Verkenner telkens in de fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Heb sinds enige dagen een upgrade van Vista Home P 64bit naar Win 7 Ultim. 64bit gedaan hetgeen allemaal prima is gegaan.
Enkel gaat de Verkenner zeer vaak in de fout ,dit probleem had ik op de Vista ook al en hoopte er nu zeker vanaf te zijn,niet dus....

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: explorer.exe
Versie van toepassing: 6.1.7600.16404
Tijdstempel van toepassing: 4a765771
Naam van foutmodule: ntdll.dll
Versie van foutmodule: 6.1.7600.16385
Tijdstempel van foutmodule: 4a5be02b
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0000000000051da0
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 2067
Aanvullende informatie 1: e147
Aanvullende informatie 2: e1475feb4550eb2e2e57a2009d7d42ba
Aanvullende informatie 3: cc20
Aanvullende informatie 4: cc208619280af07eae0461a5bea7b96a

Iemand die de oorzaak en/of een oplossing hiervoor weet ?

Probeer ook eens Internet Explorer te starten zónder invoegtoepassingen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%programfiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff
Indien dit (bij hetzelfde surfgedrag) geen crashes tot gevolg heeft, dan zal het aan 1 van de invoegtoepassingen liggen.

Succes,

Tijs.

@Laurens1 / Of het gebeurde bij een rechtsklik weet ik niet ,zou kunnen.....

@dnties / Ik gebruik de Internet Explorer niet maar FF ,dit was gewoon de windows verkenner,er stonden progs open,en was niet op het internet aan het surfen.

Heeft denk ik niets met explorer te maken. Gebeurt kennelijk als explorer een bepaald stukje geheugen of harde schijf probeert te accessen. Omdat het ook in Vista gebeurde zou ik je geheugen (memtest) of je harde schijf maar eens testen. Ook is het tijd voor backups want je harde schijf is verdacht!

Ron

@dnties / Ik gebruik de Internet Explorer niet maar FF ,dit was gewoon de windows verkenner,er stonden progs open,en was niet op het internet aan het surfen.

Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen. Succes met de andere oplossingen.

Tijs.

HD en geheugentest zijn in orde.
Heb er nu extra op gelet en het gebeurt dus toch steeds zoals Laurens1 eerder al opperde enkel bij het rechtsklikken ,en dan wel op een snelkoppeling op het bureaublad ?

Download dit programma eens.
Installeer en run het.
Je krijgt een lijst met al je shell extensions.
Sorteer op Type door één keer te klikken op type.
Alle extension names die roze van kleur zijn, dus GEEN Microsoft Corporation als Company Name hebben, met het type: Context Menu.
Kun je één voor één uitzetten (door er met je rechtermuisknop op te klikken en dan iets van disable)
Na het uitschakelen van één extension name, moet je even proberen of IE nog vastloopt..
Als IE weer vastloopt, zet je de vorige weer aan en probeer je de volgende roze-gekleurde extension name met het type Context Menu uit te schakelen.
Nu kijk je weer of het opgelost is en zo verder.
Zo kun je kijken door welke Context Menu je rechtermuisknop vastloopt. Let op dat je dus geen Microsoft Corporation context menu items disabled.
Succes

Laatst bewerkt:
@Laurens1
Wil ik wel ff proberen maar nu spreek je ook over IE en het gaat over de gewone Windows verkenner die uitvalt ,dus niet de browser,denk dat de meesten veronderstellen dat het over de browser gaat.

Ah ja sorry mijn fout. Ik bedoelde niet IE, maar Windows Verkenner :)
De fix is nog steeds geldig ;)

@HappyHippie: Dat is een foutje van Laurens1. De Shell-Extensions Viewer gaat nl. wel degelijk over de Verkenner, dus niet over Internet Explorer.
Je kunt dus zijn instructies (wat mij betreft) gaan uitvoeren, want zouden relevant kunnen zijn voor jouw probleem.

EDIT: Ik zie net dat Laurens1 zelf al met dezelfde informatie kwam! :)

Tijs.

Tja maar we zullen nog ff geduld moeten hebben want nou blijkt ie op het moment niet in de fout te gaan:o

Overigens zijn deze die in het con.menu staan van ShellExview:
WinRAR
TuneUpUt.2009
SnagIt9
Nvidia
ESET smart sec.
Fast picture viewer

Dan gok ik dat je iets te fanatiek bent geweest met die Tune Up...
Maargoed we zullen zien of het helpt! :D

Misschien

Had soortgelijk probleem.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=3128631#post3128631
Wil me niet in discussie mengen maar denk dat ik er zelf af ben.
kijk eens op:
http://www.nirsoft.net/system_tools.html en dan niet alleen op ShellExView dat
voor mij zeker nuttig was maar ook ShellMenuView.
Mijn kennis is niet dermate om het prog. goed uit te leggen maar daar zijn de experts hier wel.
Het contextmenu van mij was te vol (corrupt) en nu weer afgeslankt.
Tot op heden geen problemen meer.
Werd er stapelgek van.
Het is ook mogelijk mappen,video,audio en meer contextenmenu's in het register te verwijderen maar doe dit niet zonder een BACKUP hiervan en Niet zonder deskundige hulp.
Vergis je niet dat IE zeer zeker niet hetzelfde is als Explorer.
Succes

Laatst bewerkt:
snagit

Zie nu dat je ook snagit hebt.
Probeer je eens te herinneren of het probleem sindsdien bestaat.
Was bij waarschijnlijk de hoofddader.
Uninstall eens uitvoeren en voor de zekerheid opnieuw opstarten.
Tijdje proberen of je geen problemen meer hebt.
Dit alles is maar een suggestie en biedt geen zekerheid op succes,
maar niet geschoten altijd mis.
Natuurlijk even in het achterhoofd houden of je snagit eventueel opnieuw kunt installeren,bedoel dat je het installatierprogr. nog hebt.
Heb dit zelf niet gedaan omdat alles bij mij nu werkt.

Heb nu sinds 27/12 TuneUpUttilities2009 en SnagIt9 uit de context menu gehaald en tot nu toe draait ie perfect,met eindejaar heb ik nu wat vakantie en kan wat meer uittesten
maar denk wel dat het opgelost is en dat we 2010 probleemloos gaan inzetten (hopelijk)
Als er wat verandert zal ik het hier terug posten.
Bedankt allen voor't meedenken en prettig eindejaar:thumb:

We zijn nu wat verder en nog steeds doet de verkenner het prima,heb het vastlopen niet meer gehad sinds bovenstaande aanpassing.
Ik veronderstel dus dat het is opgelost,met dank aan iedereen.................

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan