64bits Server 2008 lukt niet met VMware

• Onderwerp starter Onderwerp starter hacco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hacco

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Beste forumleden,

Ik heb op mijn laptop (asus f3sg) Windows 7 64 bits draaien. Ik heb gisteren VmWare Workstation 7 op geïnstalleerd om windows Server 2008 te kunnen draaien om te oefenen, maar dit lukte niet. De server is 64 bits, alleen dit draait niet in vmware. Er komt te staan dat mijn processor het niet ondersteund, maar ik heb windows 7 64 bits draaien.

Waar kan het aan liggen. Ik heb ook virtual pc 2007 geprobeerd maar dat lukt ook niet.

mijn processor is intel duo T5750, tevens kan ik in de bios niks byzonders aanpassen voor de cpu.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en hoop op een snelle antwoord.

Laatst bewerkt:
Je VMware ondersteund 64Bits niet, daarom krijg je die melding.

Ook niet gelukt met virtualbox

zie bijlage

Bijlagen

• windows error.jpg
    windows error.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 60
Ik heb hier VMWare Workstation 6.5 in een testomgeving staan met Windows 7 64bit.
Op de PC zelf draait Vista 32 bit en dat werkt prima. Aan VMWare zal het dus niet liggen lijkt me.

Kun je in de bios hardware virtualization en execute disable bit op enabled zetten?
Zeker als hardware virtualization uit staat, wil de processor in een virtuele omgeving wel eens niet juist herkend worden.

Dit ligt aan je processor.
Sommige processors (ook al zijn ze 64 bit) ondersteunen geen 64-bit vmware quest of het staat uit.
Ik weet dat je bij Intel dit aan kan zetten door in de bios VT(Virtualization Technology) support te activeren. Hoe dit bij AMD heet weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan