Kan geen W7 64bit installeren op gigabyte mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

axisrules

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hallo allemaal,

Even wat specs:
Mobo:Gigabyte P35c-DS3R
versie windows die ik wil installeren: Windows 7 Ultimate 64 bit.

Ik heb een Raid0 gemaakt mbv de programma die op de mobo staat.
Raid0 bestaat uit 2 schijven van 500Gb.

Ik probeer een schone installatie van W7 64bit ultimate op te installatie maar ik kan de raid0 niet zien.

Op internet staat dat ik een driver nodig heb voor tijdens de installatie.

Ik heb alle raid drivers op een USB gezet, de CD (met de driivers voor mobo) die ik meekreeg in de DVD drive gezet en tijdens de installatie op scannen gedrukt.

Er staat dat de juiste driver niet is gevonden.

weten jullie misschien hoe ik de installatie kan voltooien?

mvg, axis.

Scannen is kijken of er nieuwe schijven zijn 'bijgekomen', bijv. na het laden van extra drivers of het aansluiten van (extra) SATA schijven etc. Dat is niet het laden van drivers voor de ondersteuning van je Raid-controller.

Daarvoor heb je een andere knop (iets van "Driver laden" o.i.d.). Zie hier, waar het "Load driver" heet in de getoonde schermafdruk. [Scannen heet daar Refresh].

Misschien geen slecht idee om de hele tutorial door te nemen. Die begint hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Scannen is kijken of er nieuwe schijven zijn 'bijgekomen', bijv. na het laden van extra drivers of het aansluiten van (extra) SATA schijven etc. Dat is niet het laden van drivers voor de ondersteuning van je Raid-controller.

Daarvoor heb je een andere knop (iets van "Driver laden" o.i.d.). Zie hier, waar het "Load driver" heet in de getoonde schermafdruk. [Scannen heet daar Refresh].

Misschien geen slecht idee om de hele tutorial door te nemen. Die begint hier

Tijs.

Ik heb ook op load drivers gedrukt. Ik heb alle drivers aangeklikt, maar bij elk bestand komt er een scherm waar die (ongeveer) zegt : deze driver is op dit moment niet bruikbaar.
Ik heb op de officiele site alle drivers voor mijn mobo gedownload (xp,vista,W7 en alle 64bit) maar tevergeefs.

Bij mijn W7 DVD kon ik kiezen of ik de 32-bits versie of de 64-bits versie wilde installeren. Heb je dezelfde vraag gekregen, maar daar per ongeluk voor de 32-bits versie gekozen? [64-bits drivers zijn niet bruikbaar in 32-bits Windows 7].

Verder kan ik me bij je probleem niet veel voorstellen, eerlijk gezegd, behalve dat je niet de moeite hebt genomen de drivers ook uit te pakken.

Ik zal als voorbeeld de Raid-drivers van de Gigabyte P35c-DS3R, rev. 2.1 nemen:
1. Download GIGABYTE SATA2 RAID Driver
2. Download Intel SATA RAID Driver

ad 1. Download en installeer 7-zip
Rechtsklik op het gedownloade .exe bestand, en kies 7zip -> Pak uit naar motherboard_driver_sata_gb_sata2raid\
De driver staat daarna in de submap motherboard_driver_sata_gb_sata2raid\GSATA\W7\Floppy64
ad 2.: Rechtsklik op het gedownloade .exe bestand en kies 7zip -> Pak uit naar motherboard_driver_intel_sataraid\
Open daarna de submap motherboard_driver_intel_sataraid en daaronder de submap MSM. Doe [Windows-toets]r toetscombinatie -> [Maak het Uitvoeren vakje leeg, sleep iata_cd.exe in het Uitvoeren vakje, druk op de End-toets, voeg éérst een spatie toe en dan -a -n -p c:\uitgepakt
Druk op Ok.
Je vindt, nadat de installer gelopen heeft, de driver dan terug in C:\uitgepakt\winall\Driver64

EDIT: Ik heb zojuist ad 2. aangepast.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij mijn W7 DVD kon ik kiezen of ik de 32-bits versie of de 64-bits versie wilde installeren. Heb je dezelfde vraag gekregen, maar daar per ongeluk voor de 32-bits versie gekozen? [64-bits drivers zijn niet bruikbaar in 32-bits Windows 7].

Verder kan ik me bij je probleem niet veel voorstellen, eerlijk gezegd, behalve als je niet de moeite hebt genomen de drivers ook uit te pakken.

Ik zal als voorbeeld de Raid-drivers van de Gigabyte P35c-DS3R, rev. 2.1 nemen:
1. Download GIGABYTE SATA2 RAID Driver
2. Download Intel SATA RAID Driver

ad 1. Download en installeer 7-zip
Rechtsklik op het gedownloade .exe bestand, en kies 7zip -> Pak uit naar motherboard_driver_intel_sataraid\
De driver staat daarna in de submap motherboard_driver_sata_gb_sata2raid\GSATA\W7\Floppy64
ad 2.: Rechtsklik op het gedownloade .exe bestand en kies 7zip -> Pak uit naar motherboard_driver_intel_sataraid\
Open daarna de submap motherboard_driver_intel_sataraid en daaronder de submap MSM. Doe [Windows-toets]r toetscombinatie -> [Maak het Uitvoeren vakje leeg, sleep iata_cd.exe in het Uitvoeren vakje, druk op de End-toets, voeg éérst een spatie toe en dan -a -n -p c:\uitgepakt
Druk op Ok.
Je vindt, nadat de installer gelopen heeft, de driver dan terug in C:\uitgepakt\winall\Driver64

EDIT: Ik heb zojuist ad 2. aangepast.

Succes,

Tijs.
Dankjewel!
Hij herkend de RAID nu maar ik heb een ander probleem nu,

Ik kan W7 nog steeds niet installeren.
Op een gegeven moment komt hij met een foutmelding (ongeveer 2e stap bij 88%.
Error code 0x80070017

Ik heb gezocht maar ik heb geen oplossing gevonden. Ze zeggen iets over IDE/SATA/AHCI settings.

Momenteel heb ik (uit mijn hoofd) 2 settings staan die iets te maken heeft met dit onderwerp.

(morgen zal ik eevn in de bios kijken voor de correcte namen.

eerste optie was te kiezen uit: RAID of AHCI (deze heb ik beide geprobeerd maar heeft geen effect)\
2e optie bestond uit: RAID, AHCI, RAID/IDE

Op raid en raid/ide heb ik geprobeerd zonder succes en met AHCI herkend die mijn RAID niet meer.

Weet iemand hoe ik hier verder moet?

axis.

Hoi !

De foutmelding 0x8007017 was in Vista altijd: DVD-speler kan de DVD niet lezen.

Ik heb geen reden aan te nemen dat dit inmiddels anders is.

Ik zal vanavond nog even deze post doorspitten, ik kom net uit het ziekenhuis waar een en ander is misgegaan (aneurisma in m'n arm tijdens globine-infuus)

je hoort nog van me,

Greetz,

Harry.

Dankjewel!
Hij herkend de RAID nu maar ik heb een ander probleem nu,

Ik kan W7 nog steeds niet installeren.
Op een gegeven moment komt hij met een foutmelding (ongeveer 2e stap bij 88%.
Error code 0x80070017

Ik heb gezocht maar ik heb geen oplossing gevonden. Ze zeggen iets over IDE/SATA/AHCI settings.

Momenteel heb ik (uit mijn hoofd) 2 settings staan die iets te maken heeft met dit onderwerp.

(morgen zal ik eevn in de bios kijken voor de correcte namen.

eerste optie was te kiezen uit: RAID of AHCI (deze heb ik beide geprobeerd maar heeft geen effect)\
2e optie bestond uit: RAID, AHCI, RAID/IDE

Op raid en raid/ide heb ik geprobeerd zonder succes en met AHCI herkend die mijn RAID niet meer.

Weet iemand hoe ik hier verder moet?

axis.
Dit exacte geintje heb ik gehad met windows XP installeren op mijn nieuwe machine, later bleek dat ik de drivers voor SATA etc etc moest gaan slipstreamen in mij XP cd omdat XP geen Sata kon herkennen en ik geen floppy had om de drivers erop te zetten, USB werkte al helemaal niet.

UIt pure ellende heb ik toen Windows 7 gekocht en toen ging alles zonder morren, geen driver meer nodig gehad. Dart was op een Asus P6T-WS PRO moederbord.

De foutmelding 0x8007017 was in Vista altijd: DVD-speler kan de DVD niet lezen.

Ik heb geen reden aan te nemen dat dit inmiddels anders is.

Klopt,

je DVD is niet goed. die zul je opnieuw moeten branden. Of anders installeren via een NTFS geformatteerde USB stick van 4GB of groter

@Harry, Sterkte met het bij komen

Laatst bewerkt:
Klopt,

je DVD is niet goed. die zul je opnieuw moeten branden. Of anders installeren via een NTFS geformatteerde USB stick van 4GB of groter

@Harry, Sterkte met het bij komen

Vreemde zaak, ik neem aan dat hij een officiele cd heeft en geen illegale, want met een officiele cd/dvd is de kans op een misser kleiner dan 0,1% Trouwens het wordt wat moeilijk natuurlijk om de officiele dvd opnieuw te branden als hij fout is, dan zul je terug moeten naar de winkel of met Microsoft kontakt moeten opnemen, die hem dan zullen vervangen als hij teruggestuurd wordt. Als jij daarentegen illegaal is, dan roep je het zelf over je af.

Laatst bewerkt:
Hoi !

@Ellasar: Bedankt !!

Dat voorstel om te installeren van een 4 Gig USB-stick is in dit geval zeker het overwegen waard, omdat je dan gewoon de raid-drivers op dezelfde stick kwijt kunt !

Mijn ervaring hier is dat de drivers van Win XP-64-bits geaccepteerd werden, terwijl ik was uitgegaan van de Vista-64-bits drivers !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan