hoe software te draaien in virtual box??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet dubbelklikken op vboxsrv (in jouw laatste schermafdruk in het rechter deelvenster).
Je zou dan de mappen moeten zien die daarop gedeeld worden.
Je kunt dan op zo'n gedeelde map rechtsklikken en kiezen voor "Netwerkverbinding maken".

Succes,

Tijs.

Langzamerhand voel me enigszins bezwaard om steeds terug te vallen op jouw hulp. De Help-files zijn door hun dos-achtige commando's voor mij lastig te volgen...
Maar goed ..rechtermuisklikken op Vboxsvr levert geen aanklikbaar "netwerkverbinding maken"....
Ook de file openen levert geen bestanden op.

mvg
Henk

Bijlagen

• d.jpg
    d.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 41
Nogmaals: Je moet vboxsrv 'openen' (=erop dubbelklikken, zie ook vorige posting. Op Vboxsrv rechtsklikken en dan Openen (of Verkennen) kiezen levert hetzelfde resultaat).
Je zou dan de door vboxsrv gedeelde map(pen) moeten zien.
Dan op zo'n gedeelde map rechtsklikken en kiezen voor Netwerkverbinding maken.

PS: Ook Start -> Uitvoeren -> \\vboxsrv
zou vlgs. de handleiding die lijst met gedeelde mappen moeten opleveren (zie eerdere posting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nogmaals: Je moet vboxsrv 'openen' (=erop dubbelklikken, zie ook vorige posting. Op Vboxsrv rechtsklikken en dan Openen (of Verkennen) kiezen levert hetzelfde resultaat).
Je zou dan de door vboxsrv gedeelde map(pen) moeten zien.
Dan op zo'n gedeelde map rechtsklikken en kiezen voor Netwerkverbinding maken.

PS: Ook Start -> Uitvoeren -> \\vboxsrv
zou vlgs. de handleiding die lijst met gedeelde mappen moeten opleveren (zie eerdere posting).

Tijs.

Nog steeds geen gedeelde bestanden bij dubbelklikken op vxboxsvr; ook niet via start->uitvoeren->\\vboxsvr....
Het lijkt wel alsof er toch niets in de gedeelde mappen zit.
Ik geeft het even op tot na de kerst...zucht...

In ieder geval tot zover bedankt! Fijne kerstdagen!

mvg
Henk

Even enkele punten van orde:
Via \\vboxsvr kun je alleen de gedeelde mappen zien die je gedeeld hebt binnen VirtualBox.
Zie hieronder een voorbeeld van een map die ik gedeeld heb t.b.v. mijn XP Prof VirtualBox-machine:

attachment.php

Dan kan ik zonder problemen de gedeelde map zien en er een netwerkverbinding mee maken (in dit geval het venster via Start -> Uitvoeren -> \\vboxsrv geopend om de gedeelde mappen te zien):

attachment.php

Verder hoop ik dat het niet uitmaakt of je VirtualBox onder W7 of onder XP (zoals ik doe) als het gaat om die gedeelde mappen.

Bedankt voor de feestdagen-wens. Dezelfde wensen terug! :)

Tijs.

Bijlagen

• virtualbox_gedeeldemap.JPG
    virtualbox_gedeeldemap.JPG
    69,1 KB · Weergaven: 82
  • virtualbox_gedeeldemap2.JPG
    virtualbox_gedeeldemap2.JPG
    47,6 KB · Weergaven: 92
Sorry...ik krijg het niet voor elkaar....ook niet met jouw hulp
.
Hoe en wat ik ook probeer; het lukt me niet.

Ik stop ermee; het was een leuk idee.

Toch wil ik zeggen: hartelijk dank voor je moeite Tijs!

met vriendelijke groet
Henk

Er is nog een extra optie die kunt proberen:
1. Download en installeer ImgBurn in Windows7
2. Pak de map waar de map USMT2.UNC in staat in een .ISO bestand via ImgBurn optie "Create Image file from files/folders". Klik op "Browse for a folder", en maak een .ISO bestand door in het vakje Destination een naam aan te geven.
Dus stel dat je in de map Y:\FAST die USMT2.UNC map hebt staan, de map Y:\FAST map in die .ISO pakken. Krijg je een vraag van ImgBurn bij het uitvoeren dat het de root directory content zou moeten voorstellen, geef dan Nee.
Hierdoor ontstaat een .ISO bestand met de volledige mappen-structuur, incl. USMT2.UNC
3. 'Mount' die .ISO via de instellingen van de VirtualBox machine, via
- Indien XP nog niet als virtuele machine opgestart: Klik in VirtualBox de XP Virtuele Machine aan en klik op Settings. Klik op Storage, en maak van de IDE Secondary Master een CD/DVD apparaat. Klik dan op het mapje met het groene pijltje, en klik op knopje Add -> Blader naar het .ISO bestand en klik Openen -> Klik de nieuwe toegevoegde .ISO aan en kies Select
- Indien XP al als virtuele machine opgestart: Devices -> CD/DVD Devices -> More CD/DVD devices -> klik op knopje Add -> Blader naar het .ISO bestand en klik Openen -> Klik de nieuwe toegevoegde .ISO aan en kies Select

Je hebt dan in de XP Virtuele Machine die .ISO beschikbaar. Kopieer de hele mappenstructuur naar een map op je harde schijf in de virtuele machine. Start dan de Wizard instellingen en bestanden overzetten, en geef aan op de Nieuwe computer te zitten. Geef verderop aan: I don't need the Wizard disk. I have already collected my files and settings from my old computer. Kies in het voglende venster voor Andere locatie, en blader naar de lokale map waar de map USMT2.UNC zich direct onder bevindt (kies dus niet de USMT2.UNC map zelf...)

PS: Let er ook op dat als je op de 'oude' XP machine Service Pack 3 geïnstalleerd had staan dat je die ook in de Virtuele Machine moet installeren, anders kunnen de gegevens niet gelezen worden (krijg je een melding alsof er geen gegevens gevonden kunnen worden).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
OK, ik zal dit gaan proberen en laat je weten hoe het af is gelopen.

Het blijkt toch niet zo makkelijk te zijn; net voor de kerst kocht ik het blad Computertotaal omdat daar ook werd gesproken over het virtueel maken van een besturingssysteem. In het artikel wordt er zelf al over gesproken dat het best complex is..nou..dat weet ik nu ook wel.
Vooral over het belangrijkste onderdeel; het delen van bestanden, geeft het artikel aan dat er "kunst- en vliegwerk voor nodig is".....

djw
Henk

Ik heb precies hetzelfde gedaan (als test) en dat werkte prima. Ik hoop dat het jou ook lukt.

Tijs.

Ik heb precies hetzelfde gedaan (als test) en dat werkte prima. Ik hoop dat het jou ook lukt.

Tijs.

Hoi Tijs,

Joepie...het is gelukt!!!!
Het is jouw laatste bericht wat voor succes heeft gezorgd: het maken van een iso bestand mbv ImgBurn lukte wel maar ik kreeg het wederom niet zichtbaar...
Maar jouw opmerking van ...heej... installeer wel de vereiste SP33 deed wonderen en maakte dat mijn gedeelde bestanden wel zichtbaar werden..
Zie attachment; mijn bestanden die werkten onder XP en niet onder W7 kan ik nu wel benaderen via VBOXSVRprog....
Dus ik ben klaar en kan ermee aan de slag!!
Ontzettend bedankt Tijs en ik pak nu nog een biertje op jouw hulp!!

fijne jaarwisseling
mvg
Henk

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    77,4 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan