Alleen leeg bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Daarom is de mini XP van Hiren's dus ideaal !

Gewoon op de C-schijf chkdsk uitvoeren.

Greetz,

Harry.

Ok, nog even laatste vraagje:

Kan ik die XP harddisk ook aan een Win 7 PC hangen en zo de chkdsk uitvoeren??

Misschien domme vraag, maar toch even.

En dan chkdsk /r ???

Hoi !

Uiteraard, @Berry, zal geen problemen opleveren.

Alleen evt. herstellen van de Windows-installatie zal op een andere PC mischien niet mogelijk zijn.

Greetz,

Harry.

Ok, bedankt vooralle hulptot zover.

Harddisk hangt inmiddels via USB aan mijn andere pc en schijfcontrole c.q. reparatie is bezig.

Ik hou jullie op de hoogte

Maak in ieder geval na afloop van de harddisk-scan ook die \WINDOWS\Prefetch map leeg.

Tijs.

Ok, chkdsk gedaan en map Prefetch leeg gemaakt, maar.....

1 bestand daar kan ik niet verwijderen:

de eerder genoemde corrupte taskmgr.exe

Is daar nog een truc voor?

Dat hoort niet te kunnen als de chkdsk gelukt is én je hebt aangegeven dat bestandsproblemen ook opgelost moeten worden.

Wat ík zou doen is de harde schijf inbouwen in de originele computer, Mini XP starten (Hiren cd), dan via Computer -> rechtsklikken op C: schijf en Eigenschappen kiezen -> tabblad Tools weer een schijfcontrole met reparatie starten en dan nog eens kijken of dat bestand verwijderd kan worden. Indien niet, dan niet alleen het bovenste vinkje maar ook het onderste vinkje bij schijfcontrole aanzetten (=sector-controle) en na de controle/bestandsreparatie weer opnieuw proberen om dat bestand te verwijderen.

Tijs.

Schijfcontrole start niet meer op voor de betreffende harddisk.

ben deze nu aan het scannen met Eset en inmiddels
G:\FOUND.007\FILE0000.CHK - Win32/Rootkit.Agent.NSJ trojan

te pakken en gaat verder....

Hopelijk snap je nu waarom ik zónder een virusscanner wilde scannen (via de Mini XP optie van Hiren). Een virusscanner kan nl. ook het verwijderen van bestanden tegenhouden, als daar een virus of ander malware in ontdekt is.

Overigens een goede stap om ook een virusscan etc. los te laten op die schijf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hopelijk snap je nu waarom ik zónder een virusscanner wilde scannen (via de Mini XP optie van Hiren). Een virusscanner namelijk ook het verwijderen van bestanden tegenhouden, als daar een virus of ander malware in ontdekt is.

Overigens een goede stap om ook een virusscan etc. los te laten op die schijf.

Tijs.

Helemaal duidelijk, weer een leerzaam dagje

Hoi !

Hoever ben je nu ?

Evt. is taskmgr,exe gewoon te downloaden.

Gretz,

Harry.

Zodra de virusscan gedaan is en je via Mini XP dat ene Prefetch-bestand kwijt bent zou ik ook een scan met MBAM free version loslaten op die schijf (vanaf je eigen computer, de schijf van de klant dus ingebouwd/aangehangen).
MBAM installeren, updaten, Volledige scan aangeven, schijf van de klant aangeven om te scannen (je eigen schijven uitvinken).

Na terugplaatsing van de schijf ook op de XP computer MBAM installeren, en dan de snelle scan kiezen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Na de nodige scans met Eset, Superantispyware en Mbam, kon ik opnieuw een schijfcontrole doen.

Daarna harddisk weer ingebouwd en..... alles werkt weer op en top!

bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan