Hoelang heeft pc gewerkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

delukken

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Ik meen te weten dat ik vroeger al eens op een pc terugvond hoeveel uur hij werkelijk al gewerkt had maar da's zolang geleden,ik denk dat het ergens in de bios was,weet iemand hier daar meer over en bestaat dat zowiezo nog?
Ik heb in een 2e handszaak een goeie okkazie zien staan maar twijfel daar ik niet weet hoeveel hij al gewerkt heeft omdat je in deze zaak geen garantie-periode hebt.
Dank bij voorbaat

Hoi,

Ik geloof niet dat je dat kunt achterhalen.

Om een indicatie te krijgen van de 'gedateerdheid' van het apparaat:
- Download laatste versie PcWizzard 2010.1.92 en bewaar het op een USB-stick.
- Laat het z'n werk doen op de bedoelde pc
- klik in de rubriek Hardware op het icoon 'Moederbord' en vervolgens op BIOS.
- Je kunt hier de prod.datum zien.

je hebt wel gelijk, het is terug te vinden.

Ik ben het eens een keer tegengekomen in Everest van lavalys. Je zou dat kunnen downloaden en dan moet je ff zoeken

Hoi,

Ik geloof niet dat je dat kunt achterhalen.

Om een indicatie te krijgen van de 'gedateerdheid' van het apparaat:
- Download laatste versie PcWizzard 2010.1.92 en bewaar het op een USB-stick.
- Laat het z'n werk doen op de bedoelde pc
- klik in de rubriek Hardware op het icoon 'Moederbord' en vervolgens op BIOS.
- Je kunt hier de prod.datum zien.

Bedankt voor de hulp maar daar die pc in een verkoopzaak staat kan ik er niet zomaar programma's op installeren,ik kan proberen maar denk niet dat het zal lukken,toch bedankt voor de hulp

je hebt wel gelijk, het is terug te vinden.

Ik ben het eens een keer tegengekomen in Everest van lavalys. Je zou dat kunnen downloaden en dan moet je ff zoeken

Ik kan er niet zomaar programma's beginnen op installeren denk ik maar ik meen te weten dat er een Everest bestaat die vanop een stick werkt en niet geinstalleerd hoeft te worden,alleszins bedankt voor t'idee maar ik meende dat het gewoon in de BIOS opgeslagen wordt ook,in aantal uren.
Toch bedankt ook

Als zo'n zaak die tweedehands pc's verkoopt jou niet toestaat dat programma te gebruiken om e.e.a. te controleren moet je daar sowieso geen computer kopen.
Want ze weten precies om wat voor programma het gaat en dat dat geen enkel kwaad kan.
Sterker nog, als het een goeie zaak betreft, hebben ze er zelfs een dergelijk programma op staan zodat je kan controleren of je 'eerlijke waar' koopt.

Succes verder ermee.

ik heb het gevonden:
Als je in everest naar besturingssysteem ga en daan naar tijd beschikbaar dan staat daar van alles over hoeveel dagen, uren, minuten en seconden hij totaal al heeft gedraait, hoelang uitgestaan sinds de installatie en nog veel meer.

Ik weet alleen wel zeker dat windows het bij houdt en dus als die pc al eens geformateerd is, dan is het aantal uren dat er staat minder dan de ware uren. Maar daar zal je nooit meer achter kunnen komen.

Everest is op een usb stick te installeren.
Maar aangezien ze die pc zonder of met een nieuw vers geinstalleerd besturingssyteem zullen verkopen zal het denk ik niet mogelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Er is inderdaad een portable versie van de laatste Everest Ultimate Edition beschikbaar.

En daarmee kun je inderdaad aflezen wanneer het OS geinstalleerd is, hoeveel dagen/uren de PC heeft aangestaan etc. etc.

Google op: Everest Portable, of stuur me 'n mailtje.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Er is inderdaad een portable versie van de laatste Everest Ultimate Edition beschikbaar.

En daarmee kun je inderdaad aflezen wanneer het OS geinstalleerd is, hoeveel dagen/uren de PC heeft aangestaan etc. etc.

Google op: Everest Portable, of stuur me 'n mailtje.

Greetz,

Harry.

Hallo,ik heb die portabel everest gevonden en gedownload en zal het morgen effe gaan proberen,allen bedankt voor de hulp bij deze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan