Geen apparaat voor geluidsweergave?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahs

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Hallo,

ik heb een Acer Aspire 7520G die net is gerepareerd van de Disk reading error_ press ctrl+alt+ del to restart error. ik heb de installatie cd van xp er in gedaan, gekozen voor niet installeren, en ineens doet vista het weer... wel heb mijn oude harde schijf erin gezet ( die is kapot maar blijkt nu ineens te werken).
Voordat ik alle problemen kreeg, stond er ineens na het opstarten rechts onderin, "Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd."
Ik merkte het inderdaad omdat ik nergens geluid had.
Nu doet de laptop het weer, maar ik heb nog steeds geen geluid, en ik krijg nog steeds de zelfde melding onderin.
Er is bij apparaatbeheer geen geluidskaart of apparaat te vinden.
In de bios kan ik niets in of uitschakelen, en staat er ook niets over de geluidskaart...
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb de laptop al helemaal tot op het moederbord open gehad... maar heb niets gevonden.
Waar het wel aan zou kunnen liggen, is dat ik ( al een maand of 3) mijn laptop soms moet buigen om hem te laten opstarten.( iets onder de laptop leggen en dan aan beide kanten zachtjes drukken.) maar dit gaat al lang goed... er is inderdaad erg veel mis mee... maar ik denk niet dat het aan het buigen ligt, want ik had al voor de problemen geen geluid.

Wie kan dit oplossen?

Alvast bedankt.

Mogelijk een driver probleem, die is te vinden op de support site van Acer onder het type van je laptop.
(de site werkt niet hier op mijn werk, vandaar alleen deze link)
mvg Leo

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op zich: er is dus iets goed mis met die laptop. W.s. zit er e.e.a. niet meer goed gekoppeld aan het moederbord.

Probeer eerst de driver voor je geluidskaart eens te installeren.

Die vind je door hier te klikken.

Na installatie wel eerst je laptop herstarten.

Bedankt voor de hulp, maar ik heb de driver geinstalleerd en nog steeds geen geluid.
Heb nog eens bij apparaatbeheer gekeken, maar er staat echt niets bij van geluid.

Hetzelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem , ik heb ook een acer aspire 7520G laptop , en bij mij staat er ook dat er geen apparaat voor geluidsweergave is , tevens heb ik ook het probleem dat mijn
Cd-rom drive geen enkele CD/DVD meer kan afspelen en ook dus niets meer kan branden , bij Deze computer staat er ook geen enkele driver F of G of wat dan ook , ik weet niet of dat iets met elkaar te maken kan hebben , maar beide problemen zijn tegelijk gestart. Ik zelf vermoed dat het misschien een probleem is met de batterij die ook geen lange duur meer heeft zonder voeding , maximum een uur op energiebesparing mode , dit doordat ik de laptop praktisch nooit zonder netstroom gebruikte ?? Als iemand misschien weet hoe ik dit probleem kan oplossen of te weten kan komen dat het inderdaad aan de batterij ligt zodat ik gewoon een nieuwe kan kopen , alvast bedankt en ik hoop dat de starter van deze vraag juist hetzelfde probleem als mij heeft zodat we samen geholpen zijn.

Mijn accu gaat ook maar 10 minuten mee, maar de laptop krijgt altijd netvoeding.
Ik denk dus niet dat het aan de accu ligt.
Ik heb ook al eens een andere ,betere accu er in gehad van een zelfde laptop en toen deed alles het prima.
Bij mij staat er ook geen F of G voor de dvd speler.
Maar ik heb vandaag nog eens geprobeerd de geluidskaart toe te voegen in hardware toevoegen. Hij heeft niets gevonden, maar als ik het stuurprogramma voor de kaart kies uit de lijst (realtek high definition audio) dan staat hij ineens wel bij apparaatbeheer. ik weet niet of dit nou echt de kaart is die hij ziet of alleen het stuurprogramma.
er staat wel bij Apparaatbeheer> eigenschappen van Realtek HD audio: Apparaat kan niet worden gestart. En als ik op probleem oplossen klik, staat er: Kan stuurprogramma niet laden....
ik heb nog wat andere drivers geprobeerd maar nog steeds geen geluid en geen geluidsweergave apparaat geinstalleerd...

Laatst bewerkt:
wel misschien ligt het juist aan het feit dat hij altijd netvoeding kreeg , want ik gaf hem ook altijd netvoeding en door het feit dat je altijd op netvoeding werkt krijgt de batterij niet echt de kans zich optimaal te ontwikkelen had ik gehoord van een vriend en misschien zijn onze batterijen daardoor dusdanig versleten , dat ze vitale functies van onze laptops niet meer draaiende kunnen houden ? Vermits je zei dat wanneer je er een andere batterij instak , alles wel alles prima ging , misschien als je de kans hebt kun je het nog eens proberen met de andere batterij en dan zien of alle problemen zijn opgelost. Want ik heb geen extra batterij of dezelfde soort batterij in de buurt die ik kan gebruiken. Zou je mij dan ook op de hoogte willen brengen van het resultaat zodat ik ook mijn probleem kan oplossen. want ik denk dat wij met juist hetzelfde probleem zitten met dezelfde laptop

bedankt

Ik heb het net nog eens mijn laptop laten draaien met de andere accu, maar nog steeds alle problemen die ik eerst had. De accu gaat nu wel 2 uur mee, maar verder zijn alle problemen het zelfde. ik denk niet dat het iets met de accu te maken zou kunnen hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan