Ethernet-controller problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Laze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Laze

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Hallo allemaal,

Allereerst super dat dit forum bestaat :) Ben blij dat ik ergens terecht kan met dit irritante probleem!

Sinds ik verhuist ben doet mijn internet het niet meer. Ik heb thuis altijd gebruik gemaakt van draadloze bluetooth PAN Network Adapter. Wanneer ik deze na de verhuizing inschakel krijg ik
'LAN- Verbinding 3:
Een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten.'
Nu vraag ik me af of dit te maken heeft met me volgende vraag;

Nu moet ik na de verhuizing wel gewoon gebruik maken van een internetkabel. Deze is rechtstreeks aangesloten op de glasvezelverbinding in dit gebouw. Bij iedereen doet het internet het, alleen bij mij niet. Nu heb ik bij Apparaatbeheer gezien dat hij de Ethernet-controller niet herkend. Ik heb op de AMD site gezocht voor een driver, maar ik heb geen flauw idee welke. Als ik dezelfde kabel op mijn laptop aansluit werkt het meteen!

Ik heb een AMD Sempron 3300+. Verdere info nodig? Laat het me weten.

(Hij heeft het trouwens wel een tijdje gedaan, alleen soms moest ik mijn pc paar keer opnieuw opstarten voordat hij het deed.)

Laatst bewerkt:
Je zal toch minimaal de drivers van de netwerkkaart (ethernet-controller) moeten installeren. En zoeken op het type van je processor levert natuurlijk niks op. Kijk op de site van de fabrikant van je computer of op de site van de fabrikant van je moederbord.

Wat kan de oorzaak zijn van het probleem, ik kan 10x mijn computer opnieuw opstarten. En de 11e keer pakt ie hem opeens wel.

Ik kan nu gewoon op internet,
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Oorzaak is moeilijk in te schatten nu. Probeer eerst de juiste drivers te downloaden en zet deze op een plek die makkelijk te onthouden is (C:\Temp) Dan ga je naar Apparaatbeheer en verwijder je de ethernetcontroller. Dan start je de pc opnieuw op en als het goed is komt je systeem met de melding dat er nieuwe hardware gevonden is. Als gevraagd wordt om een locatie voor de drivers, verwijs je naar het bestand dat je hebt gedownload. Mocht het een .exe bestand zijn dat je gedownload hebt, sluit dan de wizard Nieuwe Hardware af en dubbelklik op het .exe bestand.

Laatst bewerkt:
Oorzaak is moeilijk in te schatten nu. Probeer eerst de juiste drivers te downloaden en zet deze op een plek die makkelijk te onthouden is (C:\Temp) Dan ga je naar Apparaatbeheer en verwijder je de ethernetcontroller. Dan start je de pc opnieuw op en als het goed is komt je systeem met de melding dat er nieuwe hardware gevonden is. Als gevraagd wordt om een locatie voor de drivers, verwijs je naar het bestand dat je hebt gedownload. Mocht het een .exe bestand zijn dat je gedownload hebt, sluit dan de wizard Nieuwe Hardware af en dubbelklik op het .exe bestand.

Hartstikke bedankt! Ik heb gewoon de heletijd naar de verkeerde drivers lopenzoeken. Mijn computer heb ik nu 2x opnieuw opgestart, en 2 keer deed ie het gewoon meteen! :)

Het is weer gemaakt! Top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan