driver_irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pat-01

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Hallo,

ik heb, ik vermoed sinds dat ik Ziggo alles in 1 heb, problemen met mijn pc. Heb net een schone Windows 7 geinstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Mijn scherm begint vreemde kleuren te krijgen en vervolgens lijkt het alsof de pc zichzelf uitzet, beeld wordt zwart maar de lampjes aan de voorkant blijven het doen. Heb in het begin de melding driver_irql_not_less_or_equal gehad maar zelfs met Google kom ik niet tot de oplossing. Iemand die me kan helpen?

Duidelijk een probleem met de drivers van je videokaart.
Kijk voor een recent bijgewerkte versie bij de fabrikant.
In het uiterste geval kan je de drivers van vista gebruiken. Die moeten ook werken.

Duidelijk een probleem met de drivers van je videokaart.
Kijk voor een recent bijgewerkte versie bij de fabrikant.
In het uiterste geval kan je de drivers van vista gebruiken. Die moeten ook werken.

Dit heb ik inmiddels gedaan, probleem blijft hetzelfde.Het vreemde is wel dat als ik in de veilige mode opstart er feitelijk niets aan de hand is. Heeft iemand nog suggesties?

Laatst bewerkt:
Dan moet er toch ergens een driver zijn die de boosdoener is.
Als deze in veilige modus wel werkt.

Dan moet er toch ergens een driver zijn die de boosdoener is.
Als deze in veilige modus wel werkt.

Heb maar een nieuwe pc gekocht inmiddels maar zou wel leuk zijn als ik erachter kan komen wat het probleem is, dan kan ik die oude nog verkopen. Heb met driverchecker alles doorgelopen en die zegt dat alles up-to-date is. En nu?

Dit heb ik ook gehad. Werkgeheugen eruit getrokken, opgestart met 1 stripje. Toen weer afgesloten en andere werkgeheugen teruggeplaatst. Toen werkt die weer perfect ( later wel ff werkgeheugen vergroot, omdat hij traag was)

Dit heb ik ook gehad. Werkgeheugen eruit getrokken, opgestart met 1 stripje. Toen weer afgesloten en andere werkgeheugen teruggeplaatst. Toen werkt die weer perfect ( later wel ff werkgeheugen vergroot, omdat hij traag was)

Dit inmiddels ook geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde. Kortom, drivers zijn up-to-date, opnieuw opstarten met maar 1 stripje werkgeheugen geeft geen oplossing. Heb wel nog een keer Vista en daarna Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en tijdens de installatie doet ie gewoon wat ie moet doen, prima beeld. Pas als de videoprestaties getest worden loopt ie vast Iemand nog ideeën?

Update : nu de nieuwste drivers van de videokaart geïnstalleerd en krijg dan de volgende melding in een blauw scherm te zien :
STOP : 0x0000116 (0x86c75510, 0x91ce01a0, 0x00000000, 0x00000002)

NVLDDMKM.SYS - Address 91ce01a0 base at 91c21000, datestamp 4abfff9d

Iemand die me kan helpen?????

Laatst bewerkt:
dit inmiddels ook geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde. Kortom, drivers zijn up-to-date, opnieuw opstarten met maar 1 stripje werkgeheugen geeft geen oplossing. Heb wel nog een keer vista en daarna windows 7 opnieuw geïnstalleerd en tijdens de installatie doet ie gewoon wat ie moet doen, prima beeld. Pas als de videoprestaties getest worden loopt ie vast iemand nog ideeën?

Update : Nu de nieuwste drivers van de videokaart geïnstalleerd en krijg dan de volgende melding in een blauw scherm te zien :
Stop : 0x0000116 (0x86c75510, 0x91ce01a0, 0x00000000, 0x00000002)

nvlddmkm.sys - address 91ce01a0 base at 91c21000, datestamp 4abfff9d

iemand die me kan helpen?????

wat een slecht forum dat niemand helpt!!

Alsof iemand dat al deed, denk dat je voor de makkelijke problemen hier wel goed zit maar als het een beetje gecompliceerd wordt ontbreekt klaarblijkelijk de kennis

Als je denkt dat een gratis forum de beste mensen heeft heb je het mis. De meeste mensen hier hebben ICT als hobby en doen gratis hun dienst verlenen. Als je professionele diensten wil moet je bij de experts-exchange.com zijn. Maar daar betaal je ook vet voor.

Terug komend op jou vraag. Heb je al eens je grafischekaart op een andere pc getest. En heb je toevallig je pc overclocked
Greetzz,
Timo

Laatst bewerkt:
Als je denkt dat een gratis forum de beste mensen heeft heb je het mis. De meeste mensen hier hebben ICT als hobby en doen gratis hun dienst verlenen. Als je professionele diensten wil moet je bij de experts-exchange.com zijn. Maar daar betaal je ook vet voor.

Terug komend op jou vraag. Heb je al eens je grafischekaart op een andere pc getest. En heb je toevallig je pc overclocked
Greetzz,
Timo

PC heb ik niet overclocked bij mijn weten, grafische kaart durf ik niet goed op mijn nieuwe pc te testen, dadelijk is die ook naar de galemiezen. Zou de grafische kaart het ineens begeven hebben dan denk je? Vreemde is wel dat als ik nu windows opstart en niets doe hij prima beeld geeft, ga ik met de muis bewegen of klik ik een venster weg dan begint de ellende. Hoor graag van je.

Welke kaart heb je? Dat heb je namelijk zover ik zie nog niet vermeld.

Greetzz,
Timo

Oh ja, een NVidia GeForce 8600GT heb ik ook :P dan wel van sapphire.

Maar dat betekend dat het Aero thema niet de boos doener is.
Heb je toevallig een onboard GPU op je Moederbord zitten? Anders dan kun je de driver een verwijderen. De kaart eruit halen en proberen via je onboard GPU te kijken.

Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat je PCIe x16 poort of je kaart de knoppe op is, of dat je perongeluk de verkeerde driver hebt geinstalleerd, al is dat ook weer onwaarschijnlijk omdat de NVidia driver niet helemaal kaart gebonden is.

Greetzz,
Timo

Oh ja, een NVidia GeForce 8600GT heb ik ook :P dan wel van sapphire.

Maar dat betekend dat het Aero thema niet de boos doener is.
Heb je toevallig een onboard GPU op je Moederbord zitten? Anders dan kun je de driver een verwijderen. De kaart eruit halen en proberen via je onboard GPU te kijken.

Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat je PCIe x16 poort of je kaart de knoppe op is, of dat je perongeluk de verkeerde driver hebt geinstalleerd, al is dat ook weer onwaarschijnlijk omdat de NVidia driver niet helemaal kaart gebonden is.

Greetzz,
Timo

Met die onboad GPU moet je me even helpen, geen idee wat dat is. Ik heb een Asus M2N-SLI moederbord, misschien dat dat je helpt?

Een onboard GPU betekend dat je een "videokaart" op het moerderbord hebt en dus het beeldscherm op je moederbord aansluit. Haal dan wel even je Grafische kaart eruit anders krijg je geen beeld. En even de driver verwijderen.

Greetzz,
Timo

Een onboard GPU betekend dat je een "videokaart" op het moerderbord hebt en dus het beeldscherm op je moederbord aansluit. Haal dan wel even je Grafische kaart eruit anders krijg je geen beeld. En even de driver verwijderen.

Greetzz,
Timo

zoiets had ik al begrepen, maar hoe weet ik of ik die heb? Zie zo op de achterkant geen aansluiting voor een beeldscherm zitten volgens mij. Heb de videokaart inmiddels al wel in het andere PCIex16 slot geplaatst, daarmee is het probleem niet opgelost.En hoe kan het trouwens dat als ik Windows opnieuw installeer er tijdens de installatie helemaal geen problemen met het beeldscherm zijn, is het dan geen software-probleem??

Laatst bewerkt:
Als je geen blauwe of zwarte VGA aansluiting hebt, heb je ook geen onboard GPU. Maar je zegt dat bij de installatie van Windows helemaal geen probleem is. Heb je dan ook geen problemen als de installatie is afgelopen en je ff draait op de Windows driver, dus geen NVidia driver installeerd.

Welke versie van Windows 7 en hoeveel bit installeer je trouwens?

Greetzz,
Timo

Als je geen blauwe of zwarte VGA aansluiting hebt, heb je ook geen onboard GPU. Maar je zegt dat bij de installatie van Windows helemaal geen probleem is. Heb je dan ook geen problemen als de installatie is afgelopen en je ff draait op de Windows driver, dus geen NVidia driver installeerd.

Welke versie van Windows 7 en hoeveel bit installeer je trouwens?

Greetzz,
Timo

Er zit wel een blauwe aansluiting op maar daar past mijn beeldscherm volgens mij niet op, dat is nl een 9 pins aansluiting. Ik heb Windows 7 en Vista geprobeerd te installeren, zijn geen gekochte versies dus weet niet of het 32 of 64 bits is. Op de Vista die ik geinstalleerd had heeft ie altijd probleemloos gedraaid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan