• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij keuze leverancier alleen deze artikelen laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Nog even een afsluiter voor dit jaar.

Ik heb een lijst met leveranciers (zie bijlage) en zijn artikelen.
Is het mogelijk dat als ik leverancier 1 kies in B4 dat ik bij de cellen B6 tot B8 alleen kan kiezen uit de artikelen van deze leverancier in dit geval boter, kaas en eieren.

En hoe is dit mogelijk.

ik heb de namen van de leveranciers in de kolommen J8 t/m O8 even gelijk gemaakt aan de waardes die je in B4 neer kan zetten.
Zie bijgevoegd bestand

Bijlagen

Beste Ad Becude,

Dat is het :), ik ga nu even uit puzzelen hoe u dit heeft gemaakt.

@ geep1980,

Hellaas is dit niet wat ik bedoelde Ad Becude kwam al met de oplossing.

Beide bedankt

Beste Ad Becude,

Heeft u een kleine uitleg hoe dit is gemaakt, ik kan namelijk geen macro of een voorwaardelijke opmaak of formule vinden.

Bij voorbaat mijn dank,

Beste Ad Becude,

Ik heb het al gevonden ik zag dat in B6 tot B8 "indirect B4" staat.:D

Bij deze is er weer een uitdaging minder

Mijn dank is groot

Jacques, kijk bij de cellen B6 tot B8 bij Data >> Valideren. Daar staat de Indirect-verwijzing.
Kijk dan ook bij Invoegen >> Naam >>Definieëren voor de verschillende bereiken van de artikels.
Tip: Wil je de lijsten later willen aanvullen maak je er hier dynamische bereiken van.

Rudi,

THX, ik geloof dat teveel van alles willen weten binnen 4 weken me teveel wordt, want hier heb ik notabene gisteren nog mee gespeelt en ik heb echt meer als een half uur lopen zoeken op deze sheet waar het nou zat. Toen heb ik het opgegeven.

Blijf het wel een rare naam CQ plek vinden, eigenlijk "Valideer" je niets je selecteerd alleen wat en omdat de keuze beperkt is, voldoet het aan de Validatie.
Vind dat dit hoort onder het kopje "Voorwaardelijke opmaak" Maar dan Voorwaardelijke keuze of zoiets.
Maar goed, afsluiten begint ook door op start te klikken.

Groeten,
Jacques

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan