Hoezo geen E met een TREMA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdos

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
sinds ik windows 7 heb, kan ik geen E met TREMA meer krijgen,

als ik: shift + '' + e doe krijg ik helemaal niks.

en ik heb hem gewoon op verenigde staten internationaal staan, dus ik snap er niks van.

Iemand suggesties?

groeten

Hoi,

Kan bijna niet.
Controleer nog eens goed je taal- en indelingsvenster.
Het moet er uit zien zoals in de bijlage.
Dit betekent in de praktijk veelal dat je alle andere mogelijke keuzes en instellingen moet verwijderen. Dan moet het goed gaan !!

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 354
Laatst bewerkt:
Is het alleen met ë of ook met bv. ï ÿ ü. Kun je deze ook maken: ßßß?

nou, ik heb het bij alle letters: a, i, o, u, e,
zelfs als ik een ^ op een letter wilt doet het ook niet. alles doet het behalve die 2, ligt dat aan mijn toetsenbord ofzo? want ik heb die instellingen gewoon goed staan

Hoi,

Vraag: wat staat er op de toets, rechts van de L en de tekens boven de toets '2' en '3'.
Heb je een QWERTY-toetsenbord of een andere indeling.

Ik had op andere fora gelezen dat het te maken kon hebben met "dead keys" probeer eens een ander toetsenbord als je dat in de buurt hebt. Of heb je een laptop.

Greetzz,
Timo

L: :;
2: @
3: #

Hoi,

Ja, dus inderdaad 'gewoon' een VS toetsenbord.
Als het om een los toetsenbord gaat, kijk dan inderdaad eens of je even een ander toetsenbord kan lenen en aansluiten (wél een VS uiteraard).
Gaat het dan wel goed, dan is het bijna zeker een hardware-probleem

Je moet Nederlands bij "toetsenbord" toevoegen!

Toetsenbordsettings.jpg

Laatst bewerkt:
ik heb geen laptop
gewoon net nieuwe pc gekocht, alles prima. alleen vind ik het zo zonde van die toetsen, want ik heb mijn pc ook veel nodig voor school e.d.

ik hoop dat er een oplossing is, want ik heb op andere forums dezelfde soort problemen gezien van andere mensen

gegroet

Probeer het eens met:
alt - 137 (numeriek toetsenbord)
Zorg wel dat je Num Lock aan hebt staan

Hoewel er een Nederlandse toetsenbordindeling bestaat, wordt in Nederland meestal het toetsenbord met de Amerikaanse lay-out gebruikt. Wanneer dit toetsenbord in Microsoft Windows is ingesteld is als "VS (Internationaal)", dan zijn de dode toetsen ingeschakeld. Wanneer het ingesteld is als een "Verenigde Staten 101"-toetsenbord (Ook wel "Verenigde Staten" ipv. "Verenigde Staten (internationaal)"), dan zijn er geen dode toetsen.

Bron:Wikipedia

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan