geen beeld meer na openen 2de VGA poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geyzes

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Allereerst de beste wensen aan allen.

Thuisgekomen en mijn vader een nieuw 22 inch scherm geschonken,
flink aangesloten...

blijkt dat de computer niet meer start (na een week niet gebruikt te zijn).
De pc start op...het scherm geeft signaal maar hij blijft gewoon draaien terwijl de cd-drive blijft flikkeren (actief).

Het scherm werkt perfect op alle andere toestellen dus geen probleem mee.
Een ander scherm op dezelfde pc werkt ook niet meer.

Wel heeft mijn broer een plaatje verwijderd waarop stond -do not remove- met nog een VGA-poortje onder.
Volgens mijn moeder heeft hij toen geprobeerd om 2 schermen aan te sluiten.
Daar ligt volgens mij het probleem?

De pc is een Hp Pavillion (als het uitmaakt zal ik ff achter de kast kijken welk type)
Iemand enig idee?

Goedemiddag,

Kan je ook niet in de veilige modus komen tijden het opstarten op f8 drukken en misschien systeem herstel uitvoeren.
Geen goed begin van het pc jaar.

Net geprobeerd...

Ofwel kom ik niet in de veilige modus ofwel zie ik het gewoon niet.
Het scherm heeft wel signaal want anders kwam er "no signal" op.

Ik heb ook eens via de S-video een televisie aangesloten maar dat blijkt ook niet te werken..

Ik heb ff gegoogled en gevonden dat het afdekkapje:
"that vga port (the one with the cover saying do not remove) its the IGP , The intergrated card in your pc thats disabled while you have a dedicated one. so if you ever have a problem with your video card you can go into bios and disable the pci-e x16 slot and just use your intergrated to sort out the issue."

Bron: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=203115

voor mij is de BIOS enzo een beetje chinees, maar misschien dat jullie me hiermee verder kunnen helpen?
Het allergrootste probleem is dat ik niets visueel heb om te volgen, dus het is maar gissen...

Waar heb je het scherm nu op aangesloten? Op de normale poort?

Klinkt misschien stom en als ik het helemaal evrkeerd heb hoor ik het graag, maar wat als je het scherm aansluit op de poort waarop het tweede scherm had moeten komen? Krijg je dan beeld?

Zo ja, kan je vanaf daar verder.

Dat zou geen kwaad kunnen volgens jou ?

Als ik even mee redeneer zou de (do-not-remove) nu de toegewezen poort kunnen zijn omdat ze nu wel werd toegewezen?
Maar dan zit ik niet meer op mijn videokaart ofwel?
Ik wil het altijd eens proberen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Beste,

het is opgelost.
Toen ik wou kijken of alles wel degelijk goed inzat, begon hij te draaien en de 2de lezer ook te werken (ik denk systeemherstel voltooid) en alles doet het naar behoren.
nU een dik stuk ducktape over het plaatje en hem volgende week naar z'n voeten geven ;)

Alvast bedankt en nogmaals een gelukkig nieuwjaar!

Helaas....

na de 3de maal weigert hij het weer...
Ook systeemherstel wilt nu niet werken.
Kan iemand me nog op gang helpen?

Laatst bewerkt:
na de 3de maal weigert hij het weer...
Ook systeemherstel wilt nu niet werken.
Kan iemand me nog op gang helpen?

Nu heb ik het helemaal verholpen.
Hij startte nog een keertje op en vlug in de BIOS gaan piepen en de videokaart stond fout aangeduid. Zoals ik eerder zei was het afgedekte plaatje de niet toegewezen geïntegreerde kaart en deze stond nu als basic.
Even terug op de gewone videokaart gezet en opgeslagen en HOPLA na 2 dagen doet die het nog steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan