• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed7

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Is het volgende mogelijk:

Op twee bladen automatisch een filter laten uitvoeren (bv kolom G = 4) en dan de rijen die daarbij horen op een nieuw blad plaatsen?

Alvast bedankt

Beste,

Dat is een functionaliteit die Excel niet ondersteund. Het is wel mogelijk via VBA, maar dan zullen de VBA-goeroes alhier een voorbeeldbestandje van je nodig hebben waarin de structuur van je bestand duidelijk naar voren komt en er geen gevoelige informatie in staat.

Richard

In bijlage een klein voorbeeld.

Ik wil dus op blad 3 het volgende automatisch kunnen krijgen:

via een invoerveld de waarde voor kolom D ingeven: vb f, zodanig dat er automatisch gefilterd wordt in blad "kleur" en "auto". In blad 3 zouden dan de rijen verschijnen die hieraan voldoen.

Bijlagen

Hallo,

Is het volgende mogelijk:

Op twee bladen automatisch een filter laten uitvoeren (bv kolom G = 4) en dan de rijen die daarbij horen op een nieuw blad plaatsen?

Alvast bedankt

Automatisch is alleen via VBA te doen. Als je de info van de 2 bladen hebt, welke info moet dan bovenaan komen te staan?

Handmatig kan uiteraard wel: Filter toepassen, regels selecteren en kopiëren, en plakken in het nieuwe blad.

Beste Disturbed7 ;)

Zie bestandje.

Ga naar Blad kleur en klik op uitvoeren.
Ga dan naar Blad auto en klik terug op uitvoeren.
Zo kan je kiezen welke je eerst wil uitvoeren.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Dag Danny,

Hartelijk bedankt voor het script.
Is het eigenlijk makkelijk aan te passen zodat beide bladen in één keer gedaan worden?

Ps: ga toch eens kijken om een vba cursus te volgen :)

Beste Disturbed7 ;)

Zie bestandje.
Het is een werkende code, maar zal wellicht korter kunnen.

Dit laat ik over aan de mannen van de nacht, Roncancio, Wigi en Warme bakkertje :D

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hallo,

Zodra je in je bestand in cel B1 iets invoert, dan wordt er automatisch gefilterd op de gevoerde tekst.
Dit geldt voor zowel Kleur als Auto.
Dus wijzig je bij Kleur cel B1 in s, dan worden de filters van zowel Kleur als Auto automatisch op s gezet.
De knop schrijft de gefilterde gegevens naar het 3e werkblad.
Tevens heb ik een knop toegevoegd (Alles tonen). De naam zegt het al.
En ook dit geldt voor de filter van beide werkbladen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Alhowel ik 100 procent akkoord ben met de stelling dat VBA de aangewezen methode is om dit probleem op te lossen, wou ik toch eens testen of dit écht onmogelijk is met formules, als denkoefening zeg maar.
Let wel: de gebruikte bereiken in de formules zijn zeer klein gehouden, 't is ook maar een voorbeeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan