Wat is het beste grote vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
nou mensen ik kom er niet uit.

eerst ff een uitleg.

zit op een (vista)laptop met wifi over een router (belkin) om naar buiten toe te gaan.
Zit boven met een standaard pc (XP SP3) ook via wifi op de zelfde (belkin) router

nu wil ik bestanden met elkaar gaan delen.
wat is dan het beste

Via de router. en dus wifi (de vraag is hoe moet ik dat bewerkstellen)

of via een lan kabel (cross)
kabel is geen probleem maar hoe moet ik alles instellen.

HELP ben al 2 dagen op internet aan het zoeken en aan het uitproberen.

heb beide pc's al op (THUISNETWERK) gezet als naam. heb in beide computers al mappen op delen staan. sluit ik de kabel aan zegt die dat ik beperkte verbinding heb.

Wat is het beste om te doen. het liefst pak ik een kabel. zodat er niets tussen kan komen, voor de veiligheid. maar hoe stel ik het netwerk in. ik wil er voor zorgen dat ik bij alle bestanden kan komen.

Heb ook nog een Hub liggen en dan zou ik misschien de pc van mijn zoon er ook bij kunnen betrekken dan kan hij ook gewoon films van de hoofd pc af trekken en gelijk kijken. lijkt me helemaal top namelijk.

Waarom moeilijk doen met een kabel als de wifi goed werkt?

Als ze toch al in de wifi zitten dan heeft een kabel "voor de veiligheid" geen enkele toegevoegde waarde. Als je wifi secured is en het delen van de mappen beperkt tot de personen/computers die er echt wat mee mogen dan is dat gewoon betrouwbaar.

Een cross kabel geeft inderdaad hackers geen kans maar dan moet wel die wifi van de computers halen als je echt zeker wilt zijn.

Ron

Laatst bewerkt:
Waarom moeilijk doen met een kabel als de wifi goed werkt?

Als ze toch al in de wifi zitten dan heeft een kabel "voor de veiligheid" geen enkele toegevoegde waarde. Als je wifi secured is en het delen van de mappen beperkt tot de personen/computers die er echt wat mee mogen dan is dat gewoon betrouwbaar.

Een cross kabel geeft inderdaad hackers geen kans maar dan moet wel die wifi van de computers halen als je echt zeker wilt zijn.

Ron

ik heb het nu zo staan. laptop gaat secured over de wifi router naar buiten. (is van mijn vrouw)
Die is ook het snelste dus gebruiken we het meest.

mijn eigen pc staat eigenlijk als het moet ook via wifi naar buiten, maar maakt eigenlijk bijna nooit gebruik van internet, alleen als ik update's en dergelijke wil halen. Deze staat ook in verbinding met de TV om films te kijken.

Boven staat de pc van onze zoon. en die willen we eigenlijk (nog niet) toegang geven tot internet, al kunnen we wel hem zo een wifi dongle geven dat hij er gelijk op kan.

Wat wil ik eigenlijk.

heb een hub 100mbit die ik er eigenlijk voor wil gaan gebruiken. zodat als ik op de hoofdpc, laptop of junior pc een film heb staandat ik hem gewoon via de hoofdpc kan starten en gelijk op de tv kan starten.

Het internet hoefd niet echt gedeeld te worden, alleen bestanden en mappen.

Wel wil ik eigenlijk vanaf de hoofdpc volledige machtiging hebben over alle pc's die aangesloten zijn. maar dat is voor latere zorg

nou het is gelut VOOR een deel. althans de verbinding
kan naar de bestanden kijken op de andere pc, maar dat is ook alles.

heb nog steeds een beperkte verbinding naar mekaar terwijl ze beiden een 100mbit lan hebben en de kabel ook goed is (is gecontroleerd)

maar ik kan geen bestanden overpompen van pc naar laptop en andersom

ik weet nu ook niet meer wat ik fout doe.

Staat het delen van files aan voor lezen en schrijven
Als het XP is zitten beide PC's dan indezelfde workgroup

Ron

Staat het delen van files aan voor lezen en schrijven
Als het XP is zitten beide PC's dan indezelfde workgroup

Ron

laptop is vista home
pc is xp pro
vista is volgens mij lezen en schrijven en xp ook
ik ga voor de zekerheid kijken. maar het rare is dat ik zogenaamd beperkte verbinding heb, en dat vind ik zo verschrikkelijk raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan