Quad-Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik ben maar eens gaan kijken voor een nieuwe processor want mijn 3,2 GHz Pentium 4 524 processor met maar 1 kern vond ik niet meer snel genoeg.

Ik heb op de Intel site gelezen dat als je op de computer vooral aan multitasken doet een Core 2 Quad processor het meest geschikt is. Ik speel geen games.
Achter de computer doe ik aan beeldbewerking, videobewerking, websites maken, programmeren enz.. Als ik Adobe Photoshop samen met Première Pro open in Windows Vista moet de processor wel heel hard werken.
Het gebeurt regelmatig dat ik in wel 6 programma's tegelijk aan het werken ben.

Maar nu ik op azerty.nl kijk zie ik dat er nog zoveel keus is tussen de Core 2 Quad processoren... Welke is voor mij het meest geschikt?

Ik gebruik geen DDR3 (en ben dat ook niet van plan), ik heb momenteel 3 GB DDR2 (667MHz).

Alvast bedankt,

Geert

Dan maar beginnen met vraag1:

welk moederbord heb je?

Ik heb net een nieuw moeder gekocht, maar ik wacht nog tot 'ie aankomt:
Gigabyte GA-P43-ES3G

Iemand had mij een Gigabyte aanbevolen omdat de chipset ook OSX86 ondersteunt.
Ik heb er een gekozen die genoeg GB aan RAM ondersteunde en een Core 2 Quad processor aan kon.

Elke quadcore, alleen hoe sneller, hoe duurder.

Maar met het 667 MHz RAM van mij, heeft het nut om de Core 2 Quad processor met 3 GHz te kopen? Of gaat er dan gigantisch veel snelheid verloren?

Ach, dat geheugen speelt een rol, maar persoonlijk denk ik dat je met een snelle processor en een snelle videokaart het gemis aan een hogere snelheid geheugen niet zal merken. Echter, ik ben geen benchmark expert, laat staan ontwikkelaar, dus mijn mening is slechts gebaseerd op internet ervaring en gevoel.

Hoi,

Ik zou de Q 9550 nemen en die kan je zo wat opkrikken naar 3ghz doen ze niet moeilijk over de processor dan he.

Neem in ieder geval een quadcore met een FSB van 1333Mhz, loopt dat mooi 1 op 1 met je geheugen van 667Mhz (is DDR, dus x 2 = 1333Mhz)

Sorry, maar wat is overklokken?

Zie het maar als het opvoeren van een brommer, dus de motor sneller laten lopen dan de fabrieksafstelling.
maar, brengt ook wat risico's met zich mee, dus ik zou dat niet doen in dit geval.

Nog een laatste vraag:

Ik vond op Azerty deze Q9550, maar er was ook een Q9550S, die was een stuk duurder.
Wat is het verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan