PC zit in reboot loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

serious

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Hallo beste forumleden,

Ik zit sinds vorige week met een probleem dat mijn computer niet wil opstarten.
Hij reboot iedere keer opnieuw, ook als ik in veilige modus probeer op te starten...
Nu weet ik dat ik van een windows cd moet rebooten, maar mijn probleem is ik heb geen windows cd.
Anders moest ik dit uitvoeren:

1. Je pc naar het boot menu helpen (meestal meteen F2 drukken tot dat je in je boot menu komt)
2. Stel je pc zo in dat ie opstart via de Xp-cd
3. Doe de XP-cd in je pc,
4. Voer systeem herstel uit, deze staat standaard op het cd'tje.

Weet iemand hoe ik er toch voor kan zorgen dat mijn pc weer hersteld?
ik heb btw. xp home edition op mijn pc staan als dat uitmaakt,

bvd.

ps. nog een vrolijk kerstfeest :D

Laatst bewerkt:
Op welk moment begint de reboot?
Kan je wel even in het startmenu komen?

anders heb je idd een windows cd nodig, of je moet terug met de pc naar je leverancier.

Een ander alternatief is om linux te gaan draaien, dit is een gratis besturings systeem http://www.ubuntu.com

Welkom op helpmij

Start van de xp cd als dat gedaan is kies voor repair je gaat dan in een dos prompt je weet toch wel?? type dan fixboot als je daar problemen mee hebt anders windows repair

Helpsupport ik heb ook ubuntu gehad maar wine wekrte niet helemaal

Ik heb mijn pc een aantal jaar geleden bij Completer vandaan en die hebben er daar windows xp opgezet en nooit die cd meegegeven.
En nu zijn ze failliet :|
Dus terug naar mijn leverancier wordt niks. Dat betekend dus dat ik bij vrienden langs moet gaan.
En om nou linux of ubuntu te gaan draaien:confused:

En ohja, als ik mijn pc aan doe dan gaat ie wel normaal laden enz., maar dan komt ie bij het scherm of ik in veilige modus wil starten...
Als ik dan 1 van die keuzes klik, dan gaat ie laden maar krijg ik ineens een blauw scherm, die minder dan 1 seconde zichtbaar is, en dan start de pc weer opnieuw op.
Dus ik kan totaal niet in het startmenu komen.

Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij

Start van de xp cd als dat gedaan is kies voor repair je gaat dan in een dos prompt je weet toch wel?? type dan fixboot als je daar problemen mee hebt anders windows repair

Helpsupport ik heb ook ubuntu gehad maar wine wekrte niet helemaal

Dan zal je een repair moeten uitvoeren met een cd van je vrienden. Als je niet in het systeem zelf kan komen zit er niets anders op

Waarom wine gebruiken als er ook linux alternatieven zijn? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan