• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjarda24

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Hallo,

Ik heb een vraag over een formule.

Ik werk nu in een lijst waarvan in kolom K een datum staat en in kolom L wordt er vanaf de datum van kolom K geteld. Waneer er in kolom K 15-jan-10 staat, dan komt er op 16 jan-10 in kolom L “1”te staan. Hij telt met de datum van vandaag. Daarin wordt de volgende formule gebruikt
Code:
=ALS(K40="";0;VANDAAG()-K40)
Wanneer er 14 dagen voorbij zijn dan wordt de cel in kolom L rood.

Nu is het zo dat in kolom J een fase wordt aangegeven. Nu wil ik dat wanneer er in kolom J “gewonnen” of “verloren” staat de cel in kolom L niet rood wordt.

Ik heb met de voorwaardelijke opmaak het volgende gedaan:

Voorwaarde 1:
Code:
Celwaarde is groter dan 14. Als de voorwaarde waar is, wordt de opmaak rood.
Voorwaarde 2:
Code:
Celwaarde is gelijk aan 0. Als de voorwaarde waar is, wordt de opmaak wit.

Mijn vraag is nu of iemand een toevoeging bij mijn formule weet zodat de cel in kolom L niet rood wordt wanneer de fase in kolom J “gewonnen of “verloren” is.

Alvast bedankt!

Groetjes Tjarda

zie bijgevoegd bestand.
In A1 wordt alleen gewerkt met de voorwaardelijke opmaak om de cel rood te krijgen.
In A2 en A3 wordt gewerkt met 2 voorwaardelijke opmaken 1 om de cel rood te maken en 1 om de cel wit te maken als er gewonnen of verloren staat in B2 of B3

Bijlagen

zie bijgevoegd bestand.
In A1 wordt alleen gewerkt met de voorwaardelijke opmaak om de cel rood te krijgen.
In A2 en A3 wordt gewerkt met 2 voorwaardelijke opmaken 1 om de cel rood te maken en 1 om de cel wit te maken als er gewonnen of verloren staat in B2 of B3

Helemaal TOP!

Dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan