Hoge Ping bij gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Ik weet niet of dit het goede forumgedeelte is om dit te posten zoniet mijn exuses

Sinds een week ben ik overgestapt van provider en heb nu een abonnement bij UPC.
30 Mb download en 3 Mb upload,
de rede was omdat ik bij mijn oude provider maar een download had van 2 MB en een upload van PLM 500Kbs.
Dit alles gedaan omdat ik een online game speel (America`s Army) en de meeste tijd op een Amerikaanse server zit. Dit alles met de gedachte een grotere upload is een snellere Ping.
Als ik speelde had ik meestal een Ping van 150 tot soms 200 en hoger wat het spelen van de game er niet beter mee maakte.
Maar ondanks de verhoogde upload snelheid is dit niet echt verbeterd zit nu aan ongeveer 100 tot 150.
Ik gebruik Win7 heb een Realtek RTL 8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
op het moederbord, En een Wireles-G Linksysy WRT54G2 Versie 1 alles met de laatse drivers.
Bij Paradigit geïnformeerd of eventueel met een andere router of ethernetkaart de snelheid op te voeren was maar daar vertelde ze dat wat ik heb goed is. Bij UPC werd me verteld dat de ping snelheid niet aan hen licht.
Daarom de vraag of iemand een suggestie of idee heeft voor dit probleem

Ping ligt aan de verbinding tussen jou pc en de server.
Mocht het een server bv in America zijn, is deze een stuk hoger als bv hier in NL.

http://www.speedtest.net/ probeer deze eens en kijk wat voor ping je hier hebt,.

Mocht het een server bv in America zijn, is deze een stuk hoger als bv hier in NL.

http://www.speedtest.net/ probeer deze eens en kijk wat voor ping je hier hebt,.

Hangt gewoon af van je routing ? Ik dacht niet dat dit afhangt van de geografische afstand.

Theoretisch wel, maar in de praktijk niet toch?

Als de server naast uw deur geroute wordt naar een router in China dan zal dit meer tijd kosten dan naar een Server in China te pingen.

Maar ik kan fout zijn natuurlijk.

uit ervaring weet ik dat wireless America's Army spelen vaag resulteert in een hoge ping... probeer't eens wired? En kijk dan eens wat je ping is?

Edit: Een wireless 802.11N helpt misschien ook nog.. moet je computer alleen wel ondersteunen.
(het kan wel met een G-ontvanger, maar dan haal je niet het optimale uit je router)

Laatst bewerkt:
Ik weet neit precies hoe het werkt, maar als je op ene servertje logt in America, zal je connectie meer tussen punten hebben alsdat je een servertje in NL hebt.
Niet bevorderlijk voor de reactie tijd.

Tenminste dat merk ik tijdens gamen. Al de amerikaanse servers heb ik ook een ping van 100 en hoger.

Servers in europa in het algemeen rond de 50.

uit ervaring weet ik dat wireless America's Army spelen vaag resulteert in een hoge ping... probeer't eens wired? En kijk dan eens wat je ping is?

Edit: Een wireless 802.11N helpt misschien ook nog.. moet je computer alleen wel ondersteunen.
(het kan wel met een G-ontvanger, maar dan haal je niet het optimale uit je router)

sorry vergeten te vermelden
aan mijn draadloos router heb ik 2 PC bedraad 1 beneden en 1 boven en een laptop wiresless

de PC waar ik AA mee speel staat beneden

Laatst bewerkt:

in het spel word de ping bij iedere speler aangegeven hoe hoog hij is.

heb de speedtest gedaan resultaat
New York 96 San Francisco 171 Ashford UK 21 Rotterdam 12

Ongeveer de zelfde waardes als bij mij. Niets mis mee dus.
Heb je toch kans dat de servers in de US staan.

Zelf ken ik het spel niet, maar kun je geen server zoeken op ping waardes?

AA Spelen

Ok ik speel ook AA en heb de volgende tips voor je:

1. Schakel alle programma's uit,ook die de verborgen(Btw ik ben erachter gekomen dat een virus scanner ook niet bevordelijk is)
2.Stop ander downloads en alle nasty dingen die je ondertussen download
3.Soms ligt t ook gewoon aan de server waar op je speeld en moet je ff een andere kiezen!
4.Probeer deze server: IAC pipeline ,meestal steady connection en reageer ff wat voor ping je dat op leverde....

Suc6:thumb:

Gr

Blackbirdforce

Ongeveer de zelfde waardes als bij mij. Niets mis mee dus.
Heb je toch kans dat de servers in de US staan.

Zelf ken ik het spel niet, maar kun je geen server zoeken op ping waardes?

Ja zou kunnen maar op die USA site zitten mensen die niet zeuren (sorry dat ik het moet zeggen maar op de meeste NL sites is de ene scheldkanonade na de andere je word als je wat fout doet verrot gescholden) en dat is dus op die USA site niet.
ik wil niet zeggen dat het alle NL spelers zijn

als ik op een europesche server speel is mijn ping hooguit 25 maar lees voorgaande
dan begrijp je het wel :confused: dan maar een hoge ping

Ok ik speel ook AA en heb de volgende tips voor je:

1. Schakel alle programma's uit,ook die de verborgen(Btw ik ben erachter gekomen dat een virus scanner ook niet bevordelijk is)
2.Stop ander downloads en alle nasty dingen die je ondertussen download
3.Soms ligt t ook gewoon aan de server waar op je speeld en moet je ff een andere kiezen!
4.Probeer deze server: IAC pipeline ,meestal steady connection en reageer ff wat voor ping je dat op leverde....

Suc6:thumb:

Gr

Blackbirdforce

wat bedoel je met alle en verborgen Programma`s
mijn virrusscanner uitschakelen is natuurlijk geen optie
maar de server zal ik morgen eens proberen.

PS
ik speel SF Hospital op server [AON] Ultimate Server Admins.

Nick is Lightning-X mischien zien we elkaar nog eens daar :)

Laatst bewerkt:
Ik heb op de server IAC Pipeline gespeeld (International Allied Clan) uit Duitsland
is dat de server die je bedoelde.
in ieder geval begon ik met 40 en die daalde na 1 min naar 25 ping

maar zo als ik al uitlegde met servers hier in Europa haal ik op bijna iedere server PLM 35 ping.

ik heb ook nog de snelheid gepingt naar een server in london en in New York met de internetkabel direkt op mijn pc aangesloten en daarna nog eens met de router er tussen.

met router london DL 26.714 UP 2.942 NY DL 6.390 UP 1.758
zonder router london DL 2.767 UP 2.955 NY DL 6.856 UP 2.911

in contact geweest met Linksys die me vertelde dat het wat router betreft de 802.11N geen snelheidwinst te behalen zou zijn dus ik denk dat ik me er maar in berust

Nee voor'n bedraad netwerk is een N-router niet beter.

En wat blackbirdforce bedoelde met programma's uitschakelen is dat je sommige programma's in het taakbeheer kunt uitschakelen.. zoals het indexeren van je computer etc.
(ik weet niet of je vaak de zoekfunctie van je pc gebruikt? Anders heb je dat niet echt nodig nl.)

En de taakbalk rechtsonder natuurlijk proberen leeg te maken (behalve de programma's die nodig zijn...)

Ehm... oja! Speel je AA3? of nog AA2? Ik weet nl. dat AA3 bij mij op de pc de pc deed crashen.. tis een ongelooflijk zwaar programma... AA2 trouwens ook al..

Naja, succes ermee in ieder geval!

Nee voor'n bedraad netwerk is een N-router niet beter.

En wat blackbirdforce bedoelde met programma's uitschakelen is dat je sommige programma's in het taakbeheer kunt uitschakelen.. zoals het indexeren van je computer etc.
(ik weet niet of je vaak de zoekfunctie van je pc gebruikt? Anders heb je dat niet echt nodig nl.)

En de taakbalk rechtsonder natuurlijk proberen leeg te maken (behalve de programma's die nodig zijn...)

Ehm... oja! Speel je AA3? of nog AA2? Ik weet nl. dat AA3 bij mij op de pc de pc deed crashen.. tis een ongelooflijk zwaar programma... AA2 trouwens ook al..

Naja, succes ermee in ieder geval!

ik speel AA2 en wat zwaar betreft valt wel mee AA3 is niet zo populair trouwens iedereen vind AA2 levensechter.

maar van Linksys heb ik nog een advies gekregen om in de router aan te geven wat voor game je speelt en eventueel het IP nummer geloof ik ik ga dit even verder uitzoeken dan laat ik wel weten of dat helpt dus ik sluit dit project nog niet af
jullie horen het wel.en allemaal alvast bedankt voor de antwoorden :)

Ill Be Back

Positief

Heey gasten,

Ik zie dat mijn bericht veel heeft los gemaakt!
Hopelijk is je probleem snel opgelost,had veel problemen zelf met mij linksys router.

Btw speel veel AA2 (AA3 is voor de prutsers) onder de naam "Blackbirdforce" ,dus chroom niet om ff Hoi te zeggen;)

Verborgen programma's > denk aan msn,windows mediaplayer.....enz

Btw : DIT MOET JE HOREN: Draadloos Linksys netwerk,abonnement 15,45 euries en een ping van 15 bij AA ,loopt als een zonnetje meestal;)

Nog Vragen??

Laterzzz

Heey gasten,

Ik zie dat mijn bericht veel heeft los gemaakt!
Hopelijk is je probleem snel opgelost,had veel problemen zelf met mij linksys router.

Btw speel veel AA2 (AA3 is voor de prutsers) onder de naam "Blackbirdforce" ,dus chroom niet om ff Hoi te zeggen;)

Verborgen programma's > denk aan msn,windows mediaplayer.....enz

Btw : DIT MOET JE HOREN: Draadloos Linksys netwerk,abonnement 15,45 euries en een ping van 15 bij AA ,loopt als een zonnetje meestal;)

Nog Vragen??

Laterzzz

vertel daar eens meer over (en speel je dan op USA servers of Europa)

;)

:)Uhm speel vaak op IAC(Duits) ,SF Hospital blacha(Brazilië) ,maar alle servers waar ik speel kan je op battletracker vinden onder mijn game naam "Blackbirdforce" en me ping zit altijd rond de 15 ken niet beter.

Moet zeggen dat ik weinig te klagen heb over planet internet (ADSL)werkt erg goed!
We hebben alleen wel 2 routers(Linksys+Planet) hahah behoorlijk weird maar werkt goed:p.
Alleen 1 x probleem gehad met de helpdesk niet alle mensen die daar zitten zijn even slim ,maargoed uiteindelijk goed geholpen!:D
Nouw al je vragen beantwoord....??

Greeetz

Ik weet neit precies hoe het werkt, maar als je op ene servertje logt in America, zal je connectie meer tussen punten hebben alsdat je een servertje in NL hebt.
Niet bevorderlijk voor de reactie tijd.

Tenminste dat merk ik tijdens gamen. Al de amerikaanse servers heb ik ook een ping van 100 en hoger.

Servers in europa in het algemeen rond de 50.

ik weet niet welk spel je speelt maar speel je net als ik AA2 dan moet je als je je ping ziet (zeg 200)dit delen door 4 dan heb je je echte pingwaarde dus bij een ping op USA servers zie je zelf de hoge ping van 200 maar de andere spelers zien je echte ping dus maar 50.
het hangt trouwens ook af heb ik gemerkt hoeveel spelers er op de server zitten
op een server met 26 spelers is voor iedereen de ping hoger bij minder spelers een lagere ping

vraag is wel niet opgelost maar ik sluit hem toch af (na mijn laatste vraag die ik nog heb) en met de info die ik nu ook weet en hier neergezet heb is aan andere met de zelfde problemen uit te leggen.

maar voordat ik de vraag afsluit heb ik er nog een
als ik een snellere router pak de kaart in mijn pc vervang voor een die compatible met de router
zou de ping dan wel hoger zijn.

Laatst bewerkt:
delen

Je weet wel dat je bij AA altijd je ping door 4 moet delen he want de aangegeven ping op je scherm klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan