Accounts gelijkmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Allereerst wens ik iedereen een Voorspoedig 2010.

Mijn vraag betreft de instelling van accounts en wel of ik op een eenvoudige wijze
2 accounts de zelfde instellingen kan geven.

Ik heb 2 accounts, <Administrator> en <Boekanier Administrator>
Sart ik Windows 7 op en doe verder niets dan wordt automatisch het eerst genoemde account genomen.
Maar dat geeft een grof beeldscherm met een paar pictogrammen op het bureau blad.

Kies ik of ga ik terug naar het 2e account, dan is alles zoals ik het hebben wil met alle
pictogrammen en instellingen.

Is er nu eenvoudige mogelijkheid om die twee accounts in overeenstemming te brengen?

Is er nu eenvoudige mogelijkheid om die twee accounts in overeenstemming te brengen?
Log in met een 3e administratief account.

Configure user settings such as background colors and screen savers to meet your company standard. Log off the computer.
1. Log on to the computer used in step 1 with an administrator account.
2. Click Start, right-click Computer, and then click Properties.
3. Click Advanced System Settings. Under User Profiles, click Settings.
4. The User Profiles dialog box shows a list of profiles stored on the computer. Click the name of the user you used in step 1. Click Copy To.
5. In the Copy To dialog box, type the path to the Windows Vista user in the Copy profile to text box.
6. In Permitted to use, click Change. Type the name Everyone,and then click OK.
7. Click OK to start copying the profile. Close all remaining windows and log off the computer when the copying process is complete.

userprof_copy1.jpg

Log in met een 3e administratief account.

userprof_copy1.jpg

Mijn dank voor de informatie die al direct vragen bij mij opriep:confused:
Voor de goede orde:

Het betreft Windows 7 (niet Vista)
Het gaat niet alleen om het bureaublad, noch screensavers.
Maar ik wil gewoon met de genoemde 2 accounts met de zelfde snelkoppelingen en software werken.

Ik ben maar van start gegaan, maar loop vast bij "click name of the user......and click copy to.

in het venster staan drie profielen waar onder een standaard profiel en alleen dat geeft de optie <copy to> bij de andere profielen blijft dit venster leeg!:confused:

en en stel ik kom een stap verder, hoe vind ik het vermeldde pad?
Ik kan goed zoeken, maar dan moet ik wel de goede zoekoptie ingeven!

Het betreft Windows 7 (niet Vista)
Niet relevant. Dat werkt hetzelfde.

Het gaat niet alleen om het bureaublad, noch screensavers.
Niet relevant.
Jij vroeg om accounts gelijk te trekken. Met de door mij beschreven methode trek je beide accounts volledig gelijk. Bureaublad en screensavers (ed.) is waar de functie het meest voor gebruikt wordt, vandaar de vermelding in de handleiding.

Wil je alleen bureaubladsnelkoppelingen, dan plaats je die op het publieke bureaublad (c:\users\public\Desktop). Hetzelfde geldt voor het startmenu (C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu).

Wil je alle instellingen v/d software overnemen, dan moet je kijken in de mappen c:\users\%username%\AppData.

Vandaar dat ik denk dat het in één keer overnemen van het gehele profiel makkelijker is. De accounts worden dan vrijwel identiek :).

bij de andere profielen blijft dit venster leeg!
Wat bedoel je precies?

Zoals ik zei moet je dit vanuit een 3e administratief account uitvoeren. Je kunt geen actief account gebruik om vanaf te kopiëren, noch gebruiken als doellocatie.

Je logt in met het 3e account, en gaat naar de opgegeven pagina.
Je klikt het profiel aan dat de juiste instellingen bevat.
Je klikt op Kopieëren naar.
Als pad geef je de locatie van het nieuwe profiel op. Voorbeeld:

User 1: c:\users\user1
User 2: c:\users\user2

Je wilt de instellingen van 1, naar 2 kopiëren.
Je kiest dan als pad "c:\users\user2\".

Vergeet niet dat alle instellinen van user2 hierbij overschreven zullen worden.

Nee helaas ik krijg niet het gewenste resultaat.

Als ik het 3e administrator account maak, dan staan er in het gebruikers scherm 4
profielen te weten

een standaard profiel
het aangemaakte 3e profiel
en de twee die ik al had.

<kopiëren naar> kan alleen als ik op standaard profiel sta en dat profiel is natuurlijk niet het juiste.

Dus toen de andere methode gevolgd die van desktop - start menu en appdata
kopiëren naar het gewenste pad, waarbij desktop links en startmenu zijn uitgebreid.
Dit ligt me beter, is voor mij herkenbaarder.
Maar het bureaublad blijft ongewijzigd qua achtergrond en de taakbalk blijft leeg.

Bij het kopiëren volgen mededelingen dat bepaalde bestanden niet gekopieerd kunnen worden omdat ze in gebruik zijn. Ook in veilige modus gaat dit niet.

Laten we het maar hierbij laten, ik kan er wel mee leven.

Mijn hartelijke dank voor de hieraan bestede aandacht.

Bij het kopiëren volgen mededelingen dat bepaalde bestanden niet gekopieerd kunnen worden omdat ze in gebruik zijn. Ook in veilige modus gaat dit niet.
Daarom zul je dat ook altijd vanuit het 3e account moeten doen. De andere accounts mogen niet actief (noch meer) zijn.

Het nog steeds ontbreken van een Kopiëren naar..-knop kan ik niet direct verklaren.

Maar het bureaublad blijft ongewijzigd qua achtergrond en de taakbalk blijft leeg.
Achtergrond klopt, maar taakbalk? De taakbalk vult zich op met programma's die je start, dus wat je hier zegt klopt.
Doel je op de Snelstarten-werkbalk links, dan dien je "C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch" te kopiëren.
Doel je daar niet op moet je het nog even toelichten voor me :).

Evenwel: als je tevreden bent met de huidige oplossing laten we het hierbij :).

Laatst bewerkt:
Wat is er gebeurd met de werkbalk Snel starten?

De werkbal Snel starten bevindt zich niet in deze versie van Windows.(Windows 7 Home Premium). Als u programma's snel wilt openen, kunt u ze aan de taakbalk vastmaken. Zie Een programma vastmaken aan de taakbalk voor meer informatie.

Ja laten we het hier maar bij laten.
Ik zal het onderwerp als behandeld aanmerken.

Nogmaals zeer bedankt voor je hulp.

De werkbalk snel starten is in Windows 7 standaard verborgen.
Mocht je doelen op de programma's die op je balk gepind staan; die zullen in je profiel zijn opgeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan