hardeschijf maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrykvdmeulen

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
hallo mensen,
ik heb een latop met windows 7 erop.
en ik heb een hardschijf(5400rpm) type: Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller

Nu wil ik mijn hardeschijf wat stiller krijgen is daar een programa voor?
ik haat namelijk lawaai.

Mvg Patryk vd meulen

Hoi...

Neen door een softwarematig progje kun je geen harde schijf stiller maken.:D
Wat voor lawaai maakt ie dan?Heeft ie dat altijd al gedaan?

Dat kan dus niet met een progje...

Das hetzelfde als je zou vragen:Me wasmachine maakt veel lawaai.wie weet daar een programma voor.?;)

Afhankelijk van het merk schijf is daar zeker wel software voor.

Maxtor en Seagate hebben utilities gehad om de zogenaamde accoustic mode van de schijf in te schakelen en daar word ie zeker stiller van, maar alleen ook langzamer.

Als je het merk en type hdd weet (Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller wat jij opgaf is de informatie van de controller en niet van de schijf) wil ik wel even voor je zoeken of ik die software eventueel nog heb.

Leuk idee om het met een wasmachine te gaan vergelijken maar dat is natuurlijk geen vergelijking ;) Heb jij wel eens een zelfbouw wasmachine gezien? :)

Gr Ben

Leuk idee om het met een wasmachine te gaan vergelijken maar dat is natuurlijk geen vergelijking ;) Heb jij wel eens een zelfbouw wasmachine gezien? :)

Gr Ben

Wat zou het uitmaken of het zelfbouw was of niet.Iets wat mechanies herrie maakt kun je niet softwarematig aanpassen!!

Daarbij..topic uit september??

Lees je de tekst wel?
Er zijn gewoon software utilities op de markt waarmee je je eigenschappen van je schijf aan kunt passen (worden uitgebracht door de fabrikant, bij dell computers zitten deze zelfs in de bios verwerkt ;))
Heb er zelf regelmatig mee gewerkt, enige nadeel is dat je op prestaties achteruit gaat maar je kan niet alles hebben... Het is of snelheid of stil...

En ja een topic uit september, dus? Als er onjuiste info op staat ga ik daar graag nog even op in.

Maar ik hoor graag van jou waarom zoiets volgens jou niet kan.

Gr Ben

, enige nadeel is dat je op prestaties achteruit gaat maar je kan niet alles hebben... Het is of snelheid of stil...

Gr Ben

Je geeft zelf het antwoord al zo'n beetje.Ik stond op het punt om dit bij mij te editen.
Iedere"mechaniek"maakt geluid.Wet in de natuurkunde.Hetgeen wat jij dus voorstelde is een aanpassing in de eigenschappen van die mechaniek(in dit geval de schijf)
Maar geluid is een bron van trillingen.Dat kun je niet natuurkundig aanpassen door software.

ik snap jou wel hoor....maar je snapt mij ook als goed is.;)
(vandaar mijn voorbeeld van een wasmachine.had ook een auto kunnen zijn ;))

Daarbij de schijf van de ts is een 5400 schijf.moet ie nog langzamer??:-)

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, je krijgt het nooit helemaal weg en je wilt ook niet meemaken hoe traag zo'n schijf word als je dat doet maar sommige mensen willen nou graag eenmaal wat stillers en dan maakt het ze niet uit hoe traag het is.

Kortom, het kan absoluut. Maar of het interessant is dat is een tweede ;)

He fijne avond verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan