Game-pc €1200

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicklezzz

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een game pc van maximaal 1200 euro te gaan kopen (als ik voor een paar tientjes meer een stuk betere pc kan kopen maakt dit niet veel uit natuurlijk).

Budget - €1200

Doel - Gamen, muziek luisteren, internetten en af en toe een beetje werk van school :D

Hoe belangrijk is stilte? - Enigzins belangerijk, ik wil er ook nog muziek op luisteren dus het zou fijn zijn als de pc niet te veel herrie maakt.

Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Dit zal de winkel moeten doen, ik heb nog nooit een pc gebouwd.

Opties - een dvd lezer/brander en een paar USB poorten, ik wil de mogelijkheid om er een tweede videokaart in te zetten ook nog hebben.

Besturingssysteem - Ik heb nog geen besturingssysteem, maar ik ben van plan om het er later nog bij te kopen. Ik zit namelijk nog te twijfelen over Windows XP en Windows 7. Windows 7 is wel erg duur.

Andere software? - Nee, ben ik van plan om er ook later bij te kopen

Randapparatuur - Ik wil sowieso een behuizing, en een idee voor welke monitor. De prijs van de monitor hoeft niet bij het budget van het systeem. Ik wil alleen een beetje een idee hebben. Muis, toetsenbord en speakers koop ik er later wel bij

Als de levertijd van bepaalde onderdelen lang is maakt het niet uit, ik wacht liever even dan dat ik een slechter alternatief koop.

Laatst bewerkt:
Besturingssysteem - Ik heb nog geen besturingssysteem, maar ik ben van plan om het er later nog bij te kopen. Ik zit namelijk nog te twijfelen over Windows XP en Windows 7. Windows 7 is wel erg duur.

Windows 7 duur? Jij bent officieel gerechtigd om op deze nieuwe pc een OEM pakket te installeren -> ongeveer €90,-. Ik raad af om nu op zo'n mooie pc die je voor dit geld kan krijgen XP te nemen.

Laatst bewerkt:
Windows 7 duur? Jij bent officieel gerechtigd om op deze nieuwe pc een OEM pakket te installeren -> ongeveer €90,-. Ik raad af om nu op zo'n mooie pc die je voor dit geld kan krijgen XP te nemen.

Bedankt voor de tip, ik ga dan voor Windows 7 Proffesional, die kost iets van €130,-. :thumb:

Je moet alleen wel €126,96 rekenen voor Windows ipv nu iets van €86,-
Zit trouwens 3x 2gb 1333mhz in (dat viel weg..)
Die 2 harde schijven zou ik in RAID-0 zetten.
Deze voeding is 600Watt
Dit is een beetje een design kast, die kan ook minder, zoals: klik
Je kunt eventueel ook nog zeggen, ik wil een SSD waar ik Windows opzet ipv twee hdd's in RAID-0.
Dan betaal je alleen wel iets van €60,- meer dan nu in het lijstje staat.

56696443.jpg

Laatst bewerkt:
Je moet alleen wel €126,96 rekenen voor Windows ipv nu iets van €86,-
Zit trouwens 3x 2gb 1333mhz in (dat viel weg..)
Die 2 harde schijven zou ik in RAID-0 zetten.
Deze voeding is 600Watt
Dit is een beetje een design kast, die kan ook minder, zoals: klik
Je kunt eventueel ook nog zeggen, ik wil een SSD waar ik Windows opzet ipv twee hdd's in RAID-0.
Dan betaal je alleen wel iets van €60,- meer dan nu in het lijstje staat.

56696443.jpg

ziet er goed uit, maar ik heb een paar vraagjes.

1: Kan je die HD 5770 niet beter vervangen door een HD 5850? Ik heb nog genoeg budget.
2: Is een 600W voeding genoeg als ik er straks nog een grafische kaart bij wil plaatsen?
3: Kan je de 2 hdd's van allebei 500gb niet beter vervangen door één hdd van 1tb. Ik heb gelezen dan Raid 0 niet heel betrouwbaar is en ook niet veel sneller.

ziet er goed uit, maar ik heb een paar vraagjes.

1: Kan je die HD 5770 niet beter vervangen door een HD 5850? Ik heb nog genoeg budget.
2: Is een 600W voeding genoeg als ik er straks nog een grafische kaart bij wil plaatsen?
3: Kan je de 2 hdd's van allebei 500gb niet beter vervangen door één hdd van 1tb. Ik heb gelezen dan Raid 0 niet heel betrouwbaar is en ook niet veel sneller.
1. Is beter ja, als je dat er voor over hebt.
2. Zou wel moeten kunnen maar beter is dan eentje te nemen met iets meer watt.
3. Is minder betrouwbaar inderdaad, maar wel sneller. Ik vind het zelf wel meevallen hoeveel minder betrouwbaar het is, maar dat is mijn mening. Als je toch meer zekerheid wil kun je inderdaad ook gewoon één van 1tb nemen.

1. Is beter ja, als je dat er voor over hebt.
2. Zou wel moeten kunnen maar beter is dan eentje te nemen met iets meer watt.
3. Is minder betrouwbaar inderdaad, maar wel sneller. Ik vind het zelf wel meevallen hoeveel minder betrouwbaar het is, maar dat is mijn mening. Als je toch meer zekerheid wil kun je inderdaad ook gewoon één van 1tb nemen.

Oké dan zet ik er een Sapphire 5850 in en een 1 tb hdd :). Nog een vraagje over de voeding, hoeveel watt voeding zou ik dan moeten nemen en welke?

Van mijn zijde ook nog een optie:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[94646]=1&product[195354]=1&product[43139]=1

Processor is iets sneller dan de i7-920, maar maakt niet veel uit. Wel een stuk goedkoper...
4 GB geheugen (DDR3 1600), i5-750 ondersteunt geen triple channel geheugen.
Een ATI Radeon HD5850 kaart, maar de levertijden zijn dramatisch.
Verder een mooie kast erin, 2 harde schijven (0,5 en 1 TB).
Zoals gewenst Windows 7 Professional, 64 bit editie.
En een ruime voeding die een tweede 5850 nog wel aankan.

Edit: dat moederbord van Laurens is wel erg overdreven. Een moederbord van 200 euro geeft echt geen merkbare prestatieverbetering, dat is gewoon zinloos geld weggooien.

Laatst bewerkt:
i5 sneller dan de i7-920? Dat is echt niet het geval volgens mij.
De i5 mist hyperthreading...
Met multithreaded applicaties is de i7 duidelijk veel sneller dan de i5
De i7-860 is ook nog een optie.

Als je later nog crossfire wil gaan draaien is de 920 weer beter aangezien die 2x 16 lanes heeft en de 860 2x 8... Die prestatiewinst is natuurlijk min of meer te verwaarlozen..
De i7-920 zou ik kiezen als je ook wilt gaan overclocken, dat is perfect te doen op de P6T. Hij kan redelijk eenvoudig richting de 4Ghz... Bovendien wordt je pc merkbaar sneller als je DDR3 in triple channel laat werken..
Als je geen overclocker ben zou ik voor de i7-860 gaan. Dan kan je 'm ook op het goedkopere 1156 moederbord laten werken en ben je goedkoper uit met je werkgeheugen omdat hij geen triple channel ondersteunt.

Waarom zou je per se een Asus 5850 nemen?
Wat moet je tegenwoordig nog met een Floppy Drive?

Van mijn zijde ook nog een optie:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[94646]=1&product[195354]=1&product[43139]=1

Processor is iets sneller dan de i7-920, maar maakt niet veel uit. Wel een stuk goedkoper...
4 GB geheugen (DDR3 1600), i5-750 ondersteunt geen triple channel geheugen.
Een ATI Radeon HD5850 kaart, maar de levertijden zijn dramatisch.
Verder een mooie kast erin, 2 harde schijven (0,5 en 1 TB).
Zoals gewenst Windows 7 Professional, 64 bit editie.
En een ruime voeding die een tweede 5850 nog wel aankan.

Edit: dat moederbord van Laurens is wel erg overdreven. Een moederbord van 200 euro geeft echt geen merkbare prestatieverbetering, dat is gewoon zinloos geld weggooien.

Ik ga toch voor jouw systeem, is een stukje goedkoper en volgens mij geen merkbaar prestatie verschil. Hoe lang is de levertijd van de HD 5850 trouwens? Ik heb het nergens kunnen vinden.

Je punten met betrekking tot de processor zijn waar, dat klopt.

Waarom een Asus? Omdat die bovenaan stond en wat goedkoper is dan de MSI, Gigabyte, XFX en Sapphire kaarten.

En met betrekking tot de floppy, één advies: kijken.
Het is een cardreader met geïntegreerde floppy.

Ik ga toch voor jouw systeem, is een stukje goedkoper en volgens mij geen merkbaar prestatie verschil. Hoe lang is de levertijd van de HD 5850 trouwens? Ik heb het nergens kunnen vinden.

Levertijd is onbekend. Heb je een grafische kaart liggen die je eventueel in de tussentijd kunt gebruiken? Dan kun je er voor kiezen om die grafische kaart apart te laten verzenden van de rest van de pc, dan kun je in ieder geval aan de slag.

Azerty kennende mailen ze je namelijk wat je wilt, wachten tot alles compleet is of al het leverbare alvast verzenden.

Edit: wat ook nog een optie kan zijn:
De pc zonder videokaart bestellen bij Azerty, en dan bij Alternate los de videokaart bestellen.
De videokaart: http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Rest van de pc: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...232943]=1&product[226356]=1&product[239281]=1

De kaart is wat duurder en je betaalt 2 keer verzendkosten, maar je hebt hem wel sneller in huis.

Laatst bewerkt:
Levertijd is onbekend. Heb je een grafische kaart liggen die je eventueel in de tussentijd kunt gebruiken? Dan kun je er voor kiezen om die grafische kaart apart te laten verzenden van de rest van de pc, dan kun je in ieder geval aan de slag.

Azerty kennende mailen ze je namelijk wat je wilt, wachten tot alles compleet is of al het leverbare alvast verzenden.

De levertijd maakt op zich niet veel uit, laat alles wel in één keer verzenden. Het heeft geen haast, ik zit nu gewoon nog op mijn laptop.

Weet je trouwens nog een goede monitor en goede speakers? Dat is eigenlijk het enige wat ik nog nodig heb. Muis en toetsenbord zijn geen probleem.

Wat voor speakers zoek je? Een 2.1 of 5.1 setje?
En hoeveel geld wil je maximaal kwijt zijn voor de monitor en speakers?

Zie trouwens ook mijn edit in de vorige post!!

Edit: heb nog even een aantal mogelijkheden op een rijtje gezet.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[88182]=1&product[218606]=1
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[20913]=1&product[218606]=1
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[239594]=1&product[218606]=1

Laatst bewerkt:
Wat voor speakers zoek je? Een 2.1 of 5.1 setje?
En hoeveel geld wil je maximaal kwijt zijn voor de monitor en speakers?

Zie trouwens ook mijn edit in de vorige post!!

2:1 speakerset voldoet.

Ik heb een budget voor de speakers en de monitor van rond de 300 euro.]

Goede tip trouwens van alternate, maar ik bestel het toch maar allemaal bij azerty.

Edit: ik ga voor de creative speakers (de laatste optie dus), ik heb een goede ervaring met creative.
nu dat nog even allemaal bij elkaar zetten en dan ik ga de pc bestellen. :D

Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat je hiermee helemaal goed zit:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...226356]=1&product[239195]=1&product[239281]=1

De pc die ik je aan heb geraden, plus de LG monitor (die zijn recent nog als erg goed beoordeeld door een of ander pc magazine, en niet zo verschrikkelijk duur als die Samsung Syncmasters) en de Philips Superior soundset van 38 euro.

Net even wat reviews gelezen, de Philips zijn inderdaad het beste.

Iemand nog wat op- of aanmerkingen op deze pc?: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[20913]=1&product[218606]=1&product[43139]=1&product[195354]=1&product[94646]=1&product[234247]=1&product[196174]=1&product[232977]=1&product[225309]=1&product[232943]=1&product[226356]=1&product[239195]=1&product[239281]=1

Laatst bewerkt:
Och volgens mij maakt dat niet zoveel uit bij die 2.1 setjes. Bepaalde merken moet je vermijden (zoals Sweex), maar tussen Creative, Logitech en Philips zou ik geen verschil merken. Maar deze Philips was wel positief beoordeeld en heb hier ook toevallig een Philips 2.1 setje staan, heeft 2 verhuizingen overleefd en doet het al 3 jaar meer dan uitstekend.

Nog een idee voor een degelijk gaming toetsenbord en een goede muis?
Als ik toch nog 100 euro over heb bestel ik die er ook maar bij.

Edit: Ronald, ik heb net gelezen dat het een beter is om een i7 processor dan een i5 te nemen als je er nog een tweede videokaart inzet. Is het dan niet verstandiger om in plaats van die i5 toch een i7 te doen, want ik ben sowieso van plan om er over een tijdje nog een HD 5850 in te plaatsen.

Dan kom ik op dit uit: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[245679]=1&product[102034]=1&product[97107]=1&product[43139]=1&product[195354]=1&product[94646]=1&product[196174]=1&product[225309]=1&product[232943]=1&product[239195]=1&product[239281]=1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan