Win 7 en Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sami_nl

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo
Ik heb net een nieuwe PC gekocht met win 7. Kan ik Norton antivirus 2007 op Windows 7 instaleren of krijg ik moeilijkheden?
Alvast bedankt

Met Norton Antivirus zijn er altijd problemen.

Systeem wordt er traag van, verder zal het geen conflicten geven met Win7

Hallo
Ik heb net een nieuwe PC gekocht met win 7. Kan ik Norton antivirus 2007 op Windows 7 instaleren of krijg ik moeilijkheden?
Alvast bedankt

Als ik bij klanten met een nieuwe pc/laptop de 'afwerking' verzorg, verwijder ik direct de trialversie van het securitypakket, tenzij de klant persé voor een securitypakket wil gaan betalen na enige tijd
Daarna installeer ik AVG-free, en controleer of Windows Defender actief is en dat de standaardfirewall is ingeschakeld + automatische updates.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Vanveelen, er is geen trialversie securitypakket op de pc geïnstalleerd. En ik wilde vooral weten of norton 2007 voor conflicten gaat zorgen.

Mijn persoonlijke mening is dat het verhaal van "het vertraagt uw systeem te veel" een fabeltje is dat vroeger misschien klopte, maar nu absoluut niet meer. Ik heb norton internet security draaien op een vista-laptop, op een windows 7-laptop en op een "oude" xp-desktop. En allemaal zonder problemen, dus ja het kan.
Het klopt ook wel dat avg zeker geen slechte virusscan is, maar volgens mij wordt windows defender automatisch uitgeschakeld als je avg installeert omdat dit conflicten zou geven.
greetz

Ik zou het toch echt bij het gratis Avast of gratis AVG houden, niks mis mee

Dat klopt, had ik ook niet gezegd. AVG is zeker een goede virusscan!

Het kan zijn dat oudere versies van Norton misschien traag zijn, maar met norton 2010 heb ik hier geen last van.
Hij gebruikt nog minder dan 1% van je CPU, start snel op, scant alle bestanden, bij webpagina's doet norton een snelle scan van de pagina uitvoeren en elk bestand dat je download wordt meteen razendsnel gescand. En dat ook nog op Windows 7.

Oftewel, het werkt en ik kan niet klagen over Norton. Norton is trouwens in verschillende computerbladen uitgeroepen tot beste virusscanner van 2010.

Greetzz,
Timo

Hoi !

Ehhhhhhh.......2010 is 4 dagen oud !

Dus deze 4 dagen is Norton de beste..????

Zou kunnen, maar never nooit op mijn laptop/PC's.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ehhhhhhh.......2010 is 4 dagen oud !

Dus deze 4 dagen is Norton de beste..????

Zou kunnen, maar never nooit op mijn laptop/PC's.

Greetz,

Harry.

Ja het jaar 2010 is 4 dagen oud, maar ik had norton Internet Security 2009 en omdat ik in november nog meer dan 200 dagen abonement had heeft norton mij via mail (dus legaal) Norton Internet Security 2010 gestuurd als upgrade versie. En het computerblad "CHIP" heeft in November (blad 11/2009) ook die test geplubiceerd waar ook nieuwe versie's van Nod32, Avast, AVG, Panda, Kasperzky enz. met elkaar werden vegeleken.

Dus ik blijf erbij. Gewoon doen.

Greetzz,
Timo

Laatst bewerkt:
Hoi !

Heb je een linkje, ik ben benieuwd.

Greetz,

Harry.

Ja, ik heb even de tabel gescand waar alle geteste programma's staan. Hoop dat je me nu geloofd :P

klik hier

Greetzz,
Timo

Het begint hier meer en meer een vergelijkende test van virusscans te worden. Ik vind ook dat Norton WEL goed is en dat wordt op vele plaatsen bevestigd. De vraag was of Norton kan draaien op windows 7. Antwoord: ja, dat kan! :)

De vraag is of "Norton antivirus 2007" kan draaien op Windows 7, Luke.

Ik denk dat Windows 7 geen compabiliteits problemen gaat geven. Maar wat ik wel denk is dat Norton 2007 erg oud is. Er zijn tenslotte al veel nieuwe virussen en trojaanse paarden bijgekomen.

Is trouwens je licentie niet allang verlopen?

Greetzz,
Timo

Ik denk dat Windows 7 geen compabiliteits problemen gaat geven. Maar wat ik wel denk is dat Norton 2007 erg oud is. Er zijn tenslotte al veel nieuwe virussen en trojaanse paarden bijgekomen.

Is trouwens je licentie niet allang verlopen?

Greetzz,
Timo
Ik weet niet of mijn licentie verlopen is maar tot een paar manden geleden kond ik het wel op mijn vorige pc (Windows XP) wel instaleren en gebruiken. Ik wilde niet meer geld uitgeven aan mijn pc want vorige week heb ik meer dan genoeg uitgegeven maar vandaag heb ik geinformeerd en ze zeiden dat Norton security system 2010 40 euro kost dus misschien ga ik hem toch aanschaffen.

Het zal zeker geen miskoop zijn. Denk erwel aan dat norton bij elke actergrondscan & downloadscan een pop-up venstertje geeft.

Als je vraag is opgelost kun je onderaan recht op opgelost drukken.

Greetzz,
Timo

Hoi !

Bedankt voor je moeite, @timo17 !

Ik heb t/m 2005 altijd Norton gebruikt, maar er viel niet meer mee te werken.
Niet omdat het programma z'n taken niet uitvoerde, integendeel.
Maar: gebruik van veek systeembronnen, belachelijk lange scan-tijden, moeilijk in te stellen uitzondereringen.

Tot m'n verbazing kreeg ik 'n jaar geleden een mailtje van Symantec met een gratis 3 mnd. inschrijving met als motivatie: we willen afgehaakte goede klanten weer terugwinnen.

N.I.S. dus maar weer es geinstalleerd, en.....ik vond het nog steeds niets !
Nog steeds veel te zwaar; alles duurt langer dan met bijv. NOD32, vervelend gedoe met uitzonderingen instellen.....

Het zal inmiddels een jaar later wel verbeterd zijn....maar: er zijn goedkopere en betere gratis alternatieven !

Met Microsoft Security Essentials, (niet alleen door mij uitgebreid getest) heb je 'n gratis alternatief; zet er @Malwarebytes bij en je bent klaar.

Greetz,

Harry.

PS.: Als xs4all klant kan ik gratis McAfee I.S. gebruiken voor 3 PC's, maar da's m.i. van het zelfde laken een pak.

Excuses was even uit het oog verloren dat het om versie 2007 ging. Dan is misschien avg toch een beter alternatief. Want ik denk niet dat je NIS 2010 voor 40 euro vindt hoor. Reken maar op een 70 euro.

Excuses was even uit het oog verloren dat het om versie 2007 ging. Dan is misschien avg toch een beter alternatief. Want ik denk niet dat je NIS 2010 voor 40 euro vindt hoor. Reken maar op een 70 euro.

Ik heb weer gebeld en zij zeiden dat het rond 40 (35 om precies te zijn) euro kost omdat ik eergisteren die pc bij hun (MyCom) gekocht heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan