie. Ik ga dat mp3 tje van Brian even verplaatsen naar een compleet andere hdd en doe dan nogmaals de test (mailen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan