Power point zelfstartend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinkelbel

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Hallo forum;
Ik zou graag weten hoe ik een diapresentatie die ik gemaakt heb in power point zo kan saven dat als ik die later opent dat dan de diapresentatie start.
In de handleiding staat dat je die dan moet saven met de extentie pps, dat heb ik geprobeerd maar dat werkte niet het power point programma werd geopend.

Volgens mij vergis je je, en moet het extensie .ppt zijn voor een 'zelfstartende' powerpoint.

Tijs.

.PPS zorgt ervoor dat je presentatie automatisch wordt afgespeeld. Welk programma gebruik je (en welke versie)?

Vraag

Volgens mij vergis je je, en moet het extensie .ppt zijn voor een 'zelfstartende' powerpoint.

Tijs.

Bedoel je dat je een printscreen wilt zien, maar waarvan dan wel moet dat van het programma power point zijn met daar in het gemaakte diabestand?

Nee, het antwoord is al gegeven: Ik heb me vergist, en het zijn inderdaad .pps bestanden die voor direct afspelen geschikt zijn.
Daar heb je wél (zover ik weet) minstens de Powerpoint Viewer nodig (of Powerpoint zelf).

Doe het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
assoc .pps
en vul daarna het antwoord in achter het ftype commando.

Zie hieronder, als voorbeeld, hoe het bij mij staat (office2003):
assoc .pps
.pps=PowerPoint.SlideShow.8

ftype powerpoint.slideshow.8
powerpoint.slideshow.8="C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\POWERPNT.EXE" /s "%1"

Zie dat Powerpoint wordt geopend, maar dankzij /s wordt het aangegeven bestand (%1) geopend als slideshow.

We horen het wel.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan