Externe Harde schijf gevallen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kraan83

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
Hallo,

Ik heb mijn externe harde schijf laten vallen terwijl ik hem had aangesloten op mijn portable dvd speler. De externe harde schijf was ingebruik toen hij viel en een snoer van de externe harde schijf raakte hier door los.

Het gaat om het merk Elements/500 GB, mijn laptop herkent hem wel als ik de USB aansluit. Hij meld dat er nieuwe hardware is gevonden, geinstalleerd en klaar voor gebruik. Kan mijn harde schijf helaas niet meer vinden op mijn laptop/deze computer en op de dvd portable geeft hij aan 'card empty'. De externe harde schijf klinkt niet vreemd en als je hem hoort draaien lijkt er niets aan de hand, had ook eigenlijk ook verwacht dat hij het gewoon zou doen. Maar helaas:(

Is er nog enige hoop dat hij het weer kan gaan doen?
Kan iemand mij helpen?

Groetjes kraan83

Hallo,

Ik heb mijn externe harde schijf laten vallen terwijl ik hem had aangesloten op mijn portable dvd speler. De externe harde schijf was ingebruik toen hij viel en een snoer van de externe harde schijf raakte hier door los.

Het gaat om het merk Elements/500 GB, mijn laptop herkent hem wel als ik de USB aansluit. Hij meld dat er nieuwe hardware is gevonden, geinstalleerd en klaar voor gebruik. Kan mijn harde schijf helaas niet meer vinden op mijn laptop/deze computer en op de dvd portable geeft hij aan 'card empty'. De externe harde schijf klinkt niet vreemd en als je hem hoort draaien lijkt er niets aan de hand, had ook eigenlijk ook verwacht dat hij het gewoon zou doen. Maar helaas:(

Is er nog enige hoop dat hij het weer kan gaan doen?
Kan iemand mij helpen?

Groetjes kraan83

Dus je ziet hem ook niet staan als usb ofzo?
als dat zo is zou je hem kunnen formateren (als er niks nuttigs opstaat)

Klik is op de ballonnetjes rechts onderin als er staat nieuwe hardware gevonden.
en kijk of die dan naar voren komt.

veel succes

Schroef hem anders even open en test hem rechtstreeks in een PC.

Dus je ziet hem ook niet staan als usb ofzo?
als dat zo is zou je hem kunnen formateren (als er niks nuttigs opstaat)

Klik is op de ballonnetjes rechts onderin als er staat nieuwe hardware gevonden.
en kijk of die dan naar voren komt.

veel succes

Helaas, ik heb het geprobeerd maar er gebeurd niets als ik op de ballonnetjes klik.

Als deze draaiend is gevallen,is het einde HD.
Als de lamellen op de schijf slaan""vreet"" hij er een spoor uit,en is het over.
In de bios wort hij wel herkent,omdat de HD bios nog wel in tact is.
heb er hier nog wel een paar liggen,met goed bios,maar hd ,s zijn Hemelen.

Alhoewel,blijven proberen.

Laatst bewerkt:
Als deze draaiend is gevallen,is het einde HD.
Als de lamellen op de schijf slaan""vreet"" hij er een spoor uit,en is het over.
In de bios wort hij wel herkent,omdat de HD bios nog wel in tact is.
heb er hier nog wel een paar liggen,met goed bios,maar hd ,s zijn Hemelen.

Alhoewel,blijven proberen.

Bedankt voor de tip, ik blijf het zeker nog wel proberen.
Hopenlijk kan er nog iets gered worden.
Maar het is afwachten ik heb hem meegegeven aan een vriend die misschien kon helpen.

Als er echt belangrijke data op staat, kun je hem opsturen naar een bedrijf voor data recovery. Norman kan dit bijvoorbeeld.

Dit is alleen een optie als de data echt belangrijk is. Afgelopen week een schijf opgestuurd en alles kon terug gehaald worden, kosten: ongeveer 3000 euro. Je betaald iets van 370 euro, die ben je altijd kwijt. Dan gaan ze de schijf bekijken en krijg je een overzicht met wat ze kunnen terughalen en wat de kosten daarvoor zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan