Nieuwe Videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voeding is ook gewoon kwestie van alle kabels die je eruit haalt , erin doen maar dan met de nieuwe voeding. Het is eigenlijk best simpel. Er moet ook wel een PCI-E stekker naar je videokaart. Ik betwijfel of die voeding die je nu hebt , die heeft.

8800GT (mijn vorige kaart) is ook PCI-E dus de voeding die ik nu heb heeft die.

Een voeding aansluiten is redelijk simpel, ik heb laatst ook een upgrade gedaan van mijn videokaart + voeding. Het is gewoon een kwestie van kijken waar je oude stekkertjes zaten en de nieuwe daar in doen. Alles is aangeduid met kleurtjes of er staan cijfers/letters op.

En er hoeft niet per se een stekkertje naar je videokaart, heb ik ook niet.

Ik had eerst zelf ook een FPS voeding, deze voedingen zijn niet van hele hoge kwaliteit.

Volgens de website van XFX heeft de HD5850 minimaal een voeding van 500 watt nodig.
Voor een voeding zou ik voor een Thermaltake of Antec gaan.

Laatst bewerkt:
kan de hd 5850 überhaupt wel in de acer aspire m5640 (game editie)?
kan ik daar op een manier achter komen.

Goedenavond ,

Hier staat de lengtemaat kan je dat alvast opmeten en deze bezet ook twee sloten maar misschien zijn er ook die dat niet doen dat is een kwestie van controleren

Laatst bewerkt:
De kaart is ongeveer 25 cm lang.
Ik denk dat die kast een beetje krap is aangezien de meeste OEM's kleine kasten hebben en alles op elkaar proppen.

ik heb hem vandaag binnen gekregen, hij past er op een halve cm na net niet in!! :(
is er een alternatief wat niet al te moeilijk is (goedkope maar wel complete behuizing waar het in zou passen. of een andere videokaart die redelijk vergelijkbaar met de hd 5850 is (dan wel een iets goedkopere/ mindere kaart) die qua formaat wel goed is).
ik kreeg hem wel zover om in de kast krijgen en vast te koppelen etc... de goude en bronze puntjes zitten voor een groot deel in het moederbord alleen de allerlaatste mm van die puntjes blijft er buiten omdat er te weinig ruimte is (waarschijnlijk raakt hij de harddisk slot)

Laatst bewerkt:
ik heb hem vandaag binnen gekregen, hij past er op een halve cm na net niet in!! :(
is er een alternatief wat niet al te moeilijk is (goedkope maar wel complete behuizing waar het in zou passen/ videokaart die redelijk vergelijkbaar met de hd 5850 is (dan wel een iets goedkopere/ mindere kaart) die qua formaat wel goed is).

Vergelijkbaar met de HD5850 is de GTX285 maar de prijs is niet vergelijkbaar.
Ik zou als ik jou was de Cooler Master Elite 334 bestellen. Die kast heb ik ook en daar past ie goed in. Kost maar ongeveer 35 euro en ziet er ook nog eens mooi uit.

De GTX 285 is nog groter dan de hd 5850 dus die zou al helemaal niet in mijn behuizing kunnen passen. ik zal de Cooler Master Elite 334 proberen. je kan alles toch retourneren bij alternate :)

maar zeker weten dat alles er gaat passen, gebruik jij ook een wat grotere kaart?

Afmetingen Coolermaster:

20.3 cm x 48.6 cm x 41.3 cm

Vergelijk dit met je eigen kast en je komt er snel genoeg achter ;)

hij is 4 cm dieper en 5 cm hoger en 2 cm breder dan die van mij ik denk dat dat wel genoeg zal zijn voor die nieuwe videokaart die paste er bij mijn namelijk maar op een cm na net niet in :).
is die ook "redelijk" geruisloos?

Dat weet ik niet precies, maar de kast heeft een 12 cm fan dus dat zit wel goed denk ik.

maar zeker weten dat alles er gaat passen, gebruik jij ook een wat grotere kaart?

Ik heb zelf de HD5850 van Sapphire :p

hij is 4 cm dieper en 5 cm hoger en 2 cm breder dan die van mij ik denk dat dat wel genoeg zal zijn voor die nieuwe videokaart die paste er bij mijn namelijk maar op een cm na net niet in :).
is die ook "redelijk" geruisloos?

Voorbeeldje : Ik heb al minstens 10 keer mijn PC uitgedaan terwijl ik 'm aan wou doen. Hij is zo stil dat ik niet door had dat ie al aan stond. Ik ben er dus in ieder geval blij mee. ( en ik ben niet doof :P )

Laatst bewerkt:
dan zal het zeker goedkomen, gelukkig nieuw jaar iedereen!

je hebt minimaal 500 wattage nodig voor deze videokaart

en vergeet niet deze kaart is groot je moet dus ook een grote kast hebben om dit erin te kunnen doen

daarnaast zul je ook nog eens een goede air flow moeten hebben in je kast
deze kaart word heel erg snel heet

ik raad je aan om een OCZ StealthXstream 500/600 wattage te kopen
samen met een Cooler Master Centurion 5 behuizing zal dit wel moeten lukken

dit is een gamers kaart en zal daarom ook veel stroom vragen

Laatst bewerkt:
je hebt minimaal 500 wattage nodig voor deze videokaart

en vergeet niet deze kaart is groot je moet dus ook een grote kast hebben om dit erin te kunnen doen

daarnaast zul je ook nog eens een goede air flow moeten hebben in je kast
deze kaart word heel erg snel heet

ik raad je aan om een OCZ StealthXstream 500/600 wattage te kopen
samen met een Cooler Master Centurion 5 behuizing zal dit wel moeten lukken

dit is een gamers kaart en zal daarom ook veel stroom vragen

Of je houd het goedkoop en koopt een Cooler Master Elite 334 in combinatie met een Cooler Master M520

De kaart word helemaal niet erg snel heet en past prima in die kast.

Of je houd het goedkoop en koopt een Cooler Master Elite 334 in combinatie met een Cooler Master M520

De kaart word helemaal niet erg snel heet en past prima in die kast.

dat word hij wel anders hadden zij niet zon joekel van een cooling blok er op gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan