• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel selecteren na invoer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revdutchie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Goedenmiddag alle,

Kan in in een cel bijvoorbeeld A1 zeggen dat na invoer bijvoorbeeld cel D12 moet worden geselecteerd ?

Groeten,
Jacques

Dat kan als je de cellen die je moet invoeren 'vrij geeft' en dan je sheet verder beveiligd. Moet je met beveiliging wel aangeven dat alleen de niet beveiligde cellen geselecteerd mogen worden.

Groet, Leo

Dat kan als je de cellen die je moet invoeren 'vrij geeft' en dan je sheet verder beveiligd. Moet je met beveiliging wel aangeven dat alleen de niet beveiligde cellen geselecteerd mogen worden.

Groet, Leo

Dat gaat niet, want de omringende velden worden gevult door VBA, als ik die blokkeer werkt de code niet meer.

Groeten,
Jacques

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Range("D12").Select
End Sub

Met dit stukje code kom je bij iedere verandering in iedere cel weer op D12 terecht

Ron

Code:
    Range("D12").Select
End Sub

Met dit stukje code kom je bij iedere verandering in iedere cel weer op D12 terecht

Ron

Ok, maar dat is niet helemaal de bedoeling, ik wil echt kunnen navigeren, bijvoorbeeld van A1 naar D4 naar C6 etc etc.

Groeten,
Jacques

Ok, maar dat is niet helemaal de bedoeling, ik wil echt kunnen navigeren, bijvoorbeeld van A1 naar D4 naar C6 etc etc.

Groeten,
Jacques

Dan zal je de VBA moeten uitbreiden

Code:
    Select Case ActiveCell.Address
    Case "$A$2"
        Range("D12").Select
    End Select
End Sub

Dit is een vluggertje. Case A2 omdat na de update Excel zelf al de onderliggende cel heeft gekozen. De select case kan je verder uitbreiden

Ron

Dan zal je de VBA moeten uitbreiden

Code:
    Select Case ActiveCell.Address
    Case "$A$2"
        Range("D12").Select
    End Select
End Sub

Dit is een vluggertje. Case A2 omdat na de update Excel zelf al de onderliggende cel heeft gekozen. De select case kan je verder uitbreiden

Ron

Dat is hem bijna, met 1 probleem, ik kan daarna niet meer A2 selecteren want die gaat meteen door naar target

Dat gaat niet, want de omringende velden worden gevult door VBA, als ik die blokkeer werkt de code niet meer.

Onzin!!!

Zet in je ThisWorkbook sectie in het Open-event de regel...
Code:
Sheets("naam van je sheet").Protect UserInterfaceOnly:=True
...dan mag je code alles!

Groet, Leo

Onzin!!!

Zet in je ThisWorkbook sectie in het Open-event de regel...
Code:
Sheets("naam van je sheet").Protect UserInterfaceOnly:=True
...dan mag je code alles!

Groet, Leo
:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Leo thanks, dit is nog veel beter dan wat ik wilde !

Groeten,
Jacques

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan